پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۶۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
جعفر پور گفت: اگر ما بتوانیم در تاریکخانه ها نور بتابیم و شفاف سازی کنیم طبیعی است تخلف از بین می رود. اگر ما سیستم را باز تعریف و شفاف سازی کنیم رسانه ها می توانند به عنوان مکمل عمل کنند.
شعارسال: جمشید جعفر پور نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش در استان فارس  در پاسخ به این سئوال که نقش رسانه های مستقل در برخورد با فساد سیستمی و نظارت بر دستگاه های مختلف گفت: طبیعتاً رسانه ها باید به عنوان چشم و گوش جامعه باید عمل کنند. یعنی رسانه ها باید منبع کسب اخبار از منابع و مجاری صحیح باشند این درحالی است که رسانه ها باید در تلاش باشند تا اخبار را به مردم برای آگاهی بخشی و هم به مسئولین برای پاسخگو انتقال دهند.

جعفر پور با تاکید بر اینکه مسئولین باید پاسخگو باشند تصریح کرد: در این مسیر روابط عمومی های دستگاه ها باید نقش تسهیل کننده در خصوص دستیابی خبرنگاران ، رسانه ها و نشریات به اطلاعات را داشته باشند. نشریات نیز باید انصاف و بی طرفی خود را حفظ کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان رسانه ها و حفظ انصاف و بی طرفی خاطر نشان کرد: رسانه های می بایست امکان پاسخگویی و انتشار دیدگاه های مخالف نظرات خود را در همان رسانه یا نشریه را فراهم کنند تا بستری عادلانه فراهم شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع که با توجه به نظر آقای توکلی در خصوص فساد سیستمی و نقش رسانه ها در برخورد با فساد سیستمی اظهار داشت: در حال حاضر سیستم ما بگونه ای در حال فعالیت و حرکت است که امکان فساد را فراهم می کند و این به دلیل این است که شفاف سازی و نظارت کافی در سیستم نداریم.

جعفر پور با تاکید بر راه کار شفاف سازی سیستم افزود: اگر ما بتوانیم در تاریکخانه هایی که در آن سو استفاده می کنند نور بتابیم و شفاف سازی کنیم طبیعی است که امکان تخلف از بین می رود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر بیشتر سیستم های نظارتی ما در کشور خودشان دچار فساد شده اند، بهتر نیست که گزینه دیگری مثل رسانه های مستقل حمایت شوند تا بتوانند در حوزه نظارت و مبارزه با فساد اقدام کنند و شفاف سازی انجام گیرد؟ گفت: بله دقیقا همین طور است رسانه های مستقل به عنوان یک بخش عظیمی از کار می توانند به بحث نظارت و شفاف سازی بر فساد کمک کنند اما قبل از اقدام رسانه های بایستی ما سیستم را اصلاح کنیم و حتما باید اطلاعات کاملی از سیستم را در اختیار رسانه ها قرار دهیم تا شفاف سازی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: اگر ما سیستم را باز تعریف و شفاف سازی کنیم رسانه ها حتما می توانند به عنوان مکمل عمل کنند این درحالی است که اگر شفاف سازی و اصلاح در سیستم وجود نداشته باشد امکان اطلاع رسانی توسط رسانه ها وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا برای تحول در حوزه مبارزه با فساد کمک به رسانه های مستقل می توانند به عنوان یک راه کار در نظر گرفته شود؟ تصریح کرد: بله باید به رسانه ها کمک کرد ولی به نظرم اگر بودجه ای در نظر می گیریم ابتدا باید به اصلاح و شفاف سازی سیستم اختصاص یابد که رسانه ها هم قسمتی از این سیستم هستند و می توانند بودجه ای به آنها اختصاص یابد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری خبرفوری، تاریخ انتشار: 27 تیر 1397 ، کد خبر: 474578،www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
رسانه ها خود در خیلی از جاها با همین فساد همراه میشوند و از کجا معلوم که دست خود اینها با همین فاسدان در یک کاسه نباشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
زمانی این امر میسر میشه که حمایت از رسانه های به اصطلاح مستقل که به نظرم تو ایران معنی خاصی هم ندارن به نفع عده ای تموم نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین