پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در هفتمین نشست مشترک پارلمانی ایران و اروپا خواستار اقدام عملی اتحادیه اروپا در حمایت از اجرای کامل برجام شد.

شعارسال : علاء الدین بروجردی و هیات همراه، عصر چهارشنبه در هفتمین نشست مشترک پارلمانی ایران و اروپا شرکت کردند. در این جلسه که به میزبانی هیات روابط ایران در پارلمان اروپا برگزار شد، موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
در این جلسه رئیس و اعضاء هیات روابط ایران در پارلمان اروپا از پایبندی جمهوری اسلامی به برجام استقبال و از سیاست های یک جانبه ترامپ انتقاد کردند.
فصل مشترک سخنان نمایندگان پارلمان اروپا در این جلسه، ادامه گفت وگوهای رو در رو برای نزدیک شدن مواضع و تکیه بر نقاط مشترک بود.
'
یانوش لواندوفسکی' رئیس هیات روابط ایران در پارلمان اروپا ضمن تاکید بر مفید بودن سفر اخیرخود به تهران و اصفهان، گفت وگو را بهترین راه نزدیک شدن مواضع دو طرف دانست و گفت: ما نقاط مشترک و افتراق مختلفی داریم، اما با تکیه بر اشتراکات و گفت وگو می توانیم روابط خود را توسعه دهیم.
بروجردی در این نشست ضمن استقبال ازمواضع اتحادیه اروپا در حمایت از برجام، خواستار اقدام عملی اتحادیه در حمایت از اجرای کامل برجام شد و گفت: توافق هسته ای و رفع تحریم ها زمینه مناسبی برای توسعه روابط دوجانبه است ولی واکنش کشورهای اروپایی نتوانسته انتظارات ملت ایران از برجام را برآورده سازد.
وی با انتقاد از مواضع خصمانه ترامپ در اعمال فشار به شرکت ها و بانک های اروپایی، حرکت یک جانبه ایالات متحده را اهانت به تصمیمات جمعی جامعه بین المللی دانست و راهکار برون رفت از این مشکل را اتخاذ مواضع مستقل توسط اتحادیه اروپا و حمایت از شرکت ها و بانک های اروپایی برای ورود به بازار ایران دانست.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یکی از نمایندگان پارلمان اروپا در خصوص وقایع اخیر در ایران گفت: اعتراضات در همه جای جهان امری طبیعی است ولی اغتشاش و اقدام به تخریب اموال عمومی و برهم زدن امنیت را هیچ کس تحمل نمی کند. کما این که در کشورهای اروپایی هم همینطور بوده است.
وی با اشاره به آمار 900 نفری مجروحان پلیس ایران در اغتشاشات اخیر، افزود: نیروهای انتظامی ایران برخلاف پلیس سایر کشورها سلاح حمل نمی کنند و بنای آن خویشتنداری حداکثری است.
وی هرگونه تحلیل و برداشت از اعتراضات اقتصادی و صنفی مردمی به براندازی را بی پایه و اساس و ساخته و پرداخته آمریکا و متحدین آن و نیز گروههای تروریستی که اتفاقا در کشورهای اروپایی فعالیت می کنند ، دانست و گفت: جمهوری اسلامی با کودتای نظامی مستقر نشده و یک انقلاب مردمی است. مردم به نظام علاقه دارند و برای استقرار آن هزاران شهید تقدیم کرده اند.
بروجردی از نمایندگان پارلمان اروپا خواست برای اطلاع از مقبولیت عامه جمهوری اسلامی، جریان جشن های پرشکوه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران را که در روزهای آتی برگزار و توسط دهها خبرنگار از سراسر جهان پوشش داده می شود دنبال کنند.
همچنین هادی شوشتری رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به معضل ناامنی در مرزهای شرقی و غربی کشور، به ویژه مرز افغانستان اشاره کرد و گفت که پس از ورود نیروهای ناتو به این کشور ، تولید و صدور مواد مخدر چندین برابر شده است.
وی با اشاره به حضور جوانان کشورمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر، هدف نهایی این محموله ها را اروپا دانست و از رویکرد کشورهای اروپایی درعدم حمایت از ایران در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و زیر سوال بردن مجازات مجرمین مواد مخدر انتقاد کرد.
شوشتری افزود: البته با تصویب و ابلاغ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، احکام اکثر محکومین به اعدام لغو شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1396، کدخبر: 82807842، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین