پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۸۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: استاندارد به معنای حداقل میزان کیفیت قابل است و تولیدکنندگان نباید سطح استاندارد را سطح کیفی محصولات خود قرار دهند.

شعار سال: غلامحسین شفیعی ظهر چهارشنبه در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی اصفهان اظهار داشت: برخی از تولیدکنندگان سطح استاندارد را سطح عالی تولید خود قرار داده و تلاشی برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی نمی کنند.

وی بیان داشت: انجمن های مختلف با همراهی اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید از صنعتگران بیشتر حمایت کرده و با کوتاه کردن دست دلالان و سوداگران به تولید کالاهای با کیفیت ایرانی کمک کنند.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه سه هزار واحد تولیدی تحت نظارت اداره کل استاندارد استان اصفهان است، تصریح کرد: اداره کل استاندارد آمادگی دارد با انجمن ها وارد تعامل شود و به منظور بازرسی و نمونه برداری از محصولات تولیدی هر صنف و کمک به جلوگیری از تولید کالای با کیفیت پایین تفویض اختیار کند.

وی اظهار داشت: این امر منجر به حمایت از تولیدکننده و صنعتگران و رونق اقتصادی استان خواهد شد.

شفیعی از صدور گواهی اظهاریه انطباق برای واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: از این پس تولید کننده باید کالای خود را مطابق با یک استاندارد ملی، بین المللی، منطقه ای یا کارخانه ای اظهار کرده و در صورت عدم صحت این موضوع مطابق قانون به شدت با واحد خاطی برخورد می شود.

وی با بیان اینکه بیش از هزار قلم کالا مشمول استاندارد اجباری است، گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده که صنعتگران می توانند از آن استفاده کنند.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه ۴۰۰ واحد تولیدی در اصفهان از استانداردهای تشویقی استفاده می کنند، گفت: از سال گذشته سازمان ملی استاندارد پویشی با شعار «کالای استاندارد ایرانی می خرم» را به راه انداخت اما اجرایی شدن این پویش و اطمینان دهی به مردم از اینکه کالاهای ایرانی از استانداردهای لازم برخوردار است، باید از طرف صنعتگران و تولیدکنندگان به مردم داده شود.

وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد تنها ناظر کنترل کیفیت محصولات تولیدی در استان و حتی محصولات دارای نشان استاندارد وارد شده از استان های دیگر بوده ولی افزایش رغبت و جلب اعتماد مردم به استفاده از کالای ایرانی در گروی تلاش انجمن ها و صنعتگران برای تولید محصول با کیفیت است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کد مطلب: 4357126، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
تولید کنندگان در ایران انقدر با موانع روبرو هستن که داره کمرشون خم میشه واقعا بهانه تراشی نکنین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین