پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۱۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق گفت: گوشی‌هایی که از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور می‌شود نرخ مخصوص جذب تلفن همراه استاندارد دارند و ...
شعارسال: حمیدرضا دهقانی‌نیا  در نشست خبری درباره رعایت استاندارد نرخ مخصوص جذب تلفن همراه (SAR) در دور جدید واردات تلفن همراه پس از اجرای طرح رجیستری و خروج گوشی‌های با جذب تشعشع بالا و غیرمجاز از بازار، گفت: نرخ جذب مخصوص تلفن همراه در بیشتر کشور‌ها بین ۱/۴ تا ۱/۶ وات بر کیلوگرم است. پس از اجرای طرح رجیستری، استاندارد جذب تشعشع گوشی‌هایی که از طریق نماینده‌های رسمی وارد می‌شود، مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است و این اطمینان خاطر وجود دارد گوشی‌هایی که از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور می‌شود نرخ مخصوص جذب تلفن همراه استاندارد دارند و این آزمایش‌ها به طور مرتب روی نمونه‌های وارداتی انجام می‌شود.

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره گوشی‌های فعال بین کاربران گفت: طبیعتاً اطلاعاتی درباره تعداد تلفن همراهی که ضریب جذب تشعشع بالایی دارند بین مردم وجود ندارد اما متاسفانه این موضوع صحت دارد که در حال حاضر بعضی تجهیزات تلفن همراه و تبلت‌های دارای خشاب سیم کارت که جذب تشعشع بالایی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تست‌های آزمایشگاهی صحت ورود غیرمجاز چنین دستگاه‌هایی که برای سلامتی کاربران مضر است، وجود دارد. دلیل ورود چنین تجهیزات غیراستانداردی واردات قاچاق و غیرمجاز از مبداء و کارخانه‌های غیراستاندارد است که متاسفانه به دلیل مبهم بودن کشورهای مبدأ پیش از اجرای طرح رجیستری قابل رهگیری نبودند؛ با توجه به اینکه عمر مفید هر دستگاه مشخص است این امید وجود دارد که به مرور هر کدام از این تجهیزات از چرخه مصرف خارج شده و تلفن‌های همراه با ضریب جذب تشعشع استاندارد جایگزین شود.

دهقانی‌نیا در ادامه تصریح کرد: نظارت بر ضریب جذب تشعشع تلفن‌های همراه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم اجرای طرح رجیستری محسوب می‌شود که با توجه به سلامت محور بودن تجهیزات ارتباطی مورد توجه قرار گرفته است. پس از شفاف شدن نماینده‌های وارد کننده تلفن همراه به کشور، به طور نمونه از بعضی مدل و برندها در نمونه‌های وارداتی گوشی تلفن همراه تست SAR گرفته می‌شود و در صورت مغایر بودن با استانداردها از واردات تجهیزات جلوگیری می‌شود.

دهقانی‌نیا تصریح کرد: خریداران حتما فرآیند استعلام اصالت را خودشان انجام دهند، در غیر این صورت گوشی‌های غیرقانونی حداکثر ظرف ۳۰ روز سرویس‌دهی اپراتور‌ها به کاربر قطع خواهد شد. خریدارانی که با وجود اطلاع رسانی‌ها همچنان نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی قبل از اقدام به خرید تلفن همراه و یا تبلت‌های دارای خشاب سیم کارت دارند، می‌بایست با مراجعه به آدرس HAMTA_NTSW@ در پیام‌رسان‌های آی گپ، سروش و ایتا و یا با شماره گیری تلفن ۰۹۶۳۶۶ از فرآیند‌های لازم قبل از پرداخت وجه برای خرید تلفن همراه آگاه شوند.

وی درباره استفاده از تلفن همراه در مناطق آزاد گفت: با وجود معافیت‌های گمرکی اعمال شده در مناطق آزاد، اطلاعات گوشی‌های تلفن همراهی که وارد مناطق آزاد می‌شود در سامانه ثبت تلفن همراه، ثبت می‌شود. در صورت ورود چنین تجهیزاتی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی نیاز به پرداخت حقوق ورودی کاملا مشابه سایر مرزهای کشور می‌باشد. مردم توجه داشته باشند از خرید تلفن‌های همراهی که از مناطق آزاد وارد کشور شده در سرزمین اصلی خودداری کنند چرا که این تجهیزات حداکثر 3 ماه در سرزمین اصلی از شبکه اپراتوری سرویس دریافت می‌کنند. در مراحل فرآیند استعلام اصالت تجهیزاتی که از طریق مناطق آزاد وارد سرزمین اصلی شده‌اند، پیامکی که از مرکز به کاربر ارسال می‌شود حاوی اطلاعات مرز ورودی تلفن همراه است و به کاربر هشدار می‌دهد که تجهیز برای استفاده در مناطق آزاد است، در سرزمین اصلی استفاده نکنید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 31 فروردین 97، کدخبر:  679436،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
من فکر میکردم این طرح فقط به نفع جلوگیری از کالای قاچاقه ولی انگار در حوزه سلامت هم حرفی برای گفتن داره
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
واقعا با کنترل کردن قاچاق میشه به راحتی خیلی از کارهایی که قبلا نمیشد رو کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
این طرح باعث شده است که گوشی های قاچاق به راحتی وارد کشور نشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین