پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
رئیس اداره شیلات صومعه سرا با اشاره به وجود ۵۰۰ مزرعه پرورش ماهی در روستاهای حاشیه تالاب در حوزه این شهرستان برضرورت حل مشکلات این پرورش دهندگان از سوی مسئولان تأکید کرد.

شعار سالرضا شاد صبح یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه شیلات که در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه این میزان در استان گیلان ۱۵ کیلوگرم و در شهرستان صومعه سرا به دلیل همجواری با تالاب ۱۸ کیلوگرم است، افزود: اولین مزرعه پرورش ماهی گرم در کشور در دهه ۴۰ در شهرستان صومعه سرا احداث شد.

رئیس شیلات صومعه سرا با اشاره به اینکه فعالیت دو تعاونی پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ پرورش دهنده عضو این تعاونی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه سه شرکت تعاونی صید و صیادی نیز در این شهرستان در حوزه تالاب انزلی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: ۱۸۰ نفر صیاد دارای مجوز و کارت صید نیز در این تعاونی ها عضو هستند.

اجرای ۱۰۰ مورد طرح زینکالیوم در صومعه سرا

شاد با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان شیلات بازسازی ذخایره ماهیان است، تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی از نوع ماهی سفید و همچنین سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان در معرض خطر در تالاب رهاسازی شده است.

وی با اشاره به صید حدود ۳۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی در حوزه تالابی شهرستان صومعه سرا از شروع فصل صید تاکنون، اظهار کرد: افزایش تولید ماهی در واحد سطح نیز از دیگر اولویت های شیلات استان و به طبع شیلات شهرستان صومعه سرا بوده که با استفاده از روش های نوین در این زمینه اقدام شده است.

رئیس اداره شیلات گیلان با بیان اینکه دو طرح پرورش ماهی کپور در حوضچه های بتونی و همچنین طرح زینکالیوم از جمله طرح های در دست اجرا در شهرستان صومعه سرا است، گفت: در راستا اجرای طرح زینکالیوم از مجموعه هزار مورد سهیمه استان گیلان ۱۰۰ مورد در شهرستان صومعه سرا اجرا می شود.

وی به پرورش ماهیان خاویاری نیز در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل خوب شهرستان صومعه سرا تاکنون مجوز پرورش ۱۰۰ تُن ماهی خاویاری در شهرستان داده شده است.

افزایش ظرفیت پرورش ماهیان سردآبی در صومعه سرا با بهره برداری از۶ مزرعه

شاد در ادامه با اشاره به بهره برداری از سه مورد پرورش ماهیان خاویاری در قفس در سال آتی در شهرستان صومعه سرا، خاطرنشان کرد: این شهرستان در حوزه آب بندان ظرفیت خوبی دارد که می توان از آن در این زمینه بهره برد.

وی با بیان اینکه در زمینه پرورش ماهیان سردآبی نیز ۱۶ مزرعه در شهرستان در حال فعالیت است که ۲۱۳ تُن ماهی تولید می کند، تصریح کرد: شش مزرعه دیگر در حال ساخت است که با تکمیل و بهره برداری از این مزارع ظرفیت تولید ماهیان سردآبی در صومعه سرا ۲۱۰ تُن افزایش می یابد.

رئیس اداره شیلات صومعه سرا با اشاره به برخی مشکلات این حوزه به ویژه در زمینه روستاهای حاشیه تالاب، تأکید کرد: ۵۰۰ هکتار مزرعه پرورش ماهی در روستاهای حاشیه تالاب در حوزه شهرستان صومعه سرا وجود دارد که متاسفانه با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه این روستاها با جهاد کشاورزی امور اراضی، منابع طبیعی و محیط زیست در زمینه مالکیت مشکل دارند و متاسفانه نمی توانند پروانه بهره برداری دریافت کنند، گفت: نداشتن پروانه بهره برداری سبب می شود که این پروزش دهندگان نتوانند از تسهیلات دیگر نیز استفاده کنند که انتظار می رود مسئولان در این زمینه اقدام موثری انجام دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 1بهمن 96، کدمطلب:4205768، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امنه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
اینکه کشورای مختلف سالمترن یکی از دلایلش مصرف زیاد ماهیه.سرانه 10 کیلوگرم خیلی پایینه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین