پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۸۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه رسانه های عربی را بار دیگر به حضور گسترده مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه خیره ساخت. در همین زمینه بسیاری از رسانه ها به پیشرفت های ایران در عرصه های گوناگون و نگاه ستمدیدگان جهان به الگوی انقلاب اسلامی پرداختند.

شعارسال:فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه رسانه های عربی را بار دیگر به حضور گسترده مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه خیره ساخت. در همین زمینه بسیاری از رسانه ها به پیشرفت های ایران در عرصه های گوناگون و نگاه ستمدیدگان جهان به الگوی انقلاب اسلامی پرداختند.

راهپیمایی سراسری 22 بهمن با حضور باشکوه و پرشور مردم انقلابی ایران اسلامی برگزار شد. ملت بزرگ، بصیر و آگاه ایران اسلامی بار دیگر از ساعت 9 صبح امروز با حضور گسترده و همزمان در سراسر کشور در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تجدید عهد کردند.

رسانه های جهان عرب نیز از این رویداد حماسی در ایران غافل نمانده و تحلیل هایی در این زمینه منتشر کردند. در ادامه این گزارش نگاهی به مهم ترین محورهای تحلیلی رسانه های عربی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حضور مداوم مردم در صحنه خواهیم داشت.

** حضور گسترده مردم در جشن سالگرد انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، تارنمای روزنامه «الیوم السابع» مصر و صفحه عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه حضور میلیونی مردم ایران در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، صبح امروز در تهران و دیگر شهرهای ایران به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی میلیونی آغار شد. خیابان های تهران و دیگر استان های ایران آکنده از جمعیت میلیون ها نفری بود که با برافراشتن پلاکاردهایی خواستار وحدت ملی و تسلیم ناپذیری در برابر فشارهای خارجی بودند.

تارنمای روزنامه الیوم السابع نوشت: ایران در سالگرد انقلاب اسلامی قدرت خود را به نمایش گذاشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو موشک بالستیک دور برد خود را در خیابان های تهران در معرض دید مردم قرار داد. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با راهپیمایی های گسترده در بیشتر شهرها ایران جشن گرفته شد و در این شهرها شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سرداده شد.

به نوشته تارنمای شبکه اسپوتنیک، روز یکشنبه در همه استان های ایران راهپیمایی گسترده ای برگزار شد که در آن هزاران نفر از مردم ایران سی و نهمین سالگرد پیروری انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. در این مراسم شمار بسیاری از مقامات سیاسی و نظامی نیز حضور داشتند که در راس آنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری بود که گفت حضور بسیاری از مردم در این مراسم پاسخ آشکاری به توطئه های آمریکا و اسرائیل در منطقه است.

** دستاوردهای ایران در سایه انقلاب اسلامی

تارنماهای «العهد» لبنان، خبرگزاری سانا، نشریه «العروبه» و روزنامه «العرب الیوم» مصر به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف پرداختند.

به نوشته تارنمای العهد، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی در سخنرانی خود در جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت انقلاب اسلامی به لطف وحدت مردم پیروز شد. او به شکست آمریکایی ها در دامن زدن به آشوب و ناآرامی اشاره کرد و گفت آمریکا بارها برای شکست توافق هسته ای تلاش کرد اما تاکنون در این زمینه موفق نبوده است. او در سخنرانی خود در برابر تعداد گسترده ای از مردم ایران گفت آمریکایی ها خواستند علیه فلسطین و قدس توطئه کنند اما جهانیان در برابر آنان ایستادند. واشنگتن می خواهد در امور داخلی ایران دخالت کند اما مردم ایران با همگرایی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده اند.

به نوشته العهد، روحانی در بخشی از سخنرانی خود به دستاوردهای ایران در سایه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت ایران توانست بر کشورهای همسایه در زمینه استخراج منابع نفتی و گازی مشترک برتری یابد. رئیس جمهوری تصریح کرد که ایران در زمینه سرعت توسعه علمی در سطح جهانی رتبه نخست را دارد و دارای بهترین دانشگاه ها و نهادهای علمی است. به گفته وی ایران در آستانه خودکفایی است و این کشور در زمینه اینترنت و فضای مجازی در در میان کشورهای منطقه در جایگاه نخست قرار دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی به قلم «محسن رسوق» آورد: جمهوری اسلامی ایران نهضت فراگیر خود را در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و نظامی ادامه می دهد و از زمان انقلاب در این عرصه ها به پیشرفت ها و موفقیت های بزرگی دست یافته است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی موضع حمایتی ایران از مسائل عادلانه منطقه به دور از شرط بندی روی غرب و دسیسه های آن، نقطه عطف مهم و انگیزه بزرگی برای رویارویی با طرح های استعمارگران علیه دولت و مردم منطقه را تشکیل داده است. با وجود تحریم های ظالمانه از سوی کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی به بهانه پرونده هسته ای، ایران دستاوردهای اقتصادی و علمی بسیاری داشته است. انقلاب اسلامی استقلال سیاسی و حیات دموکراتیک و مردمسالاری را تقویت کرد و در پیشرفت بخش های علمی و آموزشی نقش داشت. همچنین ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به عرصه های خدمات اجتماعی و فرهنگی توجه کرده است به طوری که شاخص های اقتصادی نشان می دهد اوضاع اقتصادی ایران طی دو سال اخیر بهبود یافته است و این موضوع در بازشدن درهای سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف انرژی، نفت و گار نقش داشته است.

در ادامه می خوانیم: توافق هسته ای ایران با کشورهای گروه 1+5 در سال 2015 میلادی یکی از برجسته ترین موفقیت های سیاسی و راهبردی ایران در عرصه سیاست خارجی است که در اوضاع اقتصادی ایران و امنیت و ثبات منطقه و جهان آثار بزرگی به دنبال داشته است. همه این مولفه ها سبب شده است که ایران در معادلات منطقه و بین المللی به وزنه بزرگی تبدیل شود و سیاست خارجی ایران از استقلال سیاسی برخوردار شود. این سیاست از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس روابط با کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل و پایبندی به اصول انقلاب مبتنی است. دیپلماسی ایران بر گفت و گو برای حل تنش ها استوار است. ایران از همه کشورها خواسته است برای گسترش صلح و ثبات جهانی تلاش کند. این کشور احترام به حاکمیت کشورها، استقلال و وحدت سرزمینی را مهمترین عوامل برقراری امنیت و ثبات منطقه می داند.

به نوشته نشریه العروبه سوریه، «طلال البرازی» استاندار حمص گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در 39 سال پیش پیروزی حق بر باطل بود. پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی برای سوریه است زیرا این کشور برای تحقق پیروزی بزرگ و آزادسازی هر وجب از خاک سوریه و آزاد سازی فلسطین در برابر چالش های ایستادگی خواهد کرد. مساله فلسطین برای سوریه و جمهوری اسلامی ایران یک موضوع محوری است و ما در یک مسیر و به دنبال یک هدف حرکت می کنیم. ایران به هیچ کشوری حمله نکرده است، اما دشمنان این کشور را هدف قرار داده اند. ایران برای دفاع از خود در حال قدرت یابی است و از ملت ها حمایت می کند. اکنون ما به مردم و دولت ایران به خاطر موفقیت ها در همه زمینه های علمی، نظام و اقتصادی را تبریک می گوییم و هر یک از موفقیت های این کشور دوست پیروزی برای سوریه است و تنها دستاورد دشمنان ما ننگ و خواری است.

به نوشته روزنامه العرب الیوم مصر، پیروزی انقلاب اسلامی تحول راهبردی برای آغاز تغییر موازنه قدرت و معادلات در منطقه و جهان بود. با پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر اسلام زنده شد و با آن همه مسلمانان و ستمدیدگان و مظلومان جهان هم امیدوار شدند. مردم ایران به لطف انقلاب اسلامی از استقلال سیاسی کامل و عزت ملی برخوردار شدند و توانستد با این انقلاب دسیسه های بزرگ و فتنه های گسترده علیه انقلاب اسلامی را شکست دهند.

به نوشته روزنامه العرب الیوم، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت انقلاب اسلامی پس از سپری شدن 39 سال ثابت کرد می تواند نظامی را با اساس اسلام ناب محمدی تاسیس کند. همچنین انقلاب ایران توانست از نظر سیاسی، فرهنگی و فکری به مقاومت کمک کند. او به حمایت جدی ایران از حقوق فلسطینیان و همه گروه های مقاومت در منطقه که موازنه قدرت را به سود محور مقاومت رقم زد، اشاره کرد.

العرب الیوم به نقل از حجت الاسلام «محمد علی شمالی» رئیس «مرکز اسلامی بریطانیایی» نوشت: انقلاب اسلامی بر اساس مردم سالاری دینی تاسیس شد و بار دیگر ثابت کرد که دین می تواند تغییرات سیاسی و اجتماعی بزرگی به وجود آورد.

به نوشته روزنامه العرب الیوم، «لیاقت بلوچ» تحلیلگر مسائل سیاسی و دبیر کل «گروه اسلامی پاکستان» هم گفت انقلاب اسلامی ایران و تحولاتی که ایران طی سال ها شاهد آن بود نتیجه اش برقراری نظامی جمهوری اسلامی بود که برای همه کشورهای مسلمان الگو است.

العرب الیوم به نقل از «جرالد هورن» استاد تاریخ دانشگاه «هیستون» تگزاس آورد: انقلاب اسلامی مشت محکمی به صورت نظام آپارتاید زد و سرنگونی نظام شاهنشاهی در ایران که از نظام های سرکوبگر آپارتاید به ویژه در آفریقا حمایت می کرد فرصت بزرگی به ملت های ستمدید برای انقلاب و مبارزه با ظلم داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 22بهمن 96، کدخبر: 82828431، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
این رسانه ها به یک نکاتی اشاره کرده بودن که تو عمرم نشنیده بودم ، حمایت از رژیم های سرکوبگر شرق آفریقا
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
همه جهانیا به حمایت مردم ایران از دولت و نظامشون اذعان کرده اند ؛ مردم ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده اند و هستند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین