پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد قوه قضاییه در عدم انتشار کامل اسامی اخلال گران اقتصادی گفت: نام نبردن باعث سلب اعتماد مردم و زدن افترا به اشخاصی می شود که افراد سالمی هستند ولی روی حدس و گمان بزهکار شناخته می شوند. بنابراین برای اینکه حقی از کسی تضییع نشود بهتر این است که اسامی کامل و درست به مردم اعلام شود.

شعار سال: عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد قوه قضاییه در عدم انتشار کامل اسامی اخلال گران اقتصادی گفت: نام نبردن باعث سلب اعتماد مردم و زدن افترا به اشخاصی می شود که افراد سالمی هستند ولی روی حدس و گمان بزهکار شناخته می شوند. بنابراین برای اینکه حقی از کسی تضییع نشود بهتر این است که اسامی کامل و درست به مردم اعلام شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از عدم انتشار کامل اسامی سوء استفاده کنندگان مالی اظهار کرد: یک نقد اساسی که به قوه قضاییه داریم این است چرا اسامی کسانی که اینگونه جرایم اقتصادی را مرتکب می‌شوند یا در اقتصاد کشور اخلال ایجاد می‌کنند کامل گفته نمی‌شود؟. خواهش من از دستگاه قضا این است که اگر محدودیت قانونی وجود دارد شفاف اعلام کند که قانون اجازه انتشار کامل اسامی را نمی دهد و در آنصورت ما قانون را اصلاح می‌کنیم. در حالی که ما برداشتی که از قانون داشتیم این بود که هیچ محدودیتی برای اعلام کامل اسامی این افراد وجود ندارد.

او با بیان اینکه عدم انتشار اسامی بزهکاران مالی اعتماد مردم را سلب می‌کند، تصریح کرد: خود این نام نبردن باعث سلب اعتماد مردم و زدن افترا به اشخاصی می شود که افراد سالمی هستند ولی روی حدس و گمان بزهکار شناخته می‌شوند. بنابراین برای اینکه حقی از کسی تضییع نشود بهتر است اسامی کامل و درست به مردم اعلام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص دلیل ملاحظات قوه قضاییه گفت: عمده این افراد وابسته به برخی دستگاه‌ها و افراد هستند که آن نهادها ممکن است از ایجاد فشار ممانعت کنند. قوه قضاییه هم اگر دلیل دیگری دارد بیان کند که اگر مساله را شفاف کند و ما ببینیم که محدودیت قانونی وجود دارد می‌توانیم در مجلس آن را اصلاح کنیم.

حاجی دلیگانی نظارت ضعیف و عدم وجود دستورالعمل‌های درست و آیین نامه‌های نظارتی را عامل اصلی ایجاد فساد در دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: علاوه بر این مساله بحث دستگاه قضا هم وجود دارد و ما بایستی کاری کنیم که از همان ابتدا اینگونه مسایل اتفاق نیفتد و اگر از همان سرچشمه آب را درست هدایت کنیم مشکلی در کشور بوجود نمی‌آید اما اگر آب را رها کنیم و بعد از انحراف بخواهیم جلو آن را بگیریم طبیعتا نه تنها آبی به جوی باز نمی گردد بلکه هزینه جبران آن هم برای نظام زیاد می شود.

او در ادامه افزود: قسمت دوم هم بحث عدم برخورد قاطع و به موقع است. معاون اول قوه قضاییه صحبت های خوبی در این خصوص داشت و ما هم استقبال کردیم ولی باید تبدیل به عمل شود و نباید اجازه دهیم افرادی مثل شهرام جزایری اینگونه بخواهند از کشور خارج شوند که اگر خارج شده بود به ریش همه ما می‌خندیدند.

نماینده مرم شاهین شهر در پایان خاطرنشان کرد: الان افرادی که مسوولیت داشتند یا استعفا می دهند و یا عزل می شوند و قوه قضاییه باید مواظب این افراد باشد. همانگونه که به یک نظامی می گویند وقتی بازنشسته می شوی تا دو سال اگر قصد خروج از کشور داشتی باید اجازه بگیری و یا رییس بانک مرکزی و معاونین وزیر وقتی می خواهند از کشور خارج شود باید هماهنگ کنند و سربازی که سر چهار راه ایستاده و خودروها را اداره می کند چون سرباز است برای خروج از کشور کلی تشریفات قانونی برایش می‌گذاریم که اطلاعاتی را به خارج نبرد پس چگونه مواظب خروج این افراد نیستیم. درحالی که این سربازها اصلا اطلاعاتی ندارند اما وقتی فرزندان وزرا و رؤسای سازمان ها و معاونین خارج از کشور باشند می توانند محل تامین اطلاعات مورد نیاز کشورهای بیگانه باشند چرا جلوی آنها را نمی گیریم؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار 10مرداد 97، کدمطلب: 606031، www..shafaqna.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
فقط اسم اعلام می کنید؟پس کی می خواید دادگاهاشونو برگذار کنید
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین