پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 78 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان بر اثر توفان و گرد و خاک شب گذشته تا کنون روانه بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی شدند.

شعار سال: حمیدرضا بزی اظهار داشت: 36 نفر از افراد مراجعه کننده در بیمارستان بستری و 42 نفر نیز به‌ صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: این افراد به دلیل بیمارهای تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک به بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های اورژانس در منطقه سیستان مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها بیماری های تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: پایگاه های اورژانس در کنار مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

به گفته معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل توفان با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت روز یکشنبه منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال استان را درنوردید.

هوشنگ ناظری اظهار داشت: شدت توفان و گرد و خاک به حدی بود که غلظت ذرات معلق در هوا به افزون بر هفت برابر حد سالم و بیش از دو برابر حالت بحرانی رسید.

وی افزود: غلظت ذرات امروز در منطقه سیستان به هزار و 120 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

فرماندار زابل گفت: توفان در شمال سیستان و بلوچستان موقتی بوده و از بعدازظهر به تدریج فروکش می کند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از دو میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

منطقه سیستان شامل(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 210 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فرارو، تاریخ 12 فروردین 97، کد طلب: 354261: www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
طوفان شن خود ناشی از برخی تغییرات اقلیمی مانند از بین رفتن پوشش های گیاهی است و مسبب آن خودمان هستیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین