پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۶
نمایندگان مجلس در ۱۱ ماه گذشته ۸۳۴ سوال از وزیران پرسیدند، سه وزیر را استیضاح کردند، به ۱۶ وزیر از ۱۷ وزیر پیشنهادی رییس جمهور رای اعتماد دادند و دو هزار و ۴۳۶ تذکر کتبی نیز به مسئولان اجرایی دادند.

شعارسال: حسین مظفر معاون نظارت مجلس در جلسه امروز خانه ملت گزارش اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه دوم دور دهم مجلس از هفتم خرداد 96 تا 15 اردیبهشت 97 را قرائت کرد.
نمایندگان در اجلاس دوم این دوره مجلس، تعداد 834 سوال از وزیران مطرح کردند که هیات رییسه این سوال ها را به کمیسیون های تخصصی ارجاع داد، از این تعداد سوال 105 سوال به علت انصراف، اقناع و تغییر وزیر مربوطه مختومه یا به صورت تعلیق در آمده و 729 سوال باقیمانده نیز در کمیسیون های تخصصی در مراحل رسیدگی قرار گرفته است.

همچنین 39 سوال در صحن مطرح شده که از این تعداد در 33 مورد نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع شدند و 6 سوال نیز منجر به عدم اقناع و دریافت کارت زرد وزیر مربوطه شده است.

براساس این گزارش از کل سوال های مطرح شده، 103 سوال مربوط به وزیر راه و شهرسازی و 130 سوال نیز مربوط به کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیبعی از وزیران جهاد کشاورزی و نیرو بوده است.
طبق گزارش معاونت نظارت مجلس ، این آمارها نشان می دهد که در مقایسه با سال اول مجلس دهم ، تعداد سوال های نمایندگان از وزیران 73 درصد رشد داشته است.
همچنین نمایندگان در این مدت دو هزار و 436 تذکر کتبی به مسئولان اجرایی داده اند که در مقایسه با اجلاسیه اول به میزان 9 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه در مجلس نهم 43 درصد کاهش داشته است.

از این تعداد بیشترین تذکرهای کتبی به وزیر راه و شهرسازی با محور جاده های شهری و روستایی بوده و پس از آن بیشترین تذکر کتبی مربوط به وزیر جهادکشاورزی با محور خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.
همچنین نمایندگان در سال دوم کاری مجلس دهم، هزار و 315 تذکر شفاهی به مسئولان اجرایی داده اند که میزان این تذکرها نسبت به سال اول مجلس دهم 11 درصد افزایش داشته است.
در این مدت دو هزارو 608 شکایت نیز به کمیسیون اصل90 مجلس شده است.

براساس گزارش معاونت نظارت مجلس در روزهای پایانی سال 1396 سه نفر از وزیران دولت دوازدهم استیضاح شدند که مجلس به هر سه وزیر مجدد رای اعتماد داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار : 22 خرداد 1397، کد خبر: 783159، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
احساس میکنم که یکی از دلایل عقب ماندگی سیاسی کشور ما همین عدم پاسخگویی مسئولین در زمینه های مختلف و داشتن چهره حق به جانب در هر زمینه ای هست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین