پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت اطلاعات باید برداشت‌های اطلاعاتی خوبی از وقایع داشته باشد تا بتواند میدان‌دار اطلاعات باشد و به موقع اخطار و هشدارهای لازم را به کسانی که قصد خدشه‌دار کردن در روند کشور را دارند، بدهد.
شعارسال: مرتضی صفاری نطنزی  با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، با تاکید براینکه مسئولیت عزیزان در وزارت اطلاعات بسیار سنگین است، اظهارداشت: در دورانی که کشور با انواع توطئه‌ها و خصومت‌های دشمنان قسم خورده در دنیا و منطقه مواجه است حفظ یکپارچگی و وحدت یک وظیفه همگانی است.

وی افزود: وزارت اطلاعات هم باتوجه به دشمنی‌های چهل ساله بدخواهان جمهوری اسلامی ایران باید با دقت مسائل را ارزیابی کرده و برداشت‌های اطلاعاتی خوبی از وقایع داشته باشد تا بتواند میدان دار اطلاعات باشد و به موقع اخطار و هشدارهای لازم را به کسانی که قصد خدشه‌دار کردن در روند کشور را دارند، بدهد.

نماینده مردم نطنز با تأکید بر اینکه دنیای غرب و صهیونیست‌ها تصمیم دارند به منافع کشور صدمه بزنند و در این راه از هر فرصتی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: آنها همواره با استفاده از پروژه‌های نفوذ توطئه‌ها و جنایاتی را علیه کشور ساماندهی می‌کنند و مسئولان ما با مراقبت از نفوذ باید میدان فعالیت و بازیچه قرار گرفتن عوامل داخلی را از بیگانگان بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باید یک حرکت دفاعی در مقابل توطئه ها تشکیل دهیم تا پروژه‌های نفوذ به گونه‌ای پیش نرود که از نیروهای خودی لطمه ببینیم، بنابراین وزارت اطلاعات باید در ارزیابی‌های خود حرکات خزنده شبکه‌های اطلاعاتی را مراقبت کند.

صفاری نظنزی با اشاره به زحمات فراوان نیروهای وزارت اطلاعات در ایجاد امنیت در کشور خاطرنشان کرد: یکی از روزنه‌هایی که می‌تواند در پروژه نفوذ وجود داشته باشد، موضوع دوتابعیتی‌هاست که باید به شدت مورد رصد و مراقبت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کسی که تابعیت کشور دیگری را می‌گیرد سوگند یاد می‌کند که تابع مقررات آن کشور باشد؛ در این ارتباط کشورهای دیگر می‌توانند در بزنگاه‌های مختلف شخص دو تابعیتی را تحت فشار قرارداده و از او اطلاعات بگیرند و یا مجبورش کنند طبق خواسته آنان کارهایی را پیش ببرد و اینها می‌تواند برای کشور خسارت ایجاد کند.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و فرمودند: سرویس های جاسوسی طرف مقابل محور اصلی این رویارویی هستند و اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.

ایشان با اشاره به ابعاد جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه ها و روش های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی های امنیتی».

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در این جنگ و در مقابل برنامه های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی به وسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

حضرت آیت الله خامنه ای برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده، و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات را یکی از راه‌های مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل برشمرده و فرمودند: یکی دیگر از راههای مقابله با تهاجم جبهه مقابل جدی گرفتن موضوع نفوذ است و فردی که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  آنا، تاریخ انتشار12 اردیبهشت 97، کدخبر: 384847 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
این ها میتوانند به راحتی پول را در کشور بالا بکشند و از کشور به راحتی فرار کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین