پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۸۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کارآفرین حوزه دام استان خراسان شمالی گفت: در سال‌های اخیر به طرز وحشتناک و خطرناکی در حوزه جمعیت دانشجویی رشد داشتیم به طوری که ...

شعار سال: پوریا خاکستری کارآفرین حوزه دام استان خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی به واسطه اقلیم و شرایط جغرافیایی که در کشور دارد یک استان اساسا کشاورزی و دامداری است.

خاکستری با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی چیز خاصی برای گردشگری به صورت ویژه ندارد و نمی‌تواند با دو استان همجوار خودش در این مقوله رقابت کند، افزود: در بحث صنعت نیز این استان شرایط حمل و نقلی و تجاری فروش صنعت را ندارد لذا صنعت در این استان هیچگاه موفق نبوده است.

کارآفرین حوزه دام استان خراسان شمالی تصریح کرد: با وجود اینکه صنایع مادر در استان داریم، اما هیچگاه نتوانستند آنطور که باید در گردش اقتصاد استان تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از ابتدا در اسناد توسعه و اسناد بودجه بندی ملی همواره بودجه اش بر محور کشاورزی نوشته شده است، افزود: سال ۹۶ نیز چنین بود و بودجه استان بر اساس محور کشاورزی نوشته شد و این چیزیست که ثابت می‌کند در سالیان متمادی هر کارشناسی با هر سطح سوادی وقتی استان خراسان شمالی را بررسی دقیق کرده به این موضوع تاکیید داشته است.

خاکستری ادامه داد: جز استان‌هایی هستیم که بیشترین جمعیت روستایی را داریم و این باعث می‌شود پتانسیل مولد روستایی در استان خراسان شمالی وجود داشته باشد.

کارآفرین حوزه دام استان خراسان شمالی با بیان اینکه نگاه ملی به استان ما نگاه در حوزه کشاورزی است، تصریح کرد: متاسفانه در این استان مسئولین خراسان شمالی از زمانی که استان مستقل شده است نگاهشان چیز دیگریست و بعضی بدون پشتوانه مطالعاتی طرح گردشگری را مطرح کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مباحث غیرکارشناسی مطرح شده با استعداد استان و اسناد نگاه ملی همخوانی ندارد و در واقع این استان قفل شده است و از نظر اقتصادی و توسعه‌ای گامی پیش نرفته است.

خاکستری با اشاره به اینکه نخبگان ما در یک سردرگمی به سر می‌برند افزود: علت این است که ریشه مطالعاتی وجود ندارد و فردی که در حوزه اقتصاد و توسعه استان سخنرانی می‌کند اصلا در عمرش حتی اقتصاد نخوانده است و حتی با استعداد‌های استان آشنا نیست.

کارآفرین حوزه دام استان خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به طرز وحشتناک و خطرناکی در حوزه جمعیت دانشجویی رشد داشتیم، مدرک گرایی باب شده است و جوانان ما فکر می‌کنند که باید از دانشگاه مدرک بگیرند و دولت برای آنان کار ایجاد کند ک. این خودش یک بحران جدی است.

وی با بیان اینکه خلاقیت، خودمحوری و خوداشتغالی در بین جوانان از بین رفته است، تصریح کرد: هیچ دانشجویی فکر نمیکند باید درس بخوانم و از نتیجه تحصیلم برای خودم شغلی را ایجاد کنم و همه منتظرند تا دولت به آنان رسیدگی کند.

خاکستری با اشاره به اینکه بهترین حوزه کشت گیاهان دارویی در این استان قرار دارد و ۹۰ درصد مصرف گیاهان دارویی از خراسان شمالی تامین می‌شود، حوزه دامداری بسیار مطلوب است و بهترین کیفیت گوشت گوساله و لبنیات در کشور را داریم، اظهار داشت: باید دانشجو را به حد فکری برسانیم که خودت می‌توانی اشتغال زایی بکنی و آشنایش کنیم با اینکه استان خراسان شمالی چه پتانسیل قدرتمندی در حوزه کشاورزی دارد.

کارآفرین حوزه دام استان خراسان شمالی تصریح کرد: همه این موارد چیزهاییست که مغفول مانده و کسی که مسئولیتش را بر عهده دارد اقدام نمی‌کند و متاسفانه بقیه مردم و دانشجویان در جریان این موضوع نیستند که بخواهد اقدامی کنند.

وی با بیان اینکه جوان دانشجوی ما پس از فارغ التحصیلی باید به این فکر باشد که کشور دیگر ظرفیت پذیرش نیروی دولتی ندارد، گفت: اشتغال زایی باید خودمحور باشد و تحقیقات حوزه کشاورزی بسیار گسترده است و بسیار لازم داریم تا در حوزه دامداری فعالیت تحقیقاتی انجام شود.

خاکستری عنوان کرد: جوان و دانشجوی ما باید امروز به این نتیجه برسد که می‌تواند با کار علمی و به روز خیلی بیشتر از اجدادش برداشت محصول داشته باشد در کنار اینکه شم تجاری خودش را نیز به کار بیندازد و علاوه بر تولید محصول بتواند بازار هدف را نیز شناسایی کند.

کارآفرین حوزه دام استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به اینکه مسئولین باید از خواب بیدار شوند و بفهمند که محور توسعه استان کشاورزی و دامداری است، افزود: بودجه و کمک‌ها باید در این راستا قرار بگیرد و از تولید تا فروش را حمایت کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب:۶۷۱۴۹۵، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
جوانی که به فکر تولید است اولین چیزی که نیاز دارد امنیت اقتصادی و اینده اش است که در مقابل خود با بازار ارز و دوره مقدس سربازی مواجه است و دیگر روحیه اای برای تولید باقی نمیماند
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
روح تولید و مولد شدن داره از بین میره و اموزش و پرورش غربی و تقلبی داره این روح رو از بین میبره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
این ضعف از جانب اموزش و پرورش ماست که این مسئله مهم که سبب رشد کشور هست را بین جوانان اشاعه نمی دهد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین