پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری قزوین گفت:طرح حذف کپی کارت ملی و شناسنامه در ارائه خدمات در استان قزوین اجرایی می شود.

شعار سال: حامد فتوحی گفت:این طرح در فاز اول در 32 دستگاه اجرایی به صورت آزمایشی و تا اواسط تیرماه در کلیه دستگاه های اجرایی و خدماتی استان عملیاتی می شود.

وی افزود: در این طرح کلیه دستگاه های خدمات رسان از قبیل آب، برق، گاز، مخابرات، منابع طبیعی،جهاد کشاورزی، مالیات، ثبت احوال،تامین اجتماعی،بیمه سلامت، دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر خدمات قضایی و پلیس + 10 مکلف هستند در ازای ارایه خدمات به مردم از دریافت کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خودداری کنند.

وی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع،جلوگیری از افزایش بی رویه کاغذ،رعایت مسائل زیست محیطی ،سلامت اداری،حذف فضای فیزیکی برای نگهداری اسناد و آرشیوها،جلوگیری از جعل اسناد و فساد اداری،کاهش تردد به ادارات و سهولت خدمات رسانی از جمله مزیت های اجرای این طرح است.

به گفته فتوحی ؛ این سامانه در ابتدا جهت احراز هویت کارت ملی و شناسنامه و در آینده کلیه اسناد مورد نیاز جهت احراز اصالت از قبیل گذرنامه،کارت پایان خدمت،پروانه اصناف،گواهی نامه و استعلامات هویتی استفاده می شود.

وی افزود:این سامانه در راستای ماده 68 قانون برنامه ششم توسعه کشور برای استناد پذیری الکترونیکی توسط دولت اجرا می شود و گام بلندی در راستای حرکت در مسیر توسعه دولت الکترونیک است.

فتوحی گفت: در حوزه دولت الکتروینک چند برنامه مهم دیگر از قبیل پایگاه اطلاعات نشانی مکان محور (جی نف) و طرح الکترونیکی کردن استعلامات بین دستگاهی در استان در حال بررسی و پیاده سازی است که همگی موجب افزایش رضایتمندی مردم و بالا رفتن سطح پاسخگویی خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 23 خرداد 97، کد مطلب: 2151846: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین