پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۱۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چین با دارا بودن سهم 50 درصدی در تولید و تجارت محصولات معدنی جهان، گزینه مناسبی برای جایگزینی شرکت های بدعهد برجامی و صادرات مواد معدنی ایران است.
شعارسال: «مهدی کرباسیان» رو شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: چین از کشورهایی است که حتی در صورت پشت کردن اتحادیه اروپا به برجام، می توان ارتباط گسترده تری در بخش معدن با داشت زیرا نزدیک به 50 درصد تولید و تجارت معدن و صنایع معدنی جهان از جمله فولاد، آلومینیوم، زغال سنگ، مس، کروم و سنگ آهن را در اختیار دارد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) یادآور شد: برای مقابله با تحریم ها به تازگی معاون وزیر امور خارجه از حصول توافق هایی با سران اتحادیه اروپا خبر داده است ضمن آنکه رئیس جمهوری در جریان سفر به چین گفت و گوهایی با همتایان خود در کشورهای روسیه و چین خواهد داشت.

حجت الاسلام حسن روحانی برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روزهای 19 و 20 خرداد به چین سفر می کند؛ ایران عضو ناظر این سازمان اقتصادی منطقه ای است.

کرباسیان در ادامه با اشاره به قرار گرفتن فولاد در فهرست تحریم های 90 روزه آمریکا، از پیش بینی تمهیداتی از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد برای مقابله با این مشکل خبر داد.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام کرد؛ توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شده بود.

در پی این تصمیم، برخی شرکت های اروپایی برای ماندن در بازار ایران یا ترک کردن آن مرددند هرچند که کمیسیون اروپا اعلام کرده است برای مقابله با تحریم آمریکا قانون انسداد را برای حفاظت از شرکت های اروپایی اجرایی می کند.

چندی پیش مشاور طرح های چرخه فولاد کشور به ایرنا گفته بود: در غیاب «دانیلی» ایتالیا و سایر شرکت های قدرتمند اروپایی ممکن است دوباره شاهد حضور شرکت های چینی در کشور باشیم اما باید مراقب باشیم اجرای طرح ها برای ما گران تمام نشود.

«کیوان جعفری طهرانی» اضافه کرد: هرچند محدودیت حضور اروپایی ها سبب می شود به دنبال گزینه های جایگزین باشیم اما این مساله نباید به افزایش غیرمنطقی هزینه طرح ها منجر شود.

به تازگی هلدینگ «یو.ام.ام.سی» (UMMC) یکی از مجموعه های معدنی روسی با 18 سال سابقه فعالیت، آمادگی خود را برای همکاری با صنایع مرتبط ایران اعلام کرده است.

** امکان تکرار رکوردهای صادراتی وجود دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه  افزود: پارسال ارزش صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی کشور به 9 میلیارد دلار رسید که رکوردی در این عرصه بود.

به گفته کرباسیان، پارسال برای نخستین بار پنج میلیون تنی کنسانتره و 700 هزار تنی آهن اسفنجی صادر شد که اقدام هایی مثبت در راستای جلوگیری از خام فروشی بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که در زمینه مسائل بانکی و جابجایی پول مشکلی پیش نیاید، امکان تکرار و حتی ارتقای رکودهای صادراتی وجود دارد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) همچنین با اشاره به مکاتبه اخیر وزیر صنعت و رئیس کل گمرک که بر مبنای آن صادرات فولاد و هرنوع فلز دیگر چه به صورت شمش یا اسلب یا کاتد و یا هر شکل دیگری بدون ارائه گواهی مبداء تولید آن ممنوع است، تصریح کرد: این اقدام، تمهید مناسبی در راستای جلوگیری از خام فروشی بود تا شبکه بانکی هرچه بیشتر بتواند از ارزش پول ملی حمایت کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 12خرداد 1397 ، کدخبر:   ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
فروش خام محصولات معدنی یعنی استعمار داخلی و ضرری بزرگ به اینده کشور
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
امیدوارم روزی از راه نره که چین به ایران پشت پا بزنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
ایران دیگر باید شریک های گذشته خود را فراموش و به فکر تجارت با چین باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین