پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷
معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور در خصوص سیاستهای متناقض عربستان در حمایت از بانوان گفت: در صورتی که به دنبال تغییر شرایط جامعه با بخشنامه‌های یک شبه باشیم شاهد تناقض‌هایی هستیم که این روزها در عربستان به چشم می‌خورد.
شعارسال: معصومه ابتکار، معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور در خصوص اقدامات عربستان که از یک سو رسانه‌های این کشور ژست آزادی خواهی برای زنان قائل می‌شوند و از طرفی دیگر فعالین سیاسی زنی که مدافع حقوق بانوان هستند را دستگیر می‌کنند، گفت: کشور‌ها یک سیاست‌های کلانی دارند که در اجرا چندان به آن پایبند نیستند که نمونه آن عمل عربستان سعودی در مسائلی بود که مطرح کردید.

وی تصریح کرد: کسانی که به این موضوع شناخت دارند کاملا واقفند که خیلی از این تعبیرات یک شبه قابل اتخاذ نیست به عنوان مثال ما هم در جمهوری اسلامی که امروز پیشرفت‌هایی در حوزه زنان داریم با تمام موانع و چالش‌های موجود سال‌ها روی این موضوع کار کردیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از ابتدا نیز هیچ محدودیتی برای خانم‌ها در مسائل پیش پا افتاده مثل رانندگی نداشت، گفت: در سایر حوزه‌ها نیز که مشکلاتی وجود داشت مثل حوزه ورزش بانوان، خانم‌ها با پوشش شرعی در مسابقات حضور می‌یابند و مدال آوری‌های قابل توجهی نیز دارند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های بانوان پس از انقلاب در حوزه‌های حقوقی – قضائی گفت: در این زمینه مجلس شورای اسلامی نیز مصوبات خوبی داشت و امروز وضعیت بانوان ایرانی خیلی با گذشته متفاوت است و قطعا یک برنامه ریزی درست بلند مدت و تغییرات اصولی که به راه افتاده نتایج خوبی نیز به همراه داشت.

وی با تاکید بر اینکه یک شبه نمی‌توان با ابلاغ یک بخشنامه همه چیز را تغییر داد، یادآور شد: از این منظر در صورتی که به دنبال تغییر شرایط جامعه با بخشنامه‌های یک شبه باشیم شاهد تناقض‌هایی هستیم که در عربستان به چشم می‌خورد.

ابتکار تصریح کرد: البته ما هم در کشور خودمان در بخش‌هایی هنوز با خلا و مشکل مواجه هستیم گاهی اوقات برخورد با فعالین یا برخورد‌های قضائی که صورت می‌گیرد هنوز با استاندارد صحیح فاصله دارد، ولی واقعیت این است که در همه این زمینه‌ها رسانه‌هایی هستند که موضوعات را مطرح و پیگیری می‌کنند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه فضای سیاسی اجتماعی ایران کاملا متفاوت با عربستان است، گفت: امیدواریم بتوانیم در این زمینه به ویژه ارتقای وضعیت بانوان توفیقات روز افزونی داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 15 تیر 1397 ، کدخبر: 695440 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
عربستان در زمینه های حقوق زنان دارد از ایران جلو میزند ؛ امیدواریم سریع تر ایران لایحه های جدیدی را تصویب کند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
کاش ایران هم کمی به فکر زنان بود اما نه مانند عربستان با تصمیمات انی و بدون فکر
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
ینی با اون تمدن و توحش گذشته و تاریخ بدی که داشتن به این همه پیشرفت رسیدن ما با اون همه پیشینه و فرهنگ تاریخیمون به کجا رسیدیم
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
عربستان یه شبه داره پیشرفت میکنه و جایگاه زن و متوجه شده اما ایران داره بر میگرده به قرن ها قبل تر
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین