پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
در مسیرهای پر پیچ و خم و خیابان‌های فرعی، تاکسی همیشه محبوب‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی به شمار می‌آید.

شعار سال: بر اساس پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران قرار است نرخ حمل و نقل عمومی بین ۱۰تا ۱۵درصد افزایش یابد. با تصویب این پیشنهاد نرخ تاکسی‌ها در کوتاهترین مسیرها حداقل به بیش از ۲۰هزار ریال افزایش خواهد یافت. اما در حال حاضر وضعیت دسترسی به تاکسی‌های شهری در تهران چگونه است؟

هرچند که هزینه استفاده از تاکسی‌های خطی نسبت به مترو و بی‌آر‌تی بیشتر است و با هر بارانی هم تاکسی‌های تهران غیب می‌شوند، اما باز هم این دسته از وسایل حمل و نقل عمومی در مسیر‌هایی که دسترسی به بی‌آر‌تی یا مترو دشوار است، بهترین گزینه به شمار می‌آیند. مسیر‌های کوتاه با دسترسی محلی همیشه در دست راننده‌های تاکسی است. با این حال پراکندگی نامناسب تاکسی در سطح شهر باعث شده برخی از مناطق شهر دسترسی مناسبی به خطوط تاکسی نداشته‌ باشند. به همین دلیل هم مسافران به ناچار یا باید از خودروی شخصی استفاده کنند یا به تاکسی‌های شخصی و گذری اعتماد کنند.

انواع تاکسی‌های فعال در بخش تاکسیرانی تهران شامل تاکسی گردشی، تاکسی خطی، تاکسی تلفنی (بیسیم)، تاکسی ویژه و تاکسی‌های آنلاین هستند. جدای از بحث تاکسی تلفنی (بیسیم)، تاکسی ویژه و تاکسی‌های آنلاین، دسترسی به تاکسی گردشی و تاکسی خطی به عنوان یکی از انواع سامانه‌های حمل و نقل عمومی از جمله حقوق شهروندی به شمار می‌آید.

تاکسی‌های خطی به طور معمول تاکسی‌های زرد رنگ یا سبز فسفری هستند. این تاکسی‌ها دو نوع تاکسی‌های سواری و ون را شامل می‌شوند. بر روی تاکسی‌های خطی، آرم شرکت تاکسیرانی و همچنین علائم شرکت خصوصی تحت پوشش روی درب‌های جلوی خودروها نصب شده است. نام مبدا و مقصد این تاکسی‌ها نیز روی درب آن‌ها درج شده است. تاکسی‌های خطی دارای مبدا و مقصد مشخص هستند. هزینه تاکسی‌های خطی ثابت است و به صورت سالیانه تعیین می‌شود.

پایانه‌های تاکسیرانی تهران
در حال حاضر ۴۶ پایانه تاکسیرانی در تهران وجود دارد. ۶ پایانه در منطقه یک، ۴ پایانه در منطقه دو، ۲ ایستگاه در منطقه سه، ۳ ایستگاه در منطقه چهار، ۶ ایستگاه در منطقه پنج، ۲ ایستگاه در منطقه هفت، ۲ ایستگاه در منطقه هشت، یک ایستگاه در منطقه نه، یک ایستگاه در منطقه یازده، ۲ ایستگاه در منطقه دوازده، یک ایستگاه در منطقه سیزده، ۳ ایستگاه در منطقه پانزده، ۴ ایستگاه در منطقه شانزده، ۲ ایستگاه در منطقه هجده، یک ایستگاه در منطقه نوزده، ۳ ایستگاه در منطقه بیست و ۳ ایستگاه در منطقه بیست و دو وجود دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش، تاریخ 24 اردیبهشت 97، کد مطلب: 32552: www.gostaresh.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
نگرش همه مردم ما این هست که مسیر هایی را که مترو خور نیستند را از تاکسی استفاده میکنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین