پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۷۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی «چارلستون» ایالت «ویرجینیای غربی» گفت که او به کشورهای عضو ناتو هشدار داده در صورتی که هزینه‌های نظامی خود را بیشتر نکنند، واشنگتن را از این ائتلاف خارج می‌کند

شعارسال:رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی «چارلستون» ایالت «ویرجینیای غربی» گفت که او به کشورهای عضو ناتو هشدار داده در صورتی که هزینه‌های نظامی خود را بیشتر نکنند، واشنگتن را از این ائتلاف خارج می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهارنظرهایش درباره لزوم صرف هزینه‌های بیشتر نظامی توسط کشورهای عضو ناتو، گزارش‌های منتشر شده درباره اینکه او تهدید کرده که ممکن است آمریکا را از این پیمان خارج کند، تایید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی روز سه شنبه خود در «چارلستون» ایالت «ویرجینیای غربی» این کشور که برای حمایت از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات کنگره برگزار شد، درباره مسائل داخلی و خارجی از جمله وضعیت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صحبت کرد.

به نوشته پایگاه سی بی اس، ترامپ در این نشست گفت که او اخیرا کشورهای عضو ناتو را تهدید کرده که در صروت افزایش ندادن هزینه‌های نظامی و دفاعی خود در این ائتلاف نظامی غربی، آمریکا را از ناتو خارج می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره تلویحی به نشست اخیر سران ناتو در بروکسل گفت: (به سران ناتو) گفتم، ببینید موضوع خیلی ساده و روشن است، شما باید هزینه‌های دفاعی و نظامی‌تان را بالا ببرید و هزینه‌های بیشتری بپردازید.

ترامپ ادامه داد: «یک نفر که رئیس‌جمهور یک کشور بود، به من گفت "آقا"، که این نشان‌دهنده احترام گذاشتن او به من است و من در جوابش گفتم "بله آقای رئیس‌جمهور". او سوال کرد اگر ما این هزینه‌ها را نپردازیم آیا شما (از ناتو) خارج خواهید شد؟

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: من در جواب گفتم بله من مجبور می‌شوم که این موضوع را بررسی کنم، چرا که شما باید هزینه‌هایتان را بپردازید. آنها (سران ناتو) از این جواب من متنفر بودند.

به ادعای ترامپ، با تهدید او برای خارج کردن آمریکا از ناتو، کشورهای عضو این ائتلاف «میلیاردها دلار برای هزینه‌های نظامی پرداختند.

این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور آمریکا از ناتو به دلیل بی توجهی به تعهدات خود برای صرف حداقل دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای بودجه نظامی، انتقاد کرده است.

ترامپ در نشست بیستم تیرماه سران ناتو در اظهاراتی جنجالی به کشورهای مهم اروپایی به دلیل بی توجهی به پرداخت هزینه‌های نظامی ناتو تاخت و آلمان را به دلیل قراردادهای گازی و نفتی با مسکو، «اسیر روسیه» توصیف کرده بود.

اظهارنظر جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا، واکنش وزیر خارجه آلمان را به دنبال داشت و او گفت که «ما نه اسیر روسیه هستیم و نه آمریکا. ما یکی ضامن‌های جهان آزاد هستیم

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار31 مرداد97،کدخبر: 13970531000297 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
ا.ف75
ولی دور از ر حاشیه دیگه ای من حس میکنم که برجام تونست این شکاف هارو انجام بده و اون هارو از اتحاد جدا کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
واقعا قدرت و نیرویی که ترامپ این روزها داره برای امریکا بدست میاره ته نداره!! همه جا و همه کس رو هم داره تحت فشار میذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین