پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه موردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان کرمان مشاهده نشده است گفت: با توجه به مشاهده مواردی از این ویروس در استان‌های نزدیک به کرمان خطر ورود ویروس استان را تهدید می‌کند.

شعارسال: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه موردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان کرمان مشاهده نشده است گفت: با توجه به مشاهده مواردی از این ویروس در استان‌های نزدیک به کرمان خطر ورود ویروس استان را تهدید می‌کند.

صدیقه کاظمی‌نیا با اشاره به اینکه تاکنون نشانه‌ای از وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمان مشاهده نشده است اظهار داشت: درمان در طیور مبتلا به این ویروس انجام نشده و بلافاصله پس از شناسایی معدوم‌سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه موج جدید این ویروس بعضی از استان‌های کشور را درگیر کرده است گفت: به واسطه شیوع آنفلوآنزا متاسفانه تعدادی از فارم‌های تولید تخم‌مرغ و مرغ‌های تخم‌گذار در کشور معدوم شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه این موضوع عامل کاهش تولید تخم‌مرغ در کشور و در نتیجه افزایش قیمت آن بوده است افزود: به جز خود ویروس آنفلوانزا که می‌تواند تاثیر مستقیم بر سلامت انسان داشته باشد این ویروس می‌تواند اثر خود را بر روی فرآورده‌های خوراکی هم بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه غذاهای پخته مانند گوشت‌مرغ و تخم‌مرغ که در حرارت زیاد طبخ می‌شود نمی‌تواند ویروس بیماری را انتقال دهند افزود: این فرآورده‌ها می‌توانند ناقل ویروس به صورت مکانیکال باشند.

کاظمی‌نیا مهمترین راه انتقال ویروس آنفلوآنزا را استشاق عنوان کرد و گفت: تماس، لمس و به ندرت از طریق خوراکی این ویروس امکان انتقال دارد.

وی با اشاره به خطر انتقال این بیماری از طریق پرندگان زینتی تصریح کرد: این پرندگان میتوانند عامل انتقال بیماری باشند در حالیکه علائم بیماری را نشان نمی‌دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با تاکید بر اینکه استان یزد و اصفهان که در نزدیکی استان کرمان قرار دارند مواردی از این بیماری در آنها دیده شده است افزود: این تهدید به واسطه نزدیکی و مجاورت این استان‌ها با استان کرمان بسیار جدی بوده و لزوم رعایت موازین بهداشتی را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به کشاورزی بودن استان کرمان و احتمال ورود کود مرغی از دیگر استان‌ها گفت: کشاورزان برای واردات کود مرغی حتما با اداره کل دامپزشکی استان کرمان هماهنگ کرده تا از ورود کودهای آلوده به استان جلوگیری شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13 دی 1396، کدخبر: 1618355، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین