پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۰۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از معرفی هفت عضو کابینه برای پاسخ به سوالات نمایندگان از رئیس جمهورخبر داد.
شعارسال: زهرا سعیدی مبارکه نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهارمین طرح سوال از رئیس جمهور که در دستور کار بعدازظهر سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد، گفت: از طرف رئیس جمهور هفت نفر برای پاسخ به سوالات معرفی شدند.

وی افزود: ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا آوایی وزیردادگستری، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و علی مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هفت نفر معرفی شده از سوی رئیس جمهور هستند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بعد از جلسه روز سه شنبه مجلس تکلیف سوال از رئیس جمهور مشخص می شود.

سعیدی مبارکه گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس، چنانچه تا سه شنبه آینده حداقل 74 نماینده بر حضور رئیس جمهور در مجلس اصرار داشته باشند و امضای خود را پس نگیرند، سوال در صحن مجلس اعلام وصول می شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

این سوال، چهارمین سوال از رئیس جمهور است که با 96 امضاء در واقع، بیش از یک چهارم نمایندگان امضاء دارد.سوال مذکور در اولین روز کاری مجلس در سال جاری در روز یکشنبه 19 فروردین در مجلس کلید خورد.

موفق نبودن دولت در کنترل قاچاق، علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز اجرای برجام و با وجود ایفای همه تعهدات ایران، بی توجهی دولت تدبیر و امید نسبت به آمار بیکاری مفرط، علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت با وجود وعده‌ها و اعلام‌های مکرر عبور از رکود و علت افزایش شتابان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی از محورهای این سوال است. این سوال از سوی هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

سه سوال قبلی با پس گرفتن امضاهای نمایندگان منتفی شد.

پنجمین سوال از رئیس جمهور هم در مجلس کلید خورده است و محور این سوال درباره علل شفاف‌سازی نکردن حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونین دولت و راه اندازی نشدن سامانه ثبت حقوق و دستمزد در این زمینه است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 31 تیر 1397 ، کدخبر: 3970431006 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
ا.ف75
خب خداروشکررر که بعد از چهار بار بالاخره حاضر شن که نماینده های خودشون رو بفرستن مجلس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
باید حتما با این وضع موجود وزرا به سختی استیضاح شوند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
نیازی به سوال پرسیدن نیست ؛ ایشان باید سریع تر استعفا بدهند و بیش از این با روح و روان مردم بازی نکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین