پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

شعار سال: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

 فرید محبی در نشست با سرپرست امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به منظور همکاری در پرداختن به مسائل مربوط به زنان و خانواده افزود: از این تعداد ۴۲ درصد به خاطر فوت سرپرست و مابقی به دلیل طلاق، متراکه، مفقودی، زندانی، سربازی و بدسرپرستی تحت حمایت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸هزار خانوار از جمعیت استان، تحت پوشش این نهاد است، بیان کرد: ۱۵ هزار و ۴۷۶ خانوار یعنی بیش از ۵۰درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش با اجرای طرحهای خودکفایی و اشتغال زایی در رأس برنامه های کمیته امداد قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۱۹۴ طرح اشتغال زایی و خودکفایی با اعتبار سه میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان در ۹ ماهه سال جاری اجرا شد.

محبی همچنین به پرداخت تسهیلات به ۷۷ نفر از اعضای خانواده مددجوی برخوردار از خدمات امداد(دختران در سن کار) با مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان اشاره و تصریح کرد: ۱۶۱مورد تسهیلات به مددجویان واجد شرایط دریافت کلیه خدمات امداد که پشت نوبت تحت حمایتی هستند با مبلغ دو میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان و ۱۷ مورد تسهیلات با اعتبار ۱۷۵ میلیون تومان نیز به نوعروسان تحت حمایت دارای همسر بیکار پرداخت شد.

وی برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد دانست و ادامه داد: در این زمینه 1000نفر از زنان و دختران تحت حمایت از دوره های آموزشی از جمله مهارت آموزی، توسعه و پایدارسازی مشاغل، کارآفرینی و مهارت حرفه آموزی دانش آموزان بهره مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی از جمله اجاره مسکن، پرداخت هزینه درمان و خدمات آموزشی ارائه می‌کند، عنوان کرد: در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به زنان سرپرست خانوار 1522مادر و دختر به مشهد مقدس، ۳۲۴ نفر به کربلای معلی و ۴۰۰ دانش آموز دختر به اردوی آموزشی شیراز در ۹ماهه سال جاری اعزام شدند و 1600 نفر از مددجویان زن تحت حمایت در دوره های آموزشی شرکت کردند.

محبی اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت حمایت را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد و گفت: در این زمینه 1070 مورد جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری پرداخت شده، ضمن اینکه بسته‌های تشویقی نیز برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواده ارائه شده است .

وی با اشاره به خدمات عمرانی انجام شده برای زنان سرپرست خانوار بیان کرد: ۴۰۰ مورد تعمیرات، ۷۵ مورد احداث مسکن روستایی، ۷۰ مورد احداث و خرید مسکن شهری و ۵۰ مورد احداث سرویس بهداشتی از مهمترین خدمات عمرانی انجام شده برای زنان سرپرست خانوار در سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بهره مندی ۷۹۰ زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی و ۹۷۸ خانوار از بیمه روستائیان و عشایر را از دیگر خدمات کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

محبی در پایان خواستار همکاری امور بانوان استانداری در خصوص مسائل مربوط به بانوان تحت حمایت کمیته امداد شد.

آذر صفایی نیا، سرپرست امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار نیز گفت: همه ما باور داریم که کار در کمیته امداد با انگیزه خدایی است و کاری که در آن نیت درست باشد تأثیرگذارتر است.

وی در خصوص همکاری با کمیته امداد قول مساعد داد و اضافه کرد: امید است که همکاری ها مستمر باشد و بتوانیم با تعامل و همکاری گوشه ای از مشکلات جامعه هدف کمیته امداد به خصوص زنان تحت حمایت را رفع کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 24دی 96، کدمطلب:96102412395، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین