پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸
معاون سیاسی وزیر کشور گفت:در دولت یازدهم و دوازدهم به اکثر درخواست تجمعات پاسخ مثبت داده شد و ده‌ها هزار تجمع انتخاباتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برگزار شد. یک مورد درخواست برگزاری راهپیمایی نیز داشته‌ایم که بر اساس قانون احزاب باید از طریق کمیسیون ماده 10 احزاب بررسی شود.

شعارسال: اسماعیل جبار زاده در حاشیه نشست استانداران منطقه پنج کشور که با حضور سه معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: استان ها دارای مسائل مشترکی در حوزه های مختلف هستند که با هم افزایی می‌توان آن‌ها را حل و فصل کرد.

وی افزود: با توجه به قرابت فرهنگی و موضوعات مشترک اقتصادی، گردشگری، امنیتی و مرز مشترک بین خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه، این استان‌ها می‌توانند مکمل یکدیگر در بخش‌های مختلف باشند و با تشکیل بانک اطلاعاتی از محصولات و تولیدات خود، نیازهای شان را در درون استان‌ها تامین کنند. با این هم‌افزایی، اتفاقات خوب و بزرگی در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و به ویژه معدن که یکی از مهمترین مزیت های این استان‌هاست، رقم خواهد خورد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این‌که «قطعا اثرات اتفاقات مثبت یا منفی که در خارج از مرزهای کشور رخ می دهد در داخل کشور نیز مشهود است»، عنوان کرد: به منظور رصد این اتفاقات و تصمیم‌گیری صحیح و به موقع، در این جلسه مقرر شد کمیسیون امنیتی ذیل کارگروه استانداران منطقه پنج تشکیل شود.

وی یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه را توجه به شعار سال و راهکارهای حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی عنوان و بیان کرد : این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «در نشست امروز استانداران، تصمیمات مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک بین استان های منطقه ی پنج کشور گرفته شد»، تصریح کرد: وزارت کشور نیز نهایت پشتیبانی را خواهد کرد تا بتوانند امسال برنامه‌ها و اهدافی را که برای توسعه منطقه‌ای در نظر گرفته‌اند به نحو احسن انجام دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی نیز گفت: این منشور در 9 بند از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده که شامل گفت‌وگوهای سیاسی و صنفی و نیز گفت‌وگوی استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در استان‌ها با اصحاب رسانه، اهل قلم، دانشگاهیان، دانشجویان، گروه‌های فکری و سیاسی و تمام قشرهایی که حرفی برای گفتن دارند؛ می‌شود.

وی با بیان این‌که «یکی از ضرورت‌های جامعه امروز گفت‌وگو است»، عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که گفت‌وگو رافع بسیاری از مشکلات است و تا این نوع تعاملات شکل نگیرد و مشکلات بیان نشود، راهکاری هم ارائه نخواهد شد. این گفت‌وگو در استان ها آغاز شده و خراسان رضوی نیز اقدامات موثری در این راستا انجام داده است و انتظار می رود این روند در سال جاری توسعه یابد.

وی هم‌چنین درباره صدور مجوز تجمعات مردمی از سوی دولت، بیان کرد: تجمعاتی که از سوی احزاب و سیاسیون درخواست می شود در استانداری ها، فرمانداری ها و مراکز انتظامی بررسی و مجوز آن صادر می شود. در دولت یازدهم و دوازدهم به اکثر این درخواست ها پاسخ مثبت داده شد و ده ها هزار تجمع انتخاباتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برگزار شد. یک مورد درخواست برگزاری راهپیمایی نیز داشته‌ایم که بر اساس قانون احزاب باید از طریق کمیسیون ماده 10 احزاب بررسی شود.

جبارزاده در رابطه با تغییر استانداران، گفت: این که بگوئیم پرونده تغییرات بسته شده، حرفی غیر علمی است و اگر بگوئیم این پرونده باز است نیز حرف درستی نیست؛ زیرا تغییر امری است که مستمر و متناسب با شرایط، تصمیم‌گیری می‌شود.

وی درباره انتصاب استاندار زن، خاطرنشان کرد: نگاه دولت در انتصابات به هیچ وجه جنسیتی نبوده و نیست، بلکه توانمندی و شایستگی افراد لحاظ می شود. استاندار دارای وظایف و ماموریت‌های متعددی است که یکی از مهمترین آن ها ریاست بر شورای تامین، متشکل از نمایندگانی از قوه قضائیه، دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی است. این افراد به استاندار مشاوره می دهند و تصمیم گیری نهایی با استاندار است؛ بنابراین هر فردی اعم از زن یا مرد اگر سابقه ی فعالیت سیاسی، امنیتی و انتظامی نداشته باشد؛ دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: با این توضیح، ابتدا باید کادر سازی صورت پذیرد و سپس متناسب با شرایط احراز، افراد در پست ها بدون نگاه جنسیتی منصوب شوند. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این مهم با جدیت دنبال شد و شاهد آن نیز انتصاب فرمانداران، بخشداران و مدیران میانی زن در دستگاه های اجرایی بوده است. معتقدیم باید از ظرفیت زنان به عنوان بخشی از نیروی انسانی کشور استفاده کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24فروردین1397، کدخبر: 97012408282: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
تجمع در ایران هیچوقت به صورت قانونی خود انجام نگرفته است ؛ در ایران چیزی به نام اعتراض مدنی به صورت قانونی تعریف نشده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین