پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
«ماریا زاخارووا» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: روسیه هیچگاه برای آمریکا خطری نبوده و خطری هم به وجود نخواهد آورد.

شعارسال: وی افزود: روسیه برای آمریکا به عنوان دولت یا ملت این کشور هیچگاه خطر به وجود نیاورده است، نمی آورد و نخواهد آورد.

مقام روسی اظهار کرد: شاید مساله این باشد که ندانند روسیه و آمریکا در کجا قرار دارند. شاید آنها فکر می کنند هم مرز هستیم و به شدت تهدید می کنیم. شاید اینکه چرا آنها همواره این برگه را دردست دارند، در این نهفته باشد.

روسیه و غرب به ویژه آمریکا بر سر برنامه گسترش حوزه نفوذ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اختلاف نظرهای شدیدی دارند که به تنش، تهدید و هشدارهای نظامی متقابل نیز کشیده شده است.

روسیه تاکنون بارها نسبت به ادامه طرح گسترش حوزه ناتو به سمت مرزهای این کشور و تلاش برای جذب جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی هشدار داده و اعلام کرده است در صورت لزوم با استقرار سامانه های موشکی راهبردی هسته ای اسکندر و استقرار بمب افکن های قاره پیما در مناطق مرزی با غرب مقابله خواهد کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز روسیه را به تلاش برای ایجاد تفرقه بین کشورهای عضو ناتو متهم کرد.

زاخارووا پنجشنبه گذشته نیز از اظهارات ضدروسی «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که خواستار حفظ فشار بر روسیه شده بود، به شدت انتقاد کرد.

وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اشتون کارتر اخیرا چندین بار طی اظهاراتی بر لزوم حفظ ها بر روسیه و اقدامات بازدارنده این کشور در اروپا تاکید کرد و این گونه اظهارات به رویه معمول رئیس پنتاگون تبدیل شده است.

مقام روسی ادامه داد: این فرد تقریبا هر روزه به هر بهانه ای خواستار فشار بر روسیه می شود و مسکو را به کسترش خصومت متهم می کند که این گونه ادعاها برای انتقاد بی اساس و تلاش برای معرفی روسیه به عنوان دشمن هدف گیری مطرح شده و کاملا غیرقابل قبول است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 22 اسفند 1394 ، کدمطلب: 81999664 (5226631) |،

www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین