پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۰۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱
شرکت ملی نفت ابوظبی به تازگی استراتژی بلندمدتی را جهت توسعه صنایع پایین دستی، تبیین کرده است. هدف از این استراتژی، تبدیل امارات به یکی از تولیدکنندگان اصلی محصولات پتروشیمی در جهان است که در نهایت به افزایش تولید ارزش افزوده، جذب سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر منجر خواهد شد.

شعارسال: هفته گذشته شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) اعلام کرد قصد دارد ماه آینده و در مجمع سرمایه گذاران صنایع پایین دستی در ابوظبی، از استراتژی های مربوط به صنایع پایین دستی خود رونمایی بکند؛ در این گردهمایی گزارش طرح های توسعه مجتمع صنعتی Ruwais، معرفی شرکای جدید و فرصت های سرمایه گذاری معرفی می شود.

در این مجمع بیش از ۳۰ مدیر اجرایی جهانی و بیش از ۶۰۰ رهبر ارشد کسب و کار از بخش های مختلف صنایع، از جمله انرژی، پتروشیمی، صنعت، بانکداری، مدیریت سرمایه گذاری، هوا فضا و خدمات حرفه ای گرد هم خواهند آمد. موضوع اصلی این گردهمایی بحث در مورد مسائل کلیدی همچون روند بازار، زنجیره تامین جهانی، تامین مالی و سرمایه گذاری در صنعت انرژی و پتروشیمی خواهد بود.

امارات به دنبال بهره مندی از مزایای توسعه بخش های پایین دستی

مجمع سرمایه گذاری صنایع پایین دستی به دنبال پیاده سازی استراتژی جدید صنایع پایین دستی ادنوک(ADNOC)است. هدف از اتخاذ این استراتژی نیز بهره گیری از پویایی و تحول بازار انرژی و پاسخگویی به افزایش تقاضای جهانی برای فراورده های پالایشگاهی و محصولات پتروشیمی عنوان شده است.

استراتژی جدید ادنوک، این گروه را به یک پیشرو و بازیگر جهانی صنایع پایین دستی تبدیل می کند. همچنین این استراتژی سبب می شود امارات متحده عربی به عنوان یک تولید کننده و تامین کننده مهم جهانی در حوزه ی صنایع پالایش و زنجیره ارزش پتروشیمی مطرح گردد.

توسعه ی ادنوک و سرمایه گذاری های جدید در صنایع پایین دستی موجب شتاب در اجرای استراتژی ۲۰۳۰ این شرکت، ایجاد انعطاف پذیری، جهش و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از هر بشکه نفتی می شود. بر اساس استراتژی جدید سرمایه گذاری بی سابقه و توسعه ی عظیمی در مجتمع پالایش و پتروشیمی Ruwais انجام خواهد گرفت.

مزایای متعدد توسعه صنایع پایین دستی برای امارات

افزایش تولید محصولات با ارزش بالا، جذب شرکا و فن آوری های جدید و افزایش تنوع محصولات اتفاق بزرگی برای توسعه اقتصادی و رشد در ابوظبی و امارات متحده عربی خواهد بود؛ که درپی حرکت این منطقه به سمت توسعه صنایع پایین دستی حاصل می شود.

در همین راستا انتظار می رود به دلیل منحصر به فرد بودن، کیفیت بالا، مقیاس سرمایه گذاری و فرصت های شغلی پیش رو، میزان قابل توجهی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذب این طرح های توسعه ای شوند.

این برنامه سرمایه گذاری جدید همچنین به طور قابل توجهی ابتکار عمل ادنوک را در پشتیبانی قوی و مداوم از بخش خصوصی امارات متحده عربی تقویت خواهد کرد. این ابتکار جدید به طور کامل با مدل گسترش مشارکت و سرمایه گذاری قبلی ادنوک منطبق است.

شرکت اماراتی در مسیر جهانی شدن

دکتر سلطان احمد الجابر مدیر عامل گروه ادنوک در مورد انجمن سرمایه گذاری صنایع پایین دستی، گفت: ما در چشم اندازی از انرژی کار می کنیم که به سرعت در حال تحول است. ما باید ادنوک را برای تبدیل شدن به یک شرکت در مجتمع جهانی انرژی آماده کنیم و این هدف از طریق ایجاد تحرک و چالاکی بیشتر و بهبود عملکرد و قابلیت انعطاف پذیری عملیاتی خواهد شد.

ال جابر افزود: ما همواره تأمین کننده ی دراز مدت و قابل اعتمادی برای محصولات خام و تصفیه شده بوده ایم، و همچنان باقی خواهیم ماند. اما در آینده ادنوک نیز به دنبال ایجاد و رشد قابل توجه در موقعیت صنایع پایین دستی خواهد بود و برای تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی و شریک قابل اعتماد در تولید، عرضه و تجارت محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی تلاش خواهد کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی مقاومتی نیوز، تاریخ انتشار: 3اردیبهشت1397 ، کدخبر: 52157: www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
ایران صنعت پتروشیمی بسیار خوبی را میتواند با بهره گیری از تجربه دیگر کشور ها پیاده کند
ا.ح75
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
کاری که اونا میکنن دقیقا کاریه که ما هم باید دنبال کنیم تا به ارزش افزوده و اشتغال بیشتر برسیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین