پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
سعید جلیلی گفت:چند ماه قبل در سفر به چابهار با مردم کپرنشین آنجا دیدار کردم و دیدم متاسفانه حتی به برخی از ساده‌ترین حقوق ابتدایی خودشان نیز آشنا نیستند.

شعار سال: سعید جلیلی در دیدار باگروه جهادی شهید وزوایی بسیج دانشجویی دانشگاه شریفبا بیان اینکه دانشجویان باید مزیت های نسبی خود را در اردوهای جهادی بکار گیرند، گفت: مثلا یک دانشجوی پزشکی باید به جای ساخت دیوار، مشغول خدمات دهی پزشکی به مردم مناطق محروم شود.اگر یکی از مشکلات اصلی کشور را «ساختار پر اشکال و کند اجرایی» می دانیم برای فعال و پویا کردن آن باید از ظرفیت های مردمی و مدل های موفق گروه های جهادی استفاده کرد.

اهم اظهارات جلیلی به شرح زیر است:

*پیشران و موتور محرک آزاد شدن ظرفیت های مردم برای حل مشکلات اداری باید «اردوهای جهادی» باشند و مهم ترین تاثیرگذاری گروه های جهادی در یک منطقه محروم این است که بتوانند «الگوی چگونگی حل مشکلات مردم» را پیدا کنند.اگر یک گروه جهادی در یک منطقه محروم بتواند در زمانی کوتاه و با توانی محدود حجم قابل توجهی از سازندگی و حل مشکلات مردم را انجام دهد، به این معناست که با زمان و امکانات بیشتر می توان کارهای بزرگ تری انجام داد.باید مزیت های نسبی هر منطقه را شناخت و مقدمه این کار نیز شناخت مزیت های نسبی خودتان است تا کارها دقیق تر، هدفمند تر و موثرتر باشد.

* یکی از مهم ترین وظایف گروه های جهادی «ظرفیت سنجی» از مناطق مختلف است، این کار مهم را بسیاری از دستگاه ها و ادارات نمی توانند به خوبی گروه های جهادی انجام دهند و اتفاقا اگر مسئولین دولتی هوشمند باشند باید دنبال گروه های جهادی باشند تا از تجارب و «ظرفیت سنجی» های آنها از مناطق مختلف کشور، حداکثر استفاده را ببرند.یک بعد عدالت این است که شرایطی فراهم شود تا تمام استعدادهای کشور امکان شکوفا شدن پیدا کنند نه آنکه کسی که در شمال تهران زندگی می کند بواسطه فراهم بودن انواع امکانات بتواند در یک عرصه موفق شود اما کسی که در یک منطقه محروم زندگی می کند علیرغم استعداد درونی و فقط به خاطر نبود امکانات، موفق نشود! بخشی از اینکه مردم این مناطق خودشان را باور کنند و با استعدادهای درونی خود آشنا شوند بر عهده شما گروه های جهادی است.

*چند ماه قبل در سفر به چابهار با مردم کپرنشین آنجا دیدار کردم و دیدم متاسفانه حتی به برخی از ساده ترین حقوق ابتدایی خودشان نیز آشنا نیستند. مثلا در حالی که زیر خط فقر بودند و در کپر زندگی می کردند اما یارانه نمی گرفتند!انجام برخی کارها نیاز به بوروکراسی و بودجه جدید ندارد، اخذ اسامی و کد ملی افراد و راهنمایی برای اخذ یارانه از ابتدایی ترین کارهایی است که یک گروه جهادی می تواند انجام دهد. چنانچه وقتی بعد از این سفر اطلاعات لازم به آقای نوبخت ارائه شد، ایشان بلافاصله دستور به اقدام دادند. لذا شما می توانید در اردوهای جهادی مردم را با بسیاری از حقوق شان آشنا کنید.

* نوع دیگر کمک به مردم در قالب اردوهای جهادی، «مطالبه تخصصی» است. مثلا اگر در یک منطقه ای می بینید اداره برق کم کاری کرده بهتر است به جای ساخت دیوار، همان چند روز را به اداره برق بروید و با مطالبه حقوق مردم آن منطقه، مشکل آنها را حداقل در یک زمینه حل کنید.

* در سال 95 از مجموع 230 هزار میلیارد تومان بودجه کشور، 180 هزار میلیارد تومان آن فقط هزینه ساختار اداری و بوروکراسی کشور شده است. این در حالی است که علیرغم این هزینه عظیم، بسیاری از کارها آن طور که باید انجام نشده و به همین خاطر گروه های جهادی باید با «مشارکت موثر» به ادارات و دستگاه های کشور کمک کنند تا این هزینه ها موثر شود.از سوی دیگر باید توجه داشت که زمانی کارها سرعت پیدا می کند و نتیجه لازم را در بر دارد که به صورت «جبهه ای» انجام شود، لذا تا جای ممکن تجارب مثبت و موثر خود را با سایر گروه های جهادی به اشتراک بگذارید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 6 فروردین 97، کد مطلب: 765441: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
جلیلی از شخصیت های بسیار تاثر گذار در سیاست ایران بودند و بدور از هرگونه افراطی گری و در راستای هدف های مردم برای کشور تصمیم گیری میکردند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین