پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۹۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف رقابت‌های فردی به‌عنوان سیاست‌های اصلی این وزارتخانه از اول مهر اجرا می‌شود.

شعار سال: سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش درگیر مسائل و مشکلاتی است که طی سال‌ها به‌وجود آمده است و رفع آنها نیز به سهولت ممکن نیست، بلکه زمان‌بر بوده و نیازمند تلاش همه‌جانبه مدیران و مسئولان است. وی افزود: جامعه ذی‌نفعان آموزش و پرورش بسیار گسترده و فاصله بین حلقه سیاستگذاری و حلقه اجرایی باعث مشکلاتی شده است. ما نیاز به بستری برای تقویت و توسعه تعامل با خانواده‌ها داریم که خوشبختانه تلویزیون به صورت تعاملی این مشکل را برطرف می‌کند.

مدیران آموزش و پرورش حلقه مستقیم ارتباط صف و ستاد هستند؛ بنابراین باید سیاست‌های تعلیم و تربیت را دنبال کنند و این پیگیری‌های مناطق و استان‌ها توسط ستاد رصد شود. وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تبیین سیاست‌های آموزش و پرورش از وظایف رؤسای آموزش و پرورش مناطق است. وی حذف رقابت‌های فردی از اول مهر را از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: مدیران باید با جدیت در مناطق خود اجرای طرح‌های تحولی را پیگیری کنند. وحدت در اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش بسیار ضروری و عامل تحقق سیاست‌ها خواهد بود. وی ادامه داد: مدرسه جایی است که دانش‌آموز باید مهارت یاد بگیرد، اما تلقی خانواده‌ها این نیست، بلکه کسب رتبه‌های برتر برای آنها ملاک موفقیت است؛ بنابراین باید مدیران در جهت تغییر این نگرش خانواده‌ها و فرهنگسازی در جامعه تلاش کنند. مدرسه‌ای که بیشترین رتبه برتر را کسب کرده از نظر من مدرسه موفقی نیست، بلکه آن مدرسه‌ای موفق است که دانش‌آموزانی شایسته تربیت کند؛ بنابراین راه نجات از مشکلات، مدرسه محوری است. وی بر ضرورت سبک‌سازی‌ ادارات و حوزه‌های ستادی تأکید و عنوان کرد: ممکن است اختیارات مدیران ستادی کاهش یابد، اما باید به سمت مدرسه محوری برویم. بطحایی بر ارزیابی مستمر مدیران از عملکرد خودشان تأکید و اظهار کرد: ما مدیون مردم هستیم و باید از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده در جهت رفع مشکلات جامعه تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 27 مرداد 97، شماره: 27383


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین