پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: مصوبه مجلس در مورد کاهش سن بازنشستگی روستاییان و عشایر ۲۷۰ میلیارد تومان برای صندوق هزینه خواهد داشت و مجبور می‌شویم نیمی از بودجه صندوق را صرف بازنشستگی کنیم.

شعارسال: محمدرضا واعظ مهدوی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد کاهش سن بازنشستگی روستاییان و عشایر گفت: بند الحاقی به تبصره 7 لایحه بودجه سال 97 متأسفانه تغییراتی در سن بازنشستگان تحت پوشش صندوق روستاییان ایجاد کرده که این موضوع با توجه به اینکه طبق بند «ب» ماده 57 قانون احکام، سن بازنشستگی برای افراد دارای 10 سال سابقه، 70 سال تعیین شده، مغایرت دارد.

وی ادامه داد: کاهش سن بازنشستگان صندوق روستاییان و عشایر باعث می‌شود که در سال آینده 83 هزار نفر مشمول این تبصره شوند که این تعداد 270 میلیارد تومان برای صندوق هزینه به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه همچنین ادامه روند بازنشستگی زودهنگام روستاییان و عشایر طی سال‌های آینده در مجموع 118 هزار میلیارد تومان بار مالی به صندوق روستاییان تحمیل می‌کند، گفت: نکته مهمی که وجود دارد، این است که این بار مالی را باید سایر بیمه‌شدگان بپردازند و عملاً با این کار، موجودی صندوق با مشکل مواجه می‌شود.

وی گفت: تصویب بازنشستگی زودرس باعث می‌شود نیمی از بودجه صندوق فقط صرف بازنشستگی افراد شود که البته این به آن معنا نیست که با اعتباری که به سازمان می‌دهند، بخواهیم همه را هزینه کنیم، بلکه باید بودجه سال را برای افرادی که سال‌های آینده بازنشسته خواهند شد، ذخیره کنیم.

وی تصریح کرد: نظام‌های بازنشستگی باید به فکر بازنشسته شدن مشمولین خود باشند و تصویب این‌گونه مصوبات، می‌تواند وضعیت صندوق را برای تأمین بیمه‌شدگان در آینده با بحران مواجه کند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 21اسفند 1396، کدخبر: 13961221000736،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
سازمانهای بازنشستگی و صندوق های مختلف بازنشستگی با مشکلات زیادی مواجه هستن و بزرگترین اونها تامین اجتماعی است که دچار بحران اقتصادی شده و باید به فکرش بود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین