پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بین وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه تفکیک وظایف انجام شود چرا که تداخل وظایف آنها در امور کشور اختلال ایجاد می‌کند.

شعارسال: الیاس حضرتی در نشست علنی مجلس در طرح سوال مشترک ۵۴ نفر از نمایندگان مجلس از محمود علوی که درباره علت بازداشت ادمین‌های ۱۲ کانال تلگرامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بود، در سخنانی اظهارداشت: دو ماه مانده به تعطیلات نوروزی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از ادمین‌های کانال تلگرامی پر مخاطب حامی رئیس جمهور بازداشت شدند و هنوز حکمی برای آنان صادر نشده است.

وی افزود: این افراد برخلاف اصل ۳۲ قانون اساسی در موعد مقرر تفهیم اتهام نشدند و دوره بازجویی آنان طولانی بود و خانواده آنها اطلاعی از آنها نداشتند به همین دلیل مرتب به نمایندگان مجلس مراجعه می‌کردند. وزیر اطلاعات باید پاسخ دهد چرا چنین بی‌قانونی در حوزه او رخ می‌دهد، اگر وجود دو نهاد اطلاعاتی در کشور ضروری است، وظیفه آنها باید مشخص شود تا تداخل در عمل پیش نیاید.

حضرتی یادآور شد: گفته شده این کانال‌ها اتهامات غیرسیاسی داشتند اما سوال اینجاست که چرا پیش از این بسته نشدند و در آستانه تعطیلات نوروزی که مثلاً قرار بود مجلس تعطیل شود، بازداشت می‌شوند تا یاوری در کشور نداشته باشند. بنابراین هدف از دستگیری این افراد سیاسی بوده و به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات بودند. تعطیل شدن کانال‌های تلگرامی باعث شد کانال‌های تلگرامی منحطی مانند آمدنیوز توسعه یابد. وزارت اطلاعات باید مدیریت واحد داشته باشد.

الیاس حضرتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: محدود کردن رسانه‌های داخلی موجب می‌‌شود دیگران در خارج از کشور برای ما تعیین تکلیف کنند، اگر دلسوز هستید باید بدانید راه و روش صحیح،‌برخورد فیزیکی و بازداشت نیست، به روزنامه‌ها حمله کردند و در آستانه انتخابات تعدادی از روزنامه‌نگاران را بازداشت کردند و همه این افراد بعد از چند سال زندان بودن،‌ تبرئه شدند و فقط در این میان روزنامه‌ها گرفتار شدند.

حضرتی گفت: بازداشت کردن پنج جوان کار سختی نیست،‌ادمینی که 500 هزار مخاطب برای کانال تلگرامی‌ خود داشت امروز تعداد مخاطبانش به 10 هزار نفر و یا حتی پنج هزار نفر کاهش پیدا کرده چرا که این کانال‌ها بسته شدند و دیگر فعالیتی نداشتند.

این عضو فراکسیون مجلس با بیان اینکه بستن رسانه‌های داخلی و برخورد با آنان راه اداره افکار عمومی و جلب اعتماد عمومی نیست، گفت: از این برخوردها چه نتیجه‌ای گرفته‌اید؟ وزارت اطلاعات به عنوان نهادی معتبر و مورد وثوق ما است و از طرفی سازمان اطلاعات سپاه نیز نهادی معتبر است اما باید بین این دو نهاد تفکیک وظایف انجام شود چرا که تداخل وظایف آنها در امور کشور اختلال ایجاد می‌کند و مورد تمسخر مردم قرار می‌گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 31تیر1397 ، کدخبر: 408121: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
این دو وظایف های کاملا جدا از همی دارند ؛ ولی میدانیم که وزارت اطلاعات برای دفاع از تمامیت ایران کار میکند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین