پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
‌استاندار البرز با تاکید بر اینکه تا اردیبهشت ماه نباید اجازه دهید که کالایی تایید نشده افزایش قیمت پیدا کند، گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به دنبال داشته درشت‌ها بود. ضمن اینکه خردهای بازار هم باید شناسایی و نظارت شوند و گوشزدهای لازم به آنها نیز داشته شود.

شعارسال: ‌استاندار البرز با تاکید بر اینکه تا اردیبهشت ماه نباید اجازه دهید که کالایی تایید نشده افزایش قیمت پیدا کند، گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به دنبال داشته درشت‌ها بود. ضمن اینکه خردهای بازار هم باید شناسایی و نظارت شوند و گوشزدهای لازم به آنها نیز داشته شود.

« محمدعلی نجفی» صبح دوشنبه(7 اسفند) در هفتمین نشست مشترک کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با کمیسیون‌های شهرستان‌های تابعه که در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌ها گفت: علی رغم محدودیت‌ها در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شرایط مناسب و تعامل و هم افزایی خوبی در استان وجود دارد که منتهی به توفیقات اثربخشی نیز بوده است‌.

وی با اشاره به اینکه دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری از سال ۸۱ تا کنون در بحث مبارزه و کنترل قاچاق کالا و ارز وجود داشته است، تصریح کرد: دولت یازدهم همه تلاش خود را در این بخش گذاشت و سایر قوا هم کمک کردند در کنار آن نیروهای نظامی و امنیتی هم کمک یار بودند که شایان قدردانی است‌.

* مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت یازدهم و دوازدهم جدی بوده است

نجفی با مروری بر عملکرد استان در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مستندات نشان می‌دهد که از ۵ سال گذشته وضعیت مبارزه با کالاهای قاچاق رو به بهبود رفته و ورود کالای قاچاق کاهش پیدا کرده است؛ البته شایسته ما نیست و باید از شرایط فعلی رو به جهشی بیشتر حرکت کنیم و این امر نیز با عمل هوشمندانه و ایجاد اشتراکات هدفمند بین دستگاه‌ها میسر خواهد شد‌.

‌رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ادامه با بیان اینکه بیشترین و سنگین‌ترین ضربات به نظام تولید و اشتغال ناشی از ورود کالای قاچاق است، بیان کرد: باید ‌با استفاده از ابزارهای نوین و با کنترل‌های لازم توسط ناظران و بازرسان و کاشفان زمینه‌ای فراهم شود تا زیرساخت‌های نظارت نامحسوس در این بخش تقویت شود .

* بخش خصوصی باید به میدان مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیاید

‌وی در ادامه با تاکید بر هم افزایی بین بخش دولتی و خصوصی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و تامین بودجه مناسب از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز هستیم، البته بانک‌ها‌، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن، اتاق تعاون و همه باید به میدان بیایند تا از ورود کالای قاچاق به داخل کشور و استان جلوگیری شود‌.

نجفی در ادامه با تاکید بر استمرار در جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی خلأها و کمبودهای این بخش بمنظور پیگیری موثر و ثمر بخش افزود: دستگاه‌های مسئول در استان نیز این مدت کارهای خوبی انجام دادهاند که نمونه آن همایش اختصاصی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در بحث بهداشت و سلامت بود‌.

‌استاندارالبرز در محور دیگری رسانه‌ها و مطبوعات را ظرفیتی ویژه برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دانست و گفت: این آمادگی در رسانه‌ها وجود دارد و همگی همراه هستند؛ به خصوص رسانه ملی که در کنار دستگاه‌ها است و باید از این فرصت بهره لازم را برد‌.

* لزوم افزایش تولیدات سیمای استان در مبارزه با قاچاق کالا برای آگاهی بخشی به مردم

وی با اشاره به اینکه صدا و سیمای استان در تلاش است تا توفیقات استان و کشور را به مردم انعکاس دهد و البته باید نگرانی‌های مردم هم باید بازتاب داشته باشد، افزود: با توجه به ظرفیت پخش ۲۴ ساعته برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان انتظار می‌رود با پیش بینی برنامه‌های تولیدی و استفاده از کارشناسان تخصصی با جهشی مضاعف در این زمینه ورود پیدا کنید.

وی افزود: تمام بخش‌ها باید در این زمینه جدیت داشته باشند و مردم را ارشاد کنند‌.

* مبارزه با قاچاق در کشور ۷۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است

نجفی در بخش دیگری با اشاره به اهتمام دولت برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: در دولت از حجم ورود کالاهای آرایشی و بهداشتی و دارویی جلوگیری شده و این روند صرفه جویی ارزی تا ۷۰۰ میلیون دلار را بدنبال داشته است‌.

‌وی همچنین تاکید کرد دستگاه‌ها از ورود کالاهای تولیدی مشابه در داخل کشور جلوگیری کنند و افزود: برخی از تولید کنندگان گله‌مند هستند که دستگاه‌ها اجازه واردات می‌دهند، همه ما مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم‌.

‌استاندار البرز تصریح کرد: علی رغم اقدامات خوب انجام شده وضعیت فعلی کافی نیست و با توجه به هجمه سنگین قاچاق و شکل گیری مافیاهای سازمان یافته ملی و بین المللی خواه ناخواه خیلی‌ها به این سمت کشیده می‌شوند که باید توجه ویژه‌ای در این رابطه صورت گیرد‌.

* دولت به دنبال ایجاد تثبیت ارز در کشور است

نجفی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر دولت در 2 هفته اخیر به منظور تثبیت قیمت ارز در بازار ‌و تسهیل‌گری در مبادلات پولی و بانکی گفت: دولت با تدبیر زمینه ساز ایجاد فرصت‌های مناسبی برای تقویت تبادل ارز در بازار بوده است، البته در این زمینه همه دستگاه‌های قضایی؛ امنیتی و انتظامی وارد شدند و اندیشه‌های اقتصادی را هم فراهم کردند و بخشی از نگرانی‌هایی که عده‌ای برای پایین آمدن ارزش پول شان داشتند، برطرف شد.

وی افزود: خوشبختانه دولت و نظام اهتمام اقتصادی دارند و درطولانی مدت با سختگیری‌های لازم و فرایند کنترل بر بازار تثبیت ارزی صورت خواهد گرفت‌.

* تعزیرات حکومتی به دنبال دانه درشت‌ها باشد

نجفی همچنین در محور دیگری با قدردانی از اهتمام تعزیرات حکومتی در بحث پیشگیری از ورود کالای قاچاق به داخل تصریح کرد: باید به دنبال داشته درشت‌ها بود، ضمن اینکه خردهای بازار هم باید شناسای و نظارت شوند و گوشزدهای لازم در خصوص آنها هم صورت گیرد‌.

استاندارالبرز در ادامه شرایط منطقه ویژه اقتصادی پیام را نیز مستعد نظارت های بیشتر در بحث پیشگیری دانست‌.

‌نجفی همچنین با بیان اینکه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید در راستای ستاد رفع موانع تولید کار کند، گفت: فعالیت صنوف غیرمجاز هم بعنوان یکی از زنجیره‌های اصلی در ورود کالای غیرمجاز باید بررسی عملکرد شوند، اکنون نیز ستاد رفع موانع تولید خوب وقت گذاشته و پایش‌ها استمرار دارد .

* تولیدات مشترک برای توسعه صنعت خودرو مجاز دیده می‌شود

وی در خصوص قاچاق قطعات مونتاژ به ویژه در صنعت خودرو نیز اینگونه اظهار نظر کرد که اگر جلوی ورود کالاهایی مثل قطعات برخی اتومبیل‌های وارداتی گرفته شود و این امر مانع از رشد صنعت خودرو در کشور شود باید تولیدات مشترک بین دستگاه‌های سازنده صورت گیرد؛، البته دولت به هیچ عنوان موافق با مونتاژ صرف نیست و در این زمینه نیز دستگاه‌های نظارتی باید حضور قوی داشته باشند‌.

* از مشاوره‌های نیروی انتظامی باید بهره‌مند شد

نجفی همچنین با قدردانی از اهتمام و تلاش نیروی انتظامی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید از ظرفیت مشاوره و راهنمایی این بخش نیز بهره و فرصت لازم را برد‌.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری بار دیگر تکالیف ستاد تنظیم بازار را در آستانه شب عید گوشزد کرد و گفت: تاکید دارم همه دستگاه‌ها و اصناف دقت و همکاری لازم را داشته باشند و صنعت معدن و جهادکشاورزی در بخش تولید و همین طور بهداشت و درمان در بحث کنترل مواد غذایی نظارت جدی داشته باشند‌.

* تا اردیبهشت نباید شاهد افزایش قیمت کالا در بازار باشیم

وی همچنین با تاکید براینکه باید تا اردیبهشت ماه تثبت قیمت کالا در بازار وجود داشته باشد، گفت: در آستانه شب عید باید امکانات اولیه فراهم و نظارت‌ها به ویژه در روزهای پایانی سال بیشتر شود و نباید اجازه دهید که کالایی تایید نشده افزایش قیمت پیدا کند.

* سوخت خودروهای سنگین در شب عید پیش بینی شود

نجفی در رابطه با تامین سوخت کامیون‌های سنگین در ایام تعطیل نیز بیان کرد: هر چند موافق با تردد کامیون‌های سنگین نیستیم و با بهره برداری از خط آبیک چرمشهر بخشی از ترددها به این سمت هدایت می‌شود، با این وجود باید امکانات مناسب برای این بخش نیز فراهم باشد.

وی در پایان بر حضور قوی تر فرمانداران و شهرداران در نظارت بر وضعیت مناطق در ایام پایانی سال و همین طور مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: در ارزیابی‌ها بعضی از شهرستان ها امتیاز بالاتری داشته اند و باید شیوه‌های آنها الگوی سایر شهرستان‌ها نیز قرار گیرد و با تصمیمات موثر در آینده امکاناتی فراهم شود تا تصمیمات این کمیسیون خروجی مناسبی داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1396، 96120703215، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
اگه دانه درشت ها ی قاچاق کالا که از مجاری قانونی قاچاق وارد میکنن رو میگرفتن بیش از نمیمی از مشکل کشور حل میشد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین