پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است، بودجه نویسی عملکردی در مقایسه با بودجه نویسی سنتی از کارایی بالاتری برخوردار است.

شعارسال:سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است، بودجه نویسی عملکردی در مقایسه با بودجه نویسی سنتی از کارایی بالاتری برخوردار است.

«محمد مهدی مفتح»، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درباره تاثیر بودجه عملکردی بر افزایش کارایی دستگاه های اجرایی گفت: بودجه عملکردی به نسبت بودجه نویسی سنتی کارایی بالاتری دارد. چرا پکه در بودجه نویسی سنتی، هیچ کنترلی بر قیمت تمام شده کالا و خدمات وجود ندارد اما در بودجه نویسی عملکردی قیمت کالا و خدمات مشخص است و نظارت و بررسی بر اساس آنچه اعلام شده، صورت می‌گیرد.

او افزود: در بودجه نویسی عملکردی، مهمترین اصل تعیین صحیح قیمت تمام شده کالاست؛ اینکه با چه معیارها و شاخص هایی قیمت نهایی تعیین شود.

مفتح تاکید کرد: زمانی به اهداف تعیین شده در بودجه، شفافیت و کارآمدی می رسیم که تمامی ارکان بودجه به درستی کنار یکدیگر قرار گرفته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره توانایی دولت و مجلس در نظارت بر اجرا، در بودجه عملکردی گفت: در بُعد نظارتی دولت ابزار و توانایی نظارت دارد اما مهم نظارت مجلس و دیوان محاسبات بر بودجه است. در حال حاضر حسابرسی که دیوان محاسبات انجام می دهد، حسابرسی رعایت است که بر اساس آن، در اجرای بودجه صرفا باید قوانین رعایت شود، چراکه در بودجه نویسی سنتی ملاکی غیر از این برای نظارت وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزای برنا، تاریخ انتشار21آذر96، کدخبر: 647778، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین