پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۳۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
مدیرعامل پست بانک ایران به دستاورد های این بانک پس از اجرای برجام و در آستانه دو سالگی آن اشاره کرد و گفت: اکنون روابط کارگزاری پست بانک با 66 بانک جهانی برقرار شده و این روند افزایش خواهد یافت.

شعارسال : خسرو فرحی روز دوشنبه افزود: قبل از اجرای برجام(برنامه جامع اقدام مشترک ایران وگروه 1+5 ) پست بانک ایران تنها با یک بانک جهانی روابط کارگزاری داشت.
وی ادامه داد:پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) روابط کارگزاری پست بانک ایران در سال 1395با 57 بانک جهانی افزایش یافت که دستاورد بسیارخوبی برای کشور بود.
فرحی خاطرنشان ساخت: روابط کارگزاری این بانک تا پایان مهرماه امسال با 66 بانک جهانی برقرار شده است که آثار مثبت فراوانی در اقتصاد کشورخواهد داشت.

**
افزایش تعداد بانک هایی که پست بانک ایران در آنها حساب دارد
مدیرعامل پست بانک ایران درباره تعداد بانک ها جهانی که پست بانک ایران در آنها حساب دارد نیز گفت:پیش از اجرای برجام و در سال 1394 پست بانک تنها در یک بانک خارجی حساب داشت که بعد از اجرای برجام تعداد آنها افزایش یافت.
به گفته وی، تعداد بانک هایی که پست بانک ایران در آنها حساب دارد در سال 1395 به پانزده بانک رسید و این مورد تا پایان مهرماه امسال و در آستانه دو سالگی برجام به 16 بانک رسیده است و این روند ادامه خواهد داشت.

**
افزایش حجم فعالیت های ارزی پست بانک
فرحی در باره حجم فعالیت های ارزی این بانک تا پیش از اجرای برجام خاطرنشان کرد:حجم فعالیت های ارزی تا پیش از اجرا شدن برجام تنها 76 میلیون دلار بود که پس از به مرحله اجرا درآمدن برجام روند فعالیت ارزی این بانک نیز روبه گسترش نهاد.
وی افزود: حجم فعالیت های ارزی پست بانک ایران در سال 1395 به 615 میلیون دلار افزایش یافت و در آستانه دو سالگی اجرای برجام و تا پایان مهرماه امسال این میزان به 579 میلیون دلار رسیده است که تا پایان امسال به بیش از هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

**
برقراری سیستم حوالجات خرد با کشور ویتنام
مدیرعامل پست بانک ایران به تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق برجام اشاره و خاطرنشان کرد:پست بانک ایران بعد از اجرای برجام و با همکاری اتحادیه جهانی پست(UPU)موفق به اعمال سیستم حوالجات خرد بین المللی( IFS (International Finance Services) شده است.
*سرویس IFS یکی از فعالیت‌های بانکی و مالی بی نظیری است که توسط 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست (UPU) انجام می‌شود و این سرویس قادر است تا سقف 5000 یورو، مبادلات پولی و بانکی خرد میان کشورهای عضو را با بهره‌گیری از نرم‌افزاری جهانی بین یکدیگر انجام دهد.
فرحی گفت: اکنون پست بانک ایران در این باره با کشور ویتنام قرارداد همکاری امضاء کرده است و درحال مذاکره با سایر اعضای اتحادیه جهانی پست است تا با آنها نیز قرارداد همکاری به امضاء برساند.
به گفته وی، سرویس حواله‌های پستی مالی، یکی از روش‌های مدرن و آنلاین گردش پولی و بانکی میان کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست است که این روزها سریعتر از هر بانک بین المللی و با هزینه انتقال ارزانتر و امنیت بیشتر حوالجات ارزی را انجام می دهد و اقشار مختلف و گروه‌های زیادی از جمله گردشگران، دانشجویان ، کارگران و متخصصان کشورهای مختلف می توانند برای نقل و انتقال سریع وجوه خرد خود از این سرویس مشترک پستی مالی در همه جهان بهره مند شوند.
فرحی خاطرنشان کرد: این امکان، فرصتی برای ایرانیان خارج از کشور در همه کشورهای عضو اتحادیه جهانی پستی است تا بتوانند از این سرویس بهره‌مند شده و حواله‌های پولی و بانکی خُرد خود را در کمترین زمان ممکن ارسال و دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) در موضوعات هسته ای ایران از 26 دی ماه سال 94 (16 ژانویه 2016 ) کلید خورد و با اجرایی شدن آن و لغو تحریم ها امکان جذب سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران فراهم آمد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18 دی 1396، کد خبر: 82789005 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین