پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
فرمانده بهداری شمال شرق کشور با اشاره به اینکه طرح جهاد پزشکی میلاد تا میلاد توسط نیروی زمینی سپاه برنامه‌ریزی شده گفتت: در سراسر کشور با ایجاد ۱۲ بیمارستان در نقاط مرزی کشور اجرایی می‌شود.

شعار سال: محمدحسین عباسی صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح جهاد پزشکی میلاد تا میلاد در شهر اسدیه اظهار داشت: یکی از عوامل بقاء انقلاب اسلامی حضور مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه طلوع 40 سالگی انقلاب را جشن گرفتیم، تصریح کرد: این حضور پرشور مردم در صحنه بار مسؤولیت مسؤولان برای خدمت به مردم را سنگین‌تر می‌سازد تا بیش‌از گذشته در این عرصه تلاش کنند.

فرمانده بهداری شمال شرق کشور با بیان اینکه علی‌رغم بسیاری از مشکلات با خودباوری، خوداتکایی و با روحیه انقلابی توانسته‌ایم به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم، افزود: دستاوردهای مختلفی به برکت انقلاب در کشور حاصل شده که یکی از این دستاوردها، دستاوردهای پزشکی بوده که در این حوزه ایران جزو کشورهای مطرح در دنیا است.

عباسی ادامه داد: اگر در اداره کشور در برخی از حوزه‌ها دچار مشکل بوده و مردم از آن گلایه‌مند هستند ناشی از عدم خوداتکایی است.

وی با اشاره به اینکه طرح جهاد پزشکی میلاد تا میلاد توسط نیروی زمینی سپاه برنامه‌ریزی شده و در سراسر کشور با ایجاد 12 بیمارستان در نقاط مرزی کشور اجرایی می‌شود، اضافه کرد: احداث این بیمارستان‌ها یکی از حوزه‌های فعالیت سپاه است.

فرمانده بهداری شمال شرق کشور یادآور شد: همچنان که سپاه پاسداران در حوزه محرومیت‌زدایی و مردم‌داری به نقاط محروم ورود پیدا کرده یکی از خدمات ارائه شده در این راستا در حوزه بهداشتی و درمانی بوده است.

عباسی گفت: با توجه به اینکه مردم در مناطق مرزی از محرومیت به‌ویژه در بخش زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی رنج می‌برند نیروی زمینی سپاه همت خود را معطوف به راه‌اندازی بیمارستا‌ن‌های سیار و سامانه‌های درمانی محرک کرده تا بتواند خدمات تخصصی درمانی را به مردم این مناطق ارائه دهد که تاکنون موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

وی با بیان اینکه مرکز بهداری سپاه پنج بخش داشته که یکی از این بخش‌ها بهداری شمال شرق کشور که شامل خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی می‌شود، است، تصریح کرد: بهداری شمال شرق کشور تاکنون 64 بیمارستان دایر و به ارائه خدمات پرداخته است.

فرمانده بهداری شمال شرق کشور از راه‌اندازی 12 بیمارستان در سیستان و بلوچستان و دو بیمارستان در خراسان‌جنوبی تاکنون توسط این مرکز خبر داد و گفت: راه‌اندازی بیمارستان‌های سیار و سامانه‌های درمانی محرک در مناطق محروم هر چند می‌تواند مسکن باشد اما برای رفع محرومیت بهداشتی و درمانی باید کاری اصولی‌تر آغاز شود که در این راستا با رایزنی انجام شده با وزیر بهداشت و درمان خدمات به دورترین نقاط روستایی برنامه‌ریزی شده و البته این خدمات در بیمارستان‌ها و با استفاده از زیرساخت‌های موجود انجام می‌گیرد.

عباسی با بیان اینکه در قالب شبکه بهداشت و طرح ارجاع نواقص بهداشتی شهرهای مرزی را احصاء و در حد وسع آن‌ها را برطرف می‌سازیم، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اگر بخواهیم به همه جمعیت این شهرستان خدمات ارائه دهیم با توجه به محدودیت پرسنل پزشکی خدمات به صورت شایسته به مردم و بیماران نیازمند ارائه نمی‌شود بنابراین این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست این طرح، مرحله غربالگری بوده که با اعزام هفت گروه غربالگری به بالغ‌بر 70 روستا توسط بهداری شمال شرق و همراهی شبکه بهداشت با حضور در 20 روستا و در مجموع در 90 روستای این شهرستان اجرا شده است، اضافه کرد: در مجموع جمعیتی بالغ‌بر هفت هزار و 200 نفر توسط گروه‌های غربالگری ویزیت شده و از این تعداد بالغ‌بر چهار هزار نفر برای درمان‌های تخصصی به مرحله دوم این طرح در بیمارستان خاتم‌الانبیاء اسدیه ارجاع شده‌اند.

فرمانده بهداری شمال شرق کشور یادآور شد: در این طرح 15 رشته تخصصی درمانی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء اسدیه به بیماران ارئه خدمات کرده که از این تعداد 13 متخصص از مشهد و دو متخصص از بیرجند اعزام شده‌اند.

عباسی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 500 عمل جراحی در این بیمارستان در راستای اجرای این طرح طی یک هفته کاری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این خدمات تخصصی درمانی، خدمات دندان‌پزشکی نیز طی این هفته به مردم این منطقه به صورت سیار ارائه می‌شود، تصریح کرد: این خدمات توسط پنج دندان پزشک صورت می‌گیرد و همچنین علاوه بر آن آموزش‌ نیز به مردم انجام می‌شود.

فرمانده بهداری شمال شرق با اشاره به اینکه در اجرای این طرح مربیان ورزیده برای ارائه دوره‌های آموزشی در سه موضوع به فعالیت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: این موضوعات شامل پیشگیری از اعتیاد، اصلاح سبک زندگی و آموزش در حوزه مسائل بهداشتی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 23 بهمن 96، کد مطلب: 13961123000755: www.khorasan-jonubi.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
مرز های ایران باید مملو از خدمات رفاهی و امنیتی باشد تا مردم در این مناطق ساکن شود که این خود بر امنیت مرز ها می افزاید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین