پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر از دلایل مهم نارضایتی و اعتراض مردم است، گفت: مردم توجه داشته باشند که تا مجلس تصویب نکند، هیچ چیز گران نمی‌شود.

شعارسال:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر از دلایل مهم نارضایتی و اعتراض مردم است، گفت: مردم توجه داشته باشند که تا مجلس تصویب نکند، هیچ چیز گران نمی‌شود.

محسن کوهکن  با بیان اینکه دولت مطابق قانون همه ساله اواسط آذر ماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس می کند، اظهار داشت: اینکه پیش از تجمعات اعتراضی مردم به مدت چند هفته اخبار از افزایش قیمت ها در حوزه هایی مثل عوارض خروج از کشور و حامل های انرژی یا حذف یارانه 30 میلیون نفر حکایت داشت، از این رو بود که در فصل بررسی لایحه بودجه 97 قرار داشتیم و طبیعتا اخبار آن در رسانه ها منعکس می شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت در حوزه حامل های انرژی گفت: دولت هر سال این اجازه را دارد که سالی 10 درصد به قیمت بنزین اضافه کند اما در سال های گذشته ازاین امکان خود استفاده نمی کرد. در لایحه بودجه 97 افزایش قیمت بنزین تا 50 درصد از سوی دولت پیشنهاد داده شد و این درواقع افزایش مبلغی است که از سال های پیش عقب مانده بود. البته هنوز افزایش قیمت بنزین تثبیت نشده و تا تصویب نشود قابلیت اجرا ندارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به مساله حذف یارانه ها در لایحه بودجه 97 عنوان کرد: در لایحه بودجه از سوی دولت این پیشنهاد مطرح شد که یارانه 30 میلیون نفر در سال آینده حذف شود و این موضوع برای قشری از جامعه ایجاد دغدغه کرد. البته افراد آگاه مطلع هستند که این‌ها تنها پیشنهاد است و تا در مجلس تصویب نشود، اجرایی نمی شود. ضمن اینکه باید توجه داشت که نمایندگان مجلس نیز حامی قشر ضعیف جامعه هستند.

نماینده مردم لنجان همچنین درخصوص پیشنهاد افزایش عوارض خروج از کشور از سوی دولت گفت: منهای کسانی که به عتبات عالیات سفر می کنند، سفرهای خارجی مختص اقشار نیمه‌مرفه کشور است و به اقشار ضعیف فشاری وارد نمی آورد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در هریک از موارد دلایل خود را داشت، تاکید کرد: افزایش قیمت ها و موارد دیگر اقتصادی سبب نارضایتی اقشاری نظیر بازنشستگان و اصناف مختلف کشور شد. ضمنا باید به این موضوع نیز توجه داشت که پس از اتفاقات اخیر در منطقه تحلیل جهانی این بود که قدرت جمهوری اسلامی افزایش یافته است. برخی از کشورها نظیر امریکا، اسرائیل و عربستان با ایران ضدیت دارند و قدرت ایران برای آن‌ها قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تکه های این پازل را کنار هم بچینیم متوجه می شویم چرا تجمعات اعتراضی شکل گرفت. مسائل داخلی از یک سو و مسائل خارجی از سوی دیگر سبب ایجاد تجمعات اعتراضی و به دنبال آن اغتشاش و آشوب در کشور شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار15دی96،کدخبر: 333971، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین