پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۳۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اختلاف نظری که وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد شیوه انتخاب مهندس ناظر دارند، گفت: مساله این است که بر چگونگی دریافت و هزینه کرد پنج درصدی که از حق نظارت مهندسان کسر می‌شود، نظارتی وجود ندارد.

شعار سال: ابوالفضل موسوی اظهار داشت: یکی از شائبه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، پنج درصدی است که سازمان نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان ناظر کم می کند و از آنجا که عملا این پول در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد، نظارتی بر نحوه هزینه کرد آن وجود ندارد.

موسوی با اشاره به اینکه موضوع کسر این مبلغ از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای بار مالی است، گفت: مزیتی که لایحه های ارائه شده از سوی دولت دارد این است که اگر بار مالی داشته باشد، می توان بار مالی آن را به راحتی بررسی کرد اما در طرح هایی که نمایندگان مجلس تهیه و تدوین می کنند، چنانچه بار مالی داشته باشد، باید کنار بگذاریم و در بررسی طرح کمی محدودتر هستیم و از همین رو بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی که دارای بار مالی است، زمان‌بر شده و به طول انجامیده است.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل کمیسیون عمران مجلس زمانی را به دولت داد تا هر چه سریع تر تکلیف خود را در رابطه با این موضوع مشخص کند و از همین رو مقرر شده که در اولین هفته کاری مجلس پس از تعطیلات پیش رو، جلسه ای با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس برگزار شود و هر یک از طرفین نقطه نظرات و مباحث خود را مطرح کنند و در نهایت جمع بندی و تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ شود.

موسوی با بیان اینکه اختلاف نظر پیش آمده بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان موضوع مهمی است، عنوان کرد: این اختلاف نظر موجب توقف برخی از پروژه های ساختمانی شده، اما مساله این است که نباید این اتفاق رخ بدهد و این روال منطقی نیست، زیرا در مورد نحوه انتخاب مهندس ناظر روش مشخصی وجود دارد و افرادی که پروژه های ساختمانی دارند، می توانند بر اساس روش جاری کار خود را انجام دهند.

نماینده مردم یزد در مجلس در ادامه افزود: در حالی که روش مشخصی برای انتخاب مهندس ناظر وجود دارد، سلیقه ای با این موضوع برخورد می شود و یک نهاد این روش را قبول دارد و نهاد دیگر آن را قبول ندارد و در نظام کلی شهرداری شاید عنوان شود که ما با فلان سلیقه نمی سازیم و ترجیح می دهیم که مهندس ناظر را به شیوه خودمان انتخاب کنیم. در این میان نظام مهندسی هم انتخاب مهندس ناظر را حق خودش می داند اما وزارت راه حق انتخاب را به مالک می دهد.

موسوی در پایان اظهار داشت: امیدوارم در نهایت تصمیمی که در مورد این موضوع در کمیسیون عمران مجلس گرفته می شود، به نفع مردم و مهندسان ناظر باشد و موجب شفاف سازی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد آنلاین، تاریخ 11 خرداد 97، کد مطلب: 275697: www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
این 5 درصد به نظر من که از جیب مهندسان کم میشود خیلی زیاد است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
خب این 5 رصد اگه سازمان اداری نظام مهندسی به صورت الکترونیکی ایجاد بشه خیلی راحت میتونه پیگیری بشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین