پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حوزه صادرات غیرنفتی در جا زده است.

شعارسال: علی محمد احمدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، به مدیران حوزه اقتصادی و بخش خصوصی افزود: صادرات غیرنفتی و تجارت به عنوان یکی از برنامه های محوری در رونق اقتصادی و توسعه استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: در بخش تولیدات کشاورزی، گیاهان داروئی و صنایع دستی ظرفیت های خوبی وجود دارد و باید تلاش کنیم با افزایش حجم تولید و کیفیت بخشی به آنها، صادرات استان رونق یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اتاق بازرگانی در حوزه صادرات غیرنفتی بیشتر تلاش و تحرک داشته باشد و با تقدیر از تمامی کسانی که در حوزه صادرات در استان تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: ما در این حوزه درجا زدیم.

احمدی با اشاره به اینکه، هدف از برگزاری این نشست ها ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و بخش خصوصی و تدوین یک برنامه مدون براساس واقعیت ها در جهت توسعه صادرات استان است نه کمک مالی، تصریح کرد: در هیچ استانی از کشور دولت کمک مالی به اتاق بازرگانی نمی کند. در گمرک استان که نقش بارزی در توسعه صادرات دارد، هیچگونه جنب و جوشی شاهد نیستیم و گمرک باید فعال شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد نمایشگاه دائمی را ضرورتی مهم برای صادرات دانست و خواستار پیگیری ایجاد نمایشگاه دائمی 30 هکتاری استان شد و ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکل صادرات استان یک کارگروه تشکیل داده و نتیجه این کمیته را به ستاد تسهیل ارائه دهد.

احمدی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع صادرات یک نشست فوق العاده در خصوص رفع موانع صادرات تشکیل شود و شرایط صادرات در استان های همجوار در این خصوص بررسی شود تا به یک راهکار اجرایی در خصوص توسعه صادرات در استان دست یابیم.

استاندار به نقش موثر فرودگاه و حمل و نقل هوائی در صادرات اشاره و به رئیس فرودگاه یاسوج، بیان کرد: یکی از فرودگاه های هم تراز استان در خصوص تجهیزات جانبی و ساختارهای آن را بررسی کرده و گزارش آن را در کارگروه ارائه دهد .

احمدی به توسعه حمل و نقل در جهت رونق صادرات تاکید کرد و از حوزه راه و شهرسازی خواست تا پیگیر بررسی مشکلات محور "یاسوج – سپیدان" شود و پروژه محور "یاسوج – سی سخت" تسریع یابد و پل پیش بینی شده در این محور تعیین تکلیف شود.

وی بر اصلاح سیستم تهویه تونل آخری جاده بابا میدان – یاسوج تاکید و اضافه کرد: در خصوص جذب سرمایه گذار برای پروژه راه آهن "اقلید – یاسوج" اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: محصولات کشاورزی این استان از طریق بنادر و گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، جعفر گوهرگانی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه تشکل‌های صادراتی در این استان وجود ندارد، افزود: صادرکنندگان سایر استان‌های کشور محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را خریداری کرده و از طریق بنادر صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این استان تشکلهای صادراتی حقیقی و حقوقی نداریم، بیان کرد: اتحادیه ‌های صادراتی که در استان تشکیل شده است از ابتدا هم سیاست‌شان مبنی بر صادرات نبود، بلکه با این تصور به تشکیل اتحادیه اقدام کردند که دولت سوبسیدی می‌دهد و آن را بین خود تقسیم می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: صادرکنندگان سایر استان‌های کشور محصولات کشاورزی استان را خریداری کرده و از طریق بنادر و گمرک سایر استان‌ها صادر می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: توانمند سازی و توجه به اتحادیه های صادراتی استان برای توسعه صادرات غیر نفتی ضروری است.

به گزارش ایسنا، جبار کیانی پور در نشست کارگروه توسعه صادرات استان افزود: در سالهای گذشته ایجاد اتحادیه های صادراتی در دستور کاری قرار گرفت و با توجه به ظرفیت های استان در حوزه محصولات باغی و عسل اقداماتی در این راستا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه با تلاش های انجام گرفته و اقدامات لازم، ثبت ملی دو اتحادیه محقق شد، بیان کرد: تلاش هایی برای توانمند سازی جامعه هدف انجام شد و ظرفیت‌های استان در این حوزه ها در رویدادهای بین المللی به نمایش گذشته شد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بر لزوم همکاری بانک توسعه صادرات برای توانمند سازی این اتحادیه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: با تخصیص پنج میلیارد تومان به اتحادیه باغی با نظارت اتاق بازرگانی یاسوج می توان تحول مناسبی را در توانمند سازی این بخش رقم زد و رونق صادرات غیر نفتی در استان را عملیاتی کرد.

کیانی پور، توجه به برگزاری نمایشگاه ها و حمایت از تولید کنندگان را ضروری عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۹ ماهه امسال دو میلیون و ۸۷۴ هزار دلار صادرات غیرنفتی از گمرک استان انجام شده است.

به گزارش ایسنا، داریوش دیودیده در نشست کارگروه توسعه صادرات استان افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان در این مدت، پودر و عصاره شیرین بیان و فرآورده های آرایشی و بهداشتی است.

وی کشورهای مقصد این صادرات را آلمان، امارات، عراق و اندونزی، اعلام و بیان کرد: در مدت ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته نیز تحقق صادرات غیر نفتی دو میلیون و ۸۷۳ هزار دلاری از گمرک استان را شاهد بودیم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مقصد صادرات ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته استان را کشورهای آلمان، امارات، اندونزی، آفریقای جنوبی، انگلیس، عراق، فرانسه و کانادا تشکل می داد و همچنین پودر و عصاره شیرین بیان و فرآورده های آرایشی و بهداشتی از گمرک استان طی همین مدت صادر شده است .

دیودیده با اشاره به آمار کلی از ابتدای صادرات استان تصریح کرد: ۹۵.۱ میلیون دلار از زمان شروع صادرات از استان تا پایان شهریور ۹۲، صادرات صورت گفت .

وی از صادرات غیرنفتی ۱۸میلیون و ۴۹۵ هزار دلاری استان از نیمه دوم شهریور ۹۲ تا مهر ماه ۹۶ خبر داد و عنوان کرد: مجموع صادرات استان از ابتدا تا شهریور ماه ۹۶، ۷۷ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، محصولات صادر شده استان از گذشته تا امروز را مربوط به شیرین بیان، موکت، سیمان خاکستری، دلستر و نوشابه، عصاره گیاهان دارویی و سلستین دانست و اضافه کرد: امارات، عراق، اندونزی، آلمان، افغانستان، ترکمنستان، آفریفای جنوبی، سوئیس و انگلیس کشورهای مقصد صادرات استان بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: ۱۱ دی 1396 ، کدخبر: 96101105656 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین