پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳
عراقچی گفت: افزایش چندین برابری مالیات باعت تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت فرش‌دستباف شده است.
شعارسال: سیدمجتبی عراقچی رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران در آخرین نشست خبری سال ۹۶، اظهار کرد: رکود موجود در بازار گریبانگیر فرش دستباف ایرانی شده است و باید برای حفظ این صنعت که با فرهنگ ایرانی آمیخته شده است اقداماتی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران با اشاره با میزان صادرات فرش دستباف، بیان کرد: میزان صادرات فرش دستباف حدود ۳۴۰ میلیون دلار است که عمدتا به کشور‌های اروپایی و امریکا صادر می‌شود.

عراقچی با اشاره به ایجاد ۳۵ ردیف شغلی در صنعت فرش دستبافت، بیان کرد: ۲میلیون بافنده فرش دستبافت در این صنعت فعالیت می‌کنند که عمدتا زنان در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان اینکه سامانه خرید فرش دستباف باعث تحولی در بازار سنتی این فرش می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ساختار سنتی فروش فرش دستباف، سامانه فروش فرش دستباف طراحی شده است که خصوصیات و قیمت از سوی تولیدکننده قابل دسترسی است.

به گفته وی؛ این سامانه سبب خذف واسطه‌ها از بازار می‌شود و افزایش رضایت خریداران را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود:این سامانه همزمان با روز کارگر در ۱۱ اردیبهشت سال آینده رونمایی می‌شود.

عراقچی تصریح کرد:۴ هزار تولیدکننده در صنعت فرش فعال هستند که ۱۶۰۰ واحد آن مجوز فعالیت دارند و برای عضو شدن در این سامانه نیاز به مجوز و تأییدیه اتحادیه هستند.

وی با انتفاد از نحوه دریافت مالیات از تولیدکنندگان فرش دستباف، اظهار کرد: افزایش چندین برابری مالیات باعت تعطیلی بسیاری از واحد‌های فرش دستباف شده است.

عراقچی در پایان با بیان اینکه صنعت فرش دستباف نیازمند حمایت است، گفت: افزایش صادرات و در اختیار گرفتن بازار‌های جدید نیازمند حمایت دولت و معافیت‌های مالیاتی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 26اسفند 1396، کدخبر:  6475786 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
چقدر می خواید با این سیاسیت گذاری های غلطتون مردم رو بدبخت کنید خسته نشدید انقدر خودتون خوردید و مردم تماشاتون کردند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین