پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۱۲۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: مسیر تربیت در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده، امروز تمام تلاش‌ها به آموزش بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است
شعارسال:وزیر آموزش و پرورش گفت: مسیر تربیت در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده، امروز تمام تلاش‌ها به آموزش بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است.

سید محمد بطحایی روز شنبه در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و مسئولین آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور در اصفهان اظهار کرد: کیفیت آموزش باید ارتقاء یابد تا بتوانیم انسان‌هایی با اخلاق تربیت کرده که به آرمان‌های کشور احترام بگذارند.


وی با بیان اینکه اختلالاتی در آموزش و پرورش وجود دارد اما باید به سمتی حرکت کنیم که به دنبال تضمین کیفیت آموزش ابتدایی باشیم ادامه داد: مدرسه مهمترین رکن آموزش و پرورش است که سازمانی زنده به حساب می‌آید که باید نیازهایش تامین شود. متاسفانه امروز نشانه‌های ورشکستگی آموزش و پرورش در کشور دیده می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه اگر مدارس پویا نشوند صدها جلسه نیز نمی‌تواند مشکلات را حل کند افزود: آموزش و پرورش باید در خدمت مدارس باشند نه اینکه صرفا دستور بدهند. به اعتقاد من محیط‌های آموزشی شاید خودشان اختلافشان را حل کنند. نیاز است که محیط های آموزشی به بلوغ برسند.

وی با اشاره به اجرایی شدن سنجش شایستگی مدیران آموزشی در سه استان از ابتدای مهرماه اضافه کرد: مسیر تربیت در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده. تا به امروز تمام تلاش‌ها به آموزش در مدارس بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به غلط بودن رقابت‌های فردی در مدارس تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه دیگر مسابقه فردی حتی تا در رشته خوشنویسی در مقطع ابتدایی نداریم. تمام مسابقات باید گروهی باشد که اگر خواستیم تنبیه یا تشویق کنیم با گروه مواجه باشیم نه اینکه این تشویق و تنبیه ها فردی باشد.بطحایی ادامه داد: نباید دانش آموزان را شکل داد. بلکه آنها باید شکل بگیرند که دقیقا همین جاست که تفاوت بین انسان و حیوان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آموزش باید در محیط عادی باشد افزود: متاسفانه شاهد هستیم که بچه‌ها از ابتدایی تست‌زدن را برای راه‌یابی به تیزهوشان فرا می‌گیرند. این کار غلط است تعلیم و تربیت باید در محیطی عادی باشد. همچنین نباید فرزند وزیر و کارگر یا پولدار و فقیر از هم جدا شوند بلکه باید همه از هر قشری و با هر سطح هوشی در کنار یکدیگر و زیر یک سقف آموزش ببینند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر معلمی در کلاس درس دانش آموزان را به دسته‌های متفاوت تقسیم‌بندی کرد حکم ابلاغش باید لغو شود، ادامه داد: متاسفانه اگر دانش آموزی در کلاس درس به اشتباه سخنی را مطرح کرد مورد سرزنش قرار می‌گیرد به او یاد می‌دهیم که بی‌تفاوت باشد زیرا با این بی تفاوتی آرامش خودش را حفظ می‌کند این دانش‌آموز وقتی در مقاطع بالاتر قرار می‌گیرد یاد می‌گیرد که نسبت به همه چیز بی تفاوت باشد.

وی ادامه داد: آموزش زبان فارسی در تمام مدارس و با هر زبان محلی که دارند خط قرمز آموزش و پرورش است، زیرا زبان فارسی نشانه‌ای از وحدت به حساب می‌آید. متاسفانه در برخی مناطق که با زبان محلی صحبت می‌کنند در مدارس‌شان نیز با زبان محلی مورد آموزش قرار می‌گیرند که این کاملا اشتباه است. بنده دیده‌ام که بچه سوم ابتدایی به سختی می‌تواند فارسی را صحبت کند. همه شما باید بدانید که آموزش به زبان فارسی برای ما بسیار اهمیت دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جهان نیوز، تاریخ انتشار 23 تیر 97، کد خبر: 626839، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
چقدر بد و زجر آور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
در زمینه اموزش و پرورش هیچگونه تربیت اسلامی صورت نگرفت
باید به ساختار اسلامی رو بیاوریم در تربیت
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
ورشکستی چیه؟اینا ناظماشونو اصلاح کنن به بچه هامون تجاوز نکنن بقیش حله
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
متاسفانه ورشکستگی آوزش پرورش ینی ضعف آموزش نسل آینده
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
دیگه اموزش و پرورش توی ایران بی معنی شده این وزارت حتی حقوق کارکنان خودش رو هم نمیتونه بده
س.د76
پیمان کریمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
وزیر گرانقدر با کدام انگیزه ای که در فرهنگیان ایجاد کرده ای انتظار مدارس پویا را داری؟؟؟حضرتعالی خیلی وقت نیست وارد اموزش و پرورش شده ای (البته حضور داشتید ولی در جاهای خوبش) اموزش و پرورش خیلی وقته ورشکسته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین