پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه در روز سیزده‌بدر فعالان محیط زیست در خروجی شهرها نسبت به توزیع پلاستیک زباله اقدام می‌کنند، گفت: درخواست ما از مردم این است در این روز از رها سازی زباله در دل طبیعت خودداری کنند.

شعار سال: روز طبیعت که فرامی‌رسد و بوی بهار در دشت و دمن و جنگل‌های ایلام نشاط وصف شدنی در دل همه ایلامی‌ها موج می‌زند، این موج دل‌انگیز ایلامی‌ها بر آن می‌دارد که از فرصت برای حفاظت از طبیعت گامی بردارند؛ و با شعار «لطفاً زباله را بعد از قرار دادن در کیسه‌زباله در طبیعت رها نکنید» حداقل زایش را به مرگ تبدیل نکنند.

جنگل‌های استان ایلام شامل 2594 هکتار جنگل انبوه، 211084 هکتار جنگل نیمه انبوه، 416795 هکتار جنگل تنک، 7206 هکتار بیشه‌زار و 3988 هکتار دست کاشت است.

درختان بنه در استان ایلام در سطح 205153 هکتار (31 درصد) از جنگل‌های استان گسترش دارند. در استان ایلام تعداد 10 گونه جنگلی (مورد، زر بین، ارغوان، سماق، گلابی وحشی، بادام، برگ، بده، محلب، زبان‌گنجشک) بانام ذخیره‌گاه جنگلی در 17 منطقه با مساحت 900 هکتار، در استان قرار دارد.

این حجم جنگل زیبا و برو دل‌انگیز امروز مِهمان ایلامی‌هایی است که با شعار «لطفاً زباله را بعد از قرار دادن در کیسه‌زباله در طبیعت رها نکنید» به دیدار میزبان خود آمده‌اند تا میزبان و میهمان در کمال رعایت حقوق همدیگر باهم باشند و احترام به هم را رعایت کنند.

مسئولان ایلامی نیز تلاش کرده‌اند که در حد توان امکانات رفاهی مناسب، شرایط خوبی را برای استراحت و تفریح گردشگران فراهم آورند.

مازیار سلیمان نژاد مدیرکل محیط‌زیست استان ایلام گفت: در روز انس با طبیعت یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام، اکیپ‌های اجرایی را در مناطق گردشگری آماده خدمت و اطلاع‌رسانی مهمانان نوروزی تشکیل داده و اقداماتی را برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی انجام می‌دهد.

وی گفت: 60 هزار کیسه‌های زباله باهدف حفظ نظافت محیط‌زیست توسط برخی از انجمن‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام بین خانواده‌ها در تفرجگاه‌ها توزیع‌شده است.

وی تأکید کرد: به‌منظور جلوگیری از آسیب به درختان در پارک‌های جنگلی استان ایلام تمهیدات لازم اتخاذ و توصیه‌های لازم انجام و مردم فهیم ایلام قدر داشته‌های طبیعی خود رادارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 13 فروردین 97، کدمطلب: 1691347 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
اگر هرکس یک کیسه زباله بزرگ با خودش به طبیعت ببرد شاهد کثیفی طبیعت نخواهیم بود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین