پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
جمال انصاری گفت: تلاش داریم سازمان تعزیرات را در دسترس مردم قرار دهیم اما الان نیستیم. تلاش داریم از طریق سامانه های الکترونیکی، این امکان را فراهم کنیم تا مردم هر جا حتی اگر ظلم کوچکی شد بتوانند بگویند.

شعارسال:جمال انصاری گفت: تلاش داریم سازمان تعزیرات را در دسترس مردم قرار دهیم اما الان نیستیم. تلاش داریم از طریق سامانه های الکترونیکی، این امکان را فراهم کنیم تا مردم هر جا حتی اگر ظلم کوچکی شد بتوانند بگویند.

جمال انصاری صبح روز چهارشنیه 16 اسفند ماه جاری در نشست خبری با حضور خبرنگاران درباره برنامه های تعزیرات برای نظارت بر بازار شب عید و عملکرد این سازمان در سال 96 در پاسخ به سوالی درباره دستور موقت دیوان عدالت در خصوص توقف افزایش تعرفه واردات خودرو اما انجام نمی شود اظهار کرد: مکانیزم اجرایی مصوبه دستور موقت دیوان عدالت اداری در قانون مشخص است و خود آنها پیگیر هستند و ما در تعزیرات به طبع با هرگونه تغییر یا افزایش هیجانی در قیمت ها که در قیمت خودروهای وارداتی شاهد بودیم، به ناچار برخورد می کنیم.

وی اضافه کرد: مواردی از اعلام تخلف در خصوص افزایش قیمت ها از ناحیه افراد و سازمان ها داریم اما به لحاظ پراکندگی، کار سازمان یافته ای در این حوزه انجام نشده است. ما مکلف هستیم هر تخلفی که به ما اعلام می شود را رسیدگی کنیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره استقرار کانکس در فروودگاه امام خمینی (ره) افزود: مشخصا تعزیرات، سازمان رسیدگی کننده به تخلفات است اما از سال های اخیر، به جرم قاچاق کالا و ارز نیز رسیدگی می کند. محور اصلی کار تعزیرات بر اساس مصوبه مجمع کنترل و نظارت است اما وضعیت در سال های اخیر طوری بوده که تعزیرات به سمت یک سازمان حکم محور سوق یافته است.

وی تصریح کرد: معتقدیم پیشگیری به عنوان محوری ترین امور باید در تعزیرات دنبال شود و معاونت پیشگیری در همین راستا راه اندازی شده است.

انصاری افزود: استقرار ما در پایانه های مختلف، جز الزامات ما نیست بلکه اختیارات ماست. خوشبختانه تعامل سازمان هواپیمایی با ما، منتهی به این شده که تعزیرات بتواند در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر شود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دادستان کل مبنی بر سهیم بودن برخی مسولان یا فرزندان و بستگانشگان در قاچاق کالا و اینکه آیا تعزیرات چنین موضوعی را تایید می کند یا خیر اظهار کرد: ما در سازمان تعزیرات اقدامات پرونده ای را انجام می دهیم. دادستان کل نظارت عالیه بر دادسراهای کشور و ارتباطاتی با مراجع امنیتی دارند. در پرونده های تعزیرات، به مصداق اینگونه برخورد نکردیم که یک مقام یا یک فرد نزدیک به یک مقام دولتی در پرونده‌ها مداخله داشته باشد و من در جریان نیستیم. البته ممکن است دادستان کل به واسطه ارتباطات با مراجع امنیتی دارند، گزارشاتی دریافت کرده باشند اما من در جریان نیستم.

انصاری در پاسخ به سوال دیگری درباره اجرای طرح رجیستری و تاثیر آن در کاهش پرونده های قاچاق گوشی تلفن همراه گفت: یکی از بهترین اقداماتی که ستاد به کمک سایر دستگاه ها انجام داد، طرح رجیستری موبایل است. آمارها و اطلاعات حکایت از این دارد که واردات قانونی گوشی های تلفن همراه افزایش یافته است و شاید نتوانیم الان بگوییم که در کاهش پرونده های قاچاق موبایل چقدر تاثیر داشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت خودروهای لوکس قاچاق اظهار کرد: آنچه در مسائل حاکمیتی و اجرایی فصل الخطاب است، فرمایش رهبری انقلاب است. مقاماتی که متولی این موضوع هستند، حتما باید باز هم نظر معظم له را تبیین و اجرا کنند و شاید توقف فعلی در حوزه فروش اموال قاچاق همین است.

معاون وزیر دادگستری گفت: خودروهای لوکس یا غیر لوکس جزو همین اقلام است که تعیین تکلیف حکمی شدند و تعیین تکلیف اجرایی آنها متولیان دیگری دارد. در ماده 7 آیین نامه قاچاق، به صادرات این کالاها اشاره شده که تا الان اتفاق نیفتاده است.

انصاری افزود: ما تلاش داریم سازمان تعزیرات را در دسترس مردم قرار دهیم اما الان نیستیم. تلاش داریم از طریق سامانه های الکترونیکی، این امکان را فراهم کنیم تا مردم هر جا حتی اگر ظلم کوچکی شد بتوانند بگویند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره گران فروشی ارز ادامه داد: در ماه های اخیر دلار و ارز پر فراز و نشیب بود. پرونده تعداد زیادی از افرادی که بازداشت شدند به تعزیرات ارجاع شد که برخی هنوز بازداشت هستند برخی نیز با وثیقه آزاد شدند. اقدامات دیگری مانند مسدود کردن حساب ها انجام شد و تعزیرات در مصادیق اجرایی و تشدید حکمی ورود و اقدام می کند.

شعارسال با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار16اسفند 96، کدخبر: 1674556، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
این ارباط مدیران از نزدیک با مردم و همچنین شتیدن صدای آنان هست که زمینه پیشرفت در هر جامعه ای را به وجود میاره بدون اون عملا پیشرفتی به وجود نمیاد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین