پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور از تشکیل 2کارگروه تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری تهران و کارگروه تخصصی انجام پروژه‌های شهری خبر داد.

شعار سال: محمدرضا حسین‌زاده بعد از اتمام جلسه مشترک مدیران عامل تعدادی از بانک‌های ایران با شهردار تهران این خبر را رسانه‌ای کرد. مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست توضیح داد: بررسی و مذاکرات نشست منتج به تصمیمی برای تشکیل دو کارگروه بین نظام بانکی و شهرداری تهران شد. یکی از این کارگروه‌ها تدارک نظام پرداخت منظم برای تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری را می‌بیند و کارگروه دوم برای حمایت از پروژه‌های عمرانی، زیستی، فنی، حمل‌ونقل و هر موردی که برای شهرداری اولویت داشته باشد، تشکیل می‌شود.

به گفته رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ایران، بانک‌ها در قالب کنسرسیومی اعلام آمادگی کرده‌اند که از پروژه‌های شهرداری حمایت کنند. حسین‌زاده گفت: این حمایت‌ها، به ویژه برای رفع آلودگی پایتخت، انجام خواهد شد، باید همه دست به دست هم بدهیم تا این شهر برای مردم خوبمان یک شهر سالم و زیست‌پذیر و منطبق با استانداردهای جهانی باشد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ایران در ادامه حرف‌هایش به وضعیت آینده تهران تحت مدیریت جدید شهری اشاره کرد و گفت: تصور ما این است که آقای مهندس افشانی که سابقه استانداری و معاونت عمرانی وزارت کشور را در کارنامه کاری خود دارد، یک فرد متخصص در این حوزه است. آینده و دورنمای خوبی در انتظار تهران است، تصورم این است آقای سیدمحمدعلی افشانی بسیار حرفه‌ای و تخصصی شهر را اداره خواهد کرد. در این مقطع مشکلات شهر تهران می‌طلبید که چنین مدیری در رأس امور باشد که مشکلات را به صورت حرفه‌ای و تخصصی ببیند و رفع کند. بانک‌ها هم ترجیح می‌دهند با مدیران حرفه‌ای همکاری کنند.

استقبال شهردار تهران از تشکیل کارگروه‌های مشترک

پرداخت بدهی‌های پیشین شهرداری و تأمین هزینه‌های به سرانجام رساندن پروژه‌های شهرداری دو دغدغه مهم شورای شهر تهران در ماه‌های گذشته بودند. شهردار تهران در شروع کار تلاش می‌کند این نگرانی‌ها را به حداقل برساند. نشست محمدعلی افشانی با مدیران بانکی هم به همین دلیل برگزار شد.

سیدمحمدعلی افشانی در این نشست گفت: خوشبختانه مدیران بانکی کشور به دشواری و مشکلات عدیده کلانشهر تهران و مسائل شهرداری واقف هستند و شرایط اقتصادی موجود نیازمند حمایت و همکاری همه ذینفعان اقتصادی با مدیریت شهری است. تهران صرفاً مرکز استان تهران نیست، بلکه این شهر پایتخت کل کشور و دارای تنوع قومی و دینی بوده و همه آنها به واسطه قدرت رأی‌شان، صاحب حق هستند. تهران مرکز ثقل و گرانیگاه ایران است و دولت، مجلس، نظام بانکی، مدیران شهری و تمام ذینفعان در اداره این کلانشهر مسئولیت مدنی مشترک دارند و باید موجب افزایش احساس همگرایی بیشتر و ایفای نقش مسئولیت مدنی مشترک در بین همگان شوند. بانک‌ها نقش مؤثر و مفیدی در توسعه کشور دارند و اکثریت پروژه‌های اقتصادی و عمرانی با مشارکت بانک‌ها اجرا شده یا می‌شوند؛ از این‌رو کارگروه مشترک شهرداری و بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری بیشتر در شهر و تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک‌ها تشکیل می‌شود که نقش مؤثری در توسعه شهر خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 20 خرداد 97، شماره: 19106


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
حتما با سود های بسیار کلان به شهرداری وام میدهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین