پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه خراسان جنوبی قطب تولید فرش دستباف است، گفت: فرش دستباف سهم بسزایی در اجرای اقتصاد مقاومتی دارد.
شعار سال: حمید کارگر در مراسم نکوداشت روز ملی صادرات در بیرجند، به مهم‌ترین ویِژگی‌های فرش دستباف اشاره کرد و اظهار داشت: کمک به معیشت خانواده‌های روستایی، تثبیت جمعیت روستاها و اشتغال‌زایی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش دستباف است.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف در 40 منطقه جغرافیایی کشور ثبت ملی شده است، ادامه داد: از این میزان 29 منطقه جغرافیایی فرش دستباف ایران به ثبت جهانی رسیده است که 14 منطقه در سال جاری ثبت جهانی شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از ثبت جهانی شدن دو منطقه مود و قهستان در خراسان جنوبی خبر داد و اذعان داشت: خراسان جنوبی قطب تولید فرش دستباف است.

کارگر از فعالیت 50 هزار بافنده فرش دستباف در خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه فرش دستباف در مقایسه با سایر اقلام صادراتی عدد بالایی ندارد اما سهم بسزایی در اجرای اقتصاد مقاومتی دارد.

وی لغو تحریم ورود فرش ایران به آمریکا را یکی از نتایج برجام دانست و توضیح داد: مقصد عمده صادرات فرش ایران آمریکا است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: نبود برند از مهم‌ترین خلأهای فرش است که فضا را برای کپی و تقلید رقبا فراهم می‌کند.

*صادرات 2 هزار و 300 تن فرش در 6 ماه نخست امسال

کارگر از صادرات 2 هزار و 300 تن فرش در 6 ماه نخست امسال خبر داد و ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی 18 درصد و به لحاظ وزنی 11 درصد رشد داشته است.

وی ارزش ریالی فرش‌های صادراتی را 134 میلیون دلار اعلام کرد و توضیح داد: از این میزان صادرات یک هزار تن با ارزش 37 میلیون دلار مستقیم به آمریکا صادر شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران به عمده راهکارهای این مرکز برای ثبات فرش در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: پایداری فرش ایران در بین کشورهای رقیب، تبلیغ و بازاریابی و ثبت جهانی فرش‌های دستباف مناطق مختلف کشور از جمله راهکارهای مرکز ملی فرش ایران برای ثبات این محصول در عرصه جهانی است.

کارگر با تأکید بر اینکه دانش و امکانات تولید فرش دستبافت مهیاست، خاطرنشان کرد: تبلیغ در زمینه فرش دستبافت باید مورد توجه قرار بگیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15 آبان 1395، کد مطلب: 13950815000787، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین