پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۵۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه معلمان مقطع ابتدایی باید آموزش‌های خاصی دیده باشند، تصریح کرد: تاسف‌برانگیز است که برای جبران کمبود نیرو در مقطع ابتدایی، معلم فیزیک و شیمی را به این مقطع انتقال دهند.

شعارسال:عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه معلمان مقطع ابتدایی باید آموزش‌های خاصی دیده باشند، تصریح کرد: تاسف‌برانگیز است که برای جبران کمبود نیرو در مقطع ابتدایی، معلم فیزیک و شیمی را به این مقطع انتقال دهند.

سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش اقدام به تغییر نظام آموزشی می‌کند بی‌آنکه زیرساخت‌های آن را فراهم کنند، گفت: متاسفانه به دنبال 6 ساله شدن مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش فقط در سال آینده به با کمبود چند هزارنفری معلم رو به رو می‌شود، این نیاز بدان معناست که پیش از تغییر نظام آموزشی برای آن فکری نشده است، ضمن آنکه قرار است سال آینده نیز هنرستان‌ها 3 ساله شوند و به‌یقین مدارس با چالش نداشتن نیرو متخصص رو به رو خواهند شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش‌آموزان موش آزمایشگاهی نیستند که مسئولان آموزش و پرورش هر روز یک نظام آموزشی جدیدی را بر سر آن‌ها پیاده می‌کنند، افزود: بهتر است این طرح‌ها ابتدا به صورت پایلوت در تعدادی شهر کوچک امتحان شوند و سپس برای تسری آن به نظام آموزشی کل کشور تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه تغییرات مداوم نظام آموزشی ظلم بزرگی در حق دانش‌آموزان و فرهنگیان است اما این نظام با آمد و رفت هر وزیر تغییر می‌کند، ادامه داد: ارزشیابی توصیفی نیز طی 6 سال ابتدایی آسیب بزرگی در حق سطح کیفی آموزشی دانش‌آموزان است چراکه آن‌ها را در متوسط اول با شک و سردرگمی بزرگی رو به رو کرده است.

ابطحی همچنین افزود: تاسف‌برانگیز است که آموزش و پرورش بخواهد برای جبران کمبود نیروی خود در مقطع ابتدایی معلم فیزیک و شیمی را به این مقطع انتقال دهند در حالی که معلمان مقاطع ابتدایی باید آموزش‌های خاصی دیده باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین توصیه کرد: بهتر است آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه را سر لوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهد تا بیش از این مسیر را به بی‌راهه نرود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازسایت اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار2بهمن 96،کدخبر: 366445، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین