پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
مدیرکل کمیته امداد گیلان از کاهش ۱۵ هزار نفری مددجویان کمیته امداد گیلان در چهار ساله اخیر خبر داد.

شعار سالعلیرضا محمدی اظهار داشت:‌ اجرای برنامه‌های متنوع اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف و انواع طرح‌های توانمندسازی برای مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد امام خمینی استان گیلان در راستای کاهش آمار خانوارهای تحت پوشش این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان به آمار مددجویان این نهاد در سال 94 اشاره کرد و افزود:‌ در سال 94 حدود 116 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند که با برنامه‌های توانمندسازی اجرا شده تعداد مددجویان به نحو قابل ملاحظه‌ای در سال 96 تقلیل پیدا کرد.

محمدی از کاهش 15 هزار نفری مددجویان کمیته امداد گیلان در چهار ساله اخیر خبر داد و بیان داشت:‌ موفقیت‌آمیز بودن طرح‌های اشتغالزایی به همراه آموزش‌های مرتبط در این زمینه موجب شد آمار افراد تحت پوشش این نهاد ضمن کاهش به حدود 101 هزار خانوار در سال 97 برسد.

وی از پرداخت وام‌های اشتغالزایی به مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ پالایش و بازنگری مجدد از خانوارهای تحت پوشش‌ و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌های کمیته امداد گیلان در راستای کاهش افراد تحت سرپرستی این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان آمار بالای طلاق در استان را از دلایل رشد جمعیت تحت پوشش دانست و عنوان کرد:‌ گیلان به لحاظ کشوری رتبه بالایی در میزان طلاق دارد به طوری که هم‌اکنون نزدیک به 9 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان را این قشر تشکیل می‌دهند.

محمدی به بیماری‌های صعب‌العلاج و حمایت کمیته امداد گیلان از این افراد سخن گفت و تصریح کرد:‌ حدود هزار و 500 خانواری که عضوی از آن‌ها دچار بیماری صعب‌العلاج شده تحت پوشش کمیته امداد گیلان قرار دارند و کمک‌ها و خدمات متنوعی را در حوزه‌های مختلف دریافت می‌کنند.

وی ضمن اعلام این مطلب که تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در گیلان به علل مختلف بالاتر از سایر استان‌ها است ابراز داشت:‌ گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود به همین علت تعداد بسیار بالایی از این قشر،‌ تحت پوشش طرح‌هایی نظیر شهید رجایی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با اعلام اینکه 71 هزار خانوار سالمند و زن تحت پوشش در این نهاد عضویت دارند گفت:‌ هم‌اکنون 101 هزار خانوار با 183 هزار نفر جمعیت تحت حمایت کمیته امداد گیلان قرار دارند و از این نهاد مستمری و کمک‌های لازم را دریافت می‌کنند.

محمدی 70 درصد جامعه مددجویی کمیته امداد گیلان را روستائیان اعلام کرد و ‌اظهار داشت:‌ فروش زمین‌های کشاورزی،‌ تک محصولی بودن،‌ بیکاری فصلی و مشکلاتی از این قبیل باعث شده حجم بسیار زیادی از خانوارهای تحت پوشش این نهاد را روستائیان تشکیل بدهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17خرداد 97، کدمطلب: 1743724 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
واقعا جای شکر داره و اینکه این هخبر باید انقدر در سطح کشور بپیچه تا باقی استان ها بیان و الگو برداری کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین