پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور گفت: بازارچه‌های فروش صنایع دستی در ایام نوروز بزرگترین رخداد خرده فروشی در عرصه صنایع دستی ایران هستند که طی آن تولیدکننده به طور مستقیم آثارش را عرضه کرده و تولیدات صنایع دستی آنها در این بازارچه‌ها با قیمتی کارشناسی شده و مناسب در اختیار مصرف‌کننده و خریدار قرار می‌گیرد.

شعار سال: پویا محمودیان درباره اهمیت برگزاری بازارچه‌های نوروزی در تعطیلات نوروز بیان کرد: با توجه به افزایش گردشگری و کمپین تحریم سفرهای خارجی که در کشور شکل گرفته، برگزاری بازارچه‌های نوروزی از نظر اقتصادی برای صنایع دستی اهمیت داشته و جذابیت سفرهای داخلی را بیشتر می‌کند.

او افزود: بازارچه‌های نوروزی فرصتی برای هنرمندان فراهم می‌کند تا آنها بتوانند آثارشان را برای فروش مستقیم به علاقمندان عرضه و از طرفی اطلاعات مفید و تجربیات سازنده‌ای برای شناخت سلیقه‌ آنها دریافت کنند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی تاکید کرد: با توجه به اینکه در بازارچه‌های نوروزی استان‌ها آثار صنایع‌دستی کاملا بومی عرضه می‌شوند، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی با توانمندی‌ها و هنرهای بومی هر منطقه آشنا می‌شوند؛ در نتیجه بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی در جایگاه خود، کارکرد آموزشی و فرهنگ‌سازی در کشور را خواهند داشت.

محمودیان گفت: عرضه مستقیم آثار و محصولات توسط خود هنرمند و صنعتگر در این بازارچه‌ها سبب می‌شود تا دست دلالان کوتاه و واسطه‌ها از این میان حذف شود و آنها به گونه‌ای کاملا بی‌واسطه با خریداران و علاقمندان به این حوزه ارتباط برقرار کنند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395، کد مطلب: 95010901640:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین