پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۶۹۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
براساس شاخص نوآوری جهانی 2016، ایران در میان 128 کشور جهان جایگاه دوم را در تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم و مهندسی دارد.

شعار سال: براساس شاخص نوآوری جهانی 2016، ایران در میان 128 کشور جهان جایگاه دوم را در تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم و مهندسی دارد.

 این گزارش نشان می‌دهد که ایران در زمینه آموزش عالی در جایگاه چهارم،‌ در خلق دانش و علم دارای رتبه 26 و از نظر درصد ناخالص ثبت‌نام دانشگاهی در جایگاه 31 قرار دارد.

این شاخص همچنین ایران را از نظر زیرساخت‌های کلی در جایگاه 41، از نظر سرمایه انسانی و همچنین تحقیقات در جایگاه 48 و از نظر نسبت بازده نوآوری در رتبه 51 قرار داده است.

دانشگاه کورنل، مدرسه عالی کسب و کار اینسید(INSEAD) و سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) اخیرا شاخص نوآوری جهانی 2016 را منتشر کرده‌اند که نقش نوآوری را به عنوان محرک رشد اقتصادی و رفاه کشورها مهم و کلیدی شناخته و کشورها را با استفاده از 82 معیار در موضوعات مختلف از جمله آموزش، دسترس‌پذیری و انگیزه‌بخشی استعدادها و انتقال نیروها بین مرزها و بین شهرها رتبه‌بندی می‌کند.

فرانسیس گوری، رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی بر این باور است که سرمایه‌گذاری در نوآوری برای افزایش رشد بلند مدت اقتصادی بسیار اهمیت دارد.

این شاخص یک مرجع مهم در نوآوری است، به‌طوری‌که تصمیم‌گیران سیاسی با هدف توسعه عملکرد نوآوری کشورها از آن به‌عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند.

این شاخص بر دو شاخص درون‌داد نوآوری و برون‌داد نوآوری استوار است. مولفه‌های درون‌داد نوآوری شامل نهادها، سرمایه انسانی و تحقیقات، زیر ساختها، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسب و کار است و مولفه های برون‌داد نوآوری شامل برون‌دادهای خلاقانه و برون‌دادهای دانش و فناوری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 3 شهریور95، کدمطلب:95060102164، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
چه فایده داره وقتی همهشون بیکارن ن۰ف
ناشناس
Greece
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
این همه مهندس تحصیل کرده باسواد راننده تاکسی و راننده و بیکار چه فایده ای داره
فقط جای تاسف داره
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین