پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم گسترش مراودات با کشورهای همسایه ، این مهم را از اولویت‌های اصلی وزارت‌خارجه عنوان کرد و گفت: تکمیل کریدور شمال -جنوب یک پروژه راهبردی محسوب می شود.

شعار سال: گزارش روابط عمومی استانداری گیلان حاکیست غلامرضا انصاری در دیدار با استاندار گیلان بیان داشت: استان‌های شمالی ایران از طریق دریای خزر با کشورهای همسایه ارتباط خوبی دارند و باید از این فرصت در راستای گسترش ارتباطات بین‌المللی استفاده کرد.

وی تحقق عضویت ایران در اوراسیا را برای استان‌های شمالی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: حمایت از مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی در نقاط مرزی از سیاست‌های وزارت خارجه است اما با ایجاد بازارچه مرزی در این نقاط بواسطه افزایش قاچاق کالا مخالف هستیم.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ارائه پیشنهادات مشخص از سوی استان‌ها برای طرح در کمیسیون‌های مشترک با کشورهای مختلف را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: تبیین این پیشنهادات در این کمیسیون‌ها می تواند به ورود سرمایه‌گذاران خارجی به مناطق آزاد کمک شایان توجهی کند.

انصاری افزود: در این مسیر پیش‌بینی امتیازاتی برای استانداران نقاط مرزی باعث می شود تا ارتباطات بین استانداران استان‌های هم مرز تسهیل شود.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای موجود در شهرستان آستارا در گسترش حجم مبادلات مرزی با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: باتوجه به راه اندازی خط ریلی آستارا-آستارا می توانیم از فرصت صادرات محصولات تولیدی گیلان و استان‌های همجوار به کشورهای همسایه کمال بهره را ببریم.

مصطفی سالاری الحاق بارانداز ریلی موجود در آستارا به منطقه ویژه اقتصادی را گام موثری در مسیر توسعه تجارت دانست و اظهار داشت: الحاق این بارانداز به منطقه ویژه اقتصادی آستارا علاوه بر کاهش بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران خارجی، می تواند معافیت‌ در پرداخت عوارض مالیاتی را برای آنان به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسته بندی و فرآوری محصولات تولیدی در بارانداز ریلی می تواند نقش بسزایی در تجارت استان داشته باشد.

سالاری به ارائه پیشنهاد الحاق بارانداز ریلی به منطقه ویژه اقتصادی آستارا به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور اشاره و اظهار کرد: تأکید وزارت خارجه بر الحاق این بارانداز ریلی به منطقه ویژه اقتصادی در راستای توسعه مراودات اقتصادی می تواند این مسیر را تسهیل کند.

استاندار گیلان وجود مرز زمینی، دریایی و ریلی در آستارا را یک فرصت برای کشور و گیلان عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح می توان ظرفیت صادرات را افزایش داد.

وی وجود منطقه آزاد انزلی را یکی دیگر از فرصت‌های موجود در مسیر توسعه تجارت استان گیلان با کشورهای همسایه دانست و گفت: آمادگی لازم برای ایفای نقش منطقه آزاد انزلی در مسیر توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه وجود دارد.

سالاری تکمیل پروژه خط ریلی رشت - آستارا را گام موثری در جهت تشکیل کریدور شمال-جنوب عنوان و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا هرچه سریع‌تر این کریدور تشکیل شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 18 تیر 97، کد مطلب: 82965790، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
کریدور شمال جنوب میتونه راه تجارت جهانی ایران را در جامعه جهانی افزایش بده و با ثبات تر کنه موقعیت ایران رو
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین