پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
استاندار کرمانشاه عزل مدیران کمک کار و ناکارآمد در استان را زمانبر دانست و آخرین وضعیت سند آمایش سرزمینی کرمانشاه را تشریح کرد.

شعارسال: استاندار کرمانشاه عزل مدیران کمک کار و ناکارآمد در استان را زمانبر دانست و آخرین وضعیت سند آمایش سرزمینی کرمانشاه را تشریح کرد.

هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص سند آمایش سرزمینی کرمانشاه گفت: جلسات زیادی برای این سند برگزار شده اما سند آمایش هنوز سند خیلی پخته ای نیست و باید پخته شود.

وی در خصوص تعداد استانهایی که این سند را آماده کرده اند، افزود: اینکه ۲۰ استان این سند را تهیه کرده اند، اینگونه نیست و هنوز تعدادی از استانها این سند را تهیه نکرده اند.

استاندار کرمانشاه در خصوص ارتباط بین بودجه و سند آمایش سرزمینی نیز گفت: این سند هیچ ارتباطی به بودجه ندارد و اینکه می گویند سند آمایش به بودجه وصل است، درست نیست.

وی گفت: سند آمایش کار خوبی بوده و از زمان دکتر نوبخت انجام گرفته است. هر اداره ای که تشریف ببرید می بینید که کل سند روی قفسه ها وجود دارد و هیچ خروجی برای ما تاکنون نداشته است.

این مسئول با بیان اینکه ۴۴ درصد سیستم بودجه ریزی براساس لابی و چانه زنی است و ما باید برویم چانه بزنیم تا بودجه بگیریم، گفت: اما کجای سند آمایش این موضوع را مشخص کرده است!؟

وی تاکید کرد: سند آمایش یک سند بسیار بسیار سند معتبر و خوبی است و ای کاش ما از روز اول همه کارهایمان را براساس سند آمایش انجام می دادیم اما واقعیت این است که فشارهایی که وجود دارد نمی‌گذارد ما ازسند آمایش در کشور استفاده کنیم.

* مدیری که نتواند چالش های استان را رفع کند باید برود

بازوند در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عزل مدیران ناکارآمد و کم کار گفت: یک جوی در استان بود که از صبح تا غروب بر علیه مدیران مطالبی منتشر می شد، در زلزله هم هرچی خواستند به این مدیران گفتند. ما هم قبول داریم بالاخره باید حرمت مدیر رعایت شود و این در دستور کار ما هم است اما اگر واقعا مدیری نتواند این چالش های استان را برطرف کند، حتما باید برود.

وی افزود: واقعیت این است که صرف تصمیم ما که این مدیر امروز باید برود، این کار اجرائی شود، بلکه وزیر باید قبول کند و بتوانیم جانشین مناسبی برای آنها پیدا کنیم و بعضی از دوستان نماینده نیز روی این مدیران نظر می دهند. اما آنچه که مسلم است اگر مدیر ناکارآمد باشد من باید پاسخگو باشم و من هم سعی می کنم زیر بار مدیرناکارآمد نروم.

استاندار کرمانشاه گفت: یک محدودیت هایی نیز در این زمینه برای ما وجود دارد که از آن جمله محدودیت ها، افکار عمومی است که معتقدند حتما باید نیروی بومی به کارگیری شود. ممکن است با این دیگاه من مدیری را انتخاب کنم و تنها بتوان با او به ۲۰ درصد اهداف رسید اما به این نظر احترام می گذاریم و باید مدیران استان را توانمند کنیم و این کار خوبی است هر چند که مجبور باشیم هزینه این توانمندی را ما بپردازیم.

وی تاکید کرد: برای عوض کردن مدیران باید زمانی صرف شود اما اگر بخواهیم باز هم سعی و خطا کنیم که اعتقاد من این است که برای تعویض مدیران دیگر فرصتی برای سعی و خطا وجود ندارد.

* بیکاری یکی از چالش های جدی مدیریت استان است

بازوند با اشاره به بیکاری موجود در استان گفت: در بحث بیکاری من هم اعتقاد دارم یکی از بزرگترین چالش هایی که مدیریت استان با آن مواجه است، بحث بیکاری بوده و بحث خیلی جدی ای هم است.

استاندار کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم بحث اشتغال را به نوعی تعیین تکلیف کنیم.

بازوند اشتغال را مستلزم سرمایه گذاری دانست و تاکید کرد: با سخنرانی بحث اشتغال حل نمی شود و هیچ کس تا کنون نتوانسته با سخنرانی موضوع اشتغال را حل کند.با سخنرانی ممکن است اشتغالی از بین نرود اما با سخنرانی اشتغالی درست نمی‌شود.

وی با اشاره به آمار بیکاران استان تصریح کرد: با دپو ۱۴۵ هزار نفر بیکار مواجه است، یادآور شد: برای بهتر شدن فضای کسب و کار باید نرخ سرمایه گذاری را بالا ببریم و برای این کار هم، لازم است ما سالی حدود 8 تا 9 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام دهیم و مردم هم خودشان به جز ما دولتی ها در این امر شریک شوند.

استاندار کرمانشاه افزود: حدود ۲۵۰ فرصت تا کنون در استان مشخص شده که جهت پیشنهاد به سرمایه گذاران مدون شده است.

وی بر برداشتن موانع سر راه سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری یک جریان سیالی است و تابع زور و قدرت هم نیست و کافی است ما بتوانیم موانع را برداریم.

بازوند با بیان اینکه موانع زیادی در این مسیر وجود دارد، تصریح کرد: برخی از این موانع در سیستم ما دولتی ها است و مقداری از آن هم در خارج سیستم دولت است که باید اینها را تعیین تکلیف کنیم.

وی اولین قدم را بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: نرخ بالای بیکاری، خود یک مانع جدی برای سرمایه گذاری است و زمانی که سرمایه گذاری نرخ بیکاری یک استان را بررسی می کند و می بیند نرخ بیکاری در این استان بالاست، آن سرمایه گذار مثل ما فکر نمی کند و آنرا خطری می داند و آنسوی معادله را می سنجد که فضای کسب و کار این استان خوب نیست و هرگز در این استان سرمایه گذاری نمی‌کند.

استاندار کرمانشاه افزود: هرچه نرخ بیکاری ما بالاتر باشد، به معنای این است که فضای کسب و کار ما خوب نیست و اگر در جایی فضای کسب و کار مناسب باشد، سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری می کند.

وی بر رفع مشکل فضای کسب و کار که بخشی از آن به مدیران دولتی بر می گردد، تاکید کرد و گفت: مدیران باید آنرا در اولویت کار خود قرار دهند و طوری عمل کنند که وضعیت ما در ۳ ماهه آخر سال همانند مهرماه نباشد و اگر از عهده کار برنیایند، خودشان کنار بکشند.

بازوند همچنین گفت: برای این منظور ۲۰ راهکار داریم که مدیران باید آنرا در اولویت کار خود قرار دهند که در کارگروه اشتغال مطرح شده و اکنون نیز در دستور کار مدیران است و باید انجام دهند.

وی اقتصاد مقاومتی و توجه به مباحث آن را یکی از بهترین کارها دانست که می تواند مشکل اشتغال استان را تا حدودی حل کند.

استاندار کرمانشاه از تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد و گفت: اولویت ما و مدیران ما موضوع اشتغال است.

وی با بیان اینکه هیچگاه شوک زلزله را فراموش نمی کنیم، گفت: نمی آییم رسیدگی به زلزله زدگان را کنار بذاریمو آن هم در کنار موضوع اشتغال اولویت اصلی ما است.

بازوند از تهیه اسناد توسعه شهرستان ها خبر داد و گفت: بعضی از آنها را دیدم و آنهایی که مطابقت با برنامه ششم توسعه داشته باشند، حتما مورد استفاده قرار خواهیم داد.

* صفر بودن سرمایه گذاری خارجی یکی از آسیب ها و آفت های استان کرمانشاه است

وی یکی از آسیب ها و آفت های استان را نبود سرمایه گذار خارجی دانست و گفت: یکی از آسیب های ما این است که استانی با این ظرفیت جذب سرمایه گذاری آن صفر است و برای برون رفت از این وضعیت باید فضای بد کسب و کار استان را اصلاح کنیم و از مباحث فاینانس خارجی و خط های اعتباری استفاده کنیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه بیان کرد: بحث پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی برای سرمایه گذاری خارجی هم فرصت خوبی است که تا آخر وقت امروز تغییرات جدید آن عملیاتی خواهد شد و امید است با ایجاد این ظرفیت بتوانیم پیشرفت چشمگیری در جذب سرمایه گذاران داشته باشیم.

* طفره رفتن معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از آماری که برای کشته های مسکن مهر خودمالک اعلام کرده بود

مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز که چندی پیش در گفتگو با ایلنا اعلام کرده بود که مسکن مهر دولتی ۲ کشته و مسکن مهر خود مالک بیش از ۱۰۰ کشته داشته است در این نشست خبری از ارائه سند برای تعداد کشته های مسکن مهر خود مالک طفره رفت و البته آمار اعلام شده قبلی خود را نیز تکرار نکرد!

نیک کردار گفت: در روزهای اول که من در سرپل ذهاب بودم و در آنجا مستقر بودیم، با خبرگزاری ایلنا که یک خبرگزاری رسمی ایرانی است مصاحبه کردم و متن مصاحبه هنوز هم موجود است. متن مصاحبه را ببینید. یک تیتر انتخاب کرده است و شما تیتر را می آورید و می گویید که ضدانقلاب استفاده کرده است. بله ضد انقلاب همیشه استفاده خودش را می کند ولی آن تیتری که ایلنا برای آن متن زده بود، تیتر غلطی بود و من بعدا دوباره توضیح و اصلاحیه دادم.

وی افزود: مسکن مهر شهید شیرودی واقعا سرپا مانده بود؛ علی رغم اینکه همه دیوارهایش فروریخته بود ولی اسکلتش سرپا بود و انصافا اسکلت خوبی بود و در مقابل آن زلزله مقاومت خوبی کرد. در آنجا کشته زیاد نداشتیم. ولی اطراف آن چند بلوک مسکن مهر خودمالک داشتیم که متاسفانه همه چهارطبقه روی هم پرس شده و ویران شده بود و همه آدم های در آن کشته شده بودند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: من آنجا این را گفته بودم که مسکن مهر خودمالک، که دولت به اینها وام داده بود و مردم خودشان ساختند، این ها بودند که در آن جا ما تلفات داشتیم و این در متن مصاحبه من هم کاملا معلوم است.

وی گفت: خواهش من این است که خود شما وقتی چیزی را از جایی می شنوید حداقل بروید ببینید متن مصاحبه من چه بوده است و آن را بگویید. من آنجا اشاره کردم به اینکه مسکن های مهر خودمالک در اطراف مجتمع شهید شیرودی، که 4 - 5 بلوک بتنی بود که همه طبقات پرس شدند و آدم ها در آنجا کشته شدند.

نیک کردار گفت: شدت زلزله به حدی بود که مسکن مهر و غیر از آن نمی شناخت. از اندازه های محاسباتی آیین نامه ای ما بیرون بود. این یک واقعیتی است. الان هم دارد بررسی می شود که این چقدر مربوط به ضعف آیین نامه ای ما هست. این مسکن ها در مقابل این زلزله طراحی نشده بود چون در 1000 سال گذشته چنین زلزله ای در این محل اتفاق نیافتاده بود. بنابراین یک بخشی ضعف آیین نامه ای است که باید اصلاح شود.

وی گفت: همه جا همینطور است. در ژاپن هم کوبه زلزله آمد و زلزله ای بود که تا آن موقع نیامده بود. در ژاپنی که در زلزله معمولا کشته نمی دهد استثنائا 6 الی 7 هزار نفر کشته داد دوباره مجبور شدند که آیین نامه را اصلاح کنند.

این مسئول در پایان اظهار داشت: بنابراین مصاحبه در مورد مسکن مهر خودمالک بود و راجع به مسکن مهر نبود و تیترش اشتباه بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396، کدخبر: 4217814، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
یه مسیولی که از جونش مایه بذاره برای مردم ،مردمم براش جونشونو میدن...ولی حیف که مسیولین جهادی نیستن
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
اره زمان بره هر چی مدیر ناکارامد تر پارتیش کلف تر هر گسی به این صندلی ها تکیه زد دلش نمیاد بلند شه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین