پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
رئیس اتحادیه تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف با بیان اینکه حمایتی از فرش دستباف صورت نمی‌گیرد، گفت: ۱۱ هزار قالیباف برای دریافت تسهیلات طرح اشتغال پایدار ثبت نام کردند اما، ریالی به آن‌ها پرداخت نشد.
شعارسال: عبدالله بهرامی  اظهار کرد: بازار یابی، حمایت از تولید، فرآوری، حمایت از نوقان داران حمایتی نیست و هیچ منابعی برای این کار اختصاص داده نشده است.

وی با بیان اینکه تولید فرش دستباف هم زمانبر است و هم سرمایه بر، افزود: حمایت از کالای ایرانی با شعار عملی نمی‌شود و با عملی نشدن حمایت‌ها نمی‌توان انتظار داشت فرش در مسیر خوبی قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تولید فرش ایرانی صادراتی است و حمایت باید از لحاظ صادرات عملیاتی شود، گفت: کاری در بحث بازاریابی، تبلیغات و خدمات پس از فروش انجام نگرفته است، اگر بخواهیم بدنه تولید در داخل کشور قوی شود باید صادرات قوی‌تر باشد.

بهرامی ادامه داد: تشکل‌های بزرگ مثل اتحادیه‌ها باید از نظر منابع مالی و همچنین از طریق رایزن‌های بازرگانی حمایت شوند تا در بازار هدف به صورت مستمر حضور داشته باشیم، بازارسازی کنیم و تبلیغات انجام دهیم تا فرش ایرانی را مجددا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات داخلی بازار فرش عدم نقدینگی مصرف کنندگان است، است، خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، تجارت و معدن وعده داده بود برای تحریک بازار و حمایت از فرش، تسهیلات در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد اما، اینکار صورت نگرفت و بازار داخل به ۳ درصد رسیده است.

رئیس اتحادیه تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف با اشاره به بیمه قالیبافان گفت: از حدود یک میلیون قالیباف فقط ۳۰۰ هزار نفر بیمه شدند و ۷۰۰ هزار نفر مابقی پشت خط ماندند و برنامه‌ای هم برای بیمه آن‌ها وجود ندارد.

بهرامی با بیان اینکه قرار بود از طریق طرح اشتغال پایدارتسهیلات در اختیار بافندگان قرار گیرد، اظهار کرد: حدود چهار ماه گذشته و هیچ تسهیلاتی پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار بافنده برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که هر کدام علاوه بر هزینه ثبت نام مبلغ ۲۰۰ هزار تومان بابت تهیه هر طرح هزینه کردند اما، هنوز کارگروهی برای اینکار تشکیل نشده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  میزان، تاریخ انتشار: 25فروردین 1397، کدخبر:  411209،www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
این فرش ها مصداق تولی داخلی و فرهنگ ایران هستند و میتوانند سود آوری بسیاری را برای کشور داشته باشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین