پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
سفر شهروندان جمهوری‌آذربایجان به ایران، در هفت ماه سال‌جاری میلادی با ۲/ ۳۱‌درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال پیش به ۶۰۳ هزار و ۵۵۲ نفر رسیده است. همچنین میزان مسافرت از ایران به جمهوری‌آذربایجان نیز در این بازه زمانی در مقایسه با سال قبل با ۱/ ۲۱‌درصد کاهش به ۱۶۵ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است.

شعار سال: سفر شهروندان جمهوری‌آذربایجان به ایران، در هفت ماه سال‌جاری میلادی با ۲/ ۳۱‌درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال پیش به ۶۰۳ هزار و ۵۵۲ نفر رسیده است. همچنین میزان مسافرت از ایران به جمهوری‌آذربایجان نیز در این بازه زمانی در مقایسه با سال قبل با ۱/ ۲۱‌درصد کاهش به ۱۶۵ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است.

براساس گزارش سایت نیروی مرزبانی جمهوری‌آذربایجان، در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۸، تعداد سفرهای شهروندان جمهوری‌آذربایجان به کشورهای خارجی در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۹‌درصد افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است. ۴/ ۳۳‌درصد از شهروندان جمهوری‌آذربایجان به گرجستان، ۲۴‌درصد به ایران، ۹/ ۲۲‌درصد به روسیه، ۲/ ۱۵‌درصد به ترکیه، ۴/ ۱‌درصد به اوکراین، یک‌درصد به امارات متحده عربی و ۱/ ۲‌درصد به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند. در همین بازه، مسافرت شهروندان جمهوری‌آذربایجان به ایران ۲/ ۳۱‌درصد و به گرجستان ۹/ ۰‌درصد افزایش یافته و مسافرت به ترکیه ۵/ ۵‌درصد و به روسیه ۶/ ۲‌درصد کاهش داشته است. همچنین در هفت‌ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی مسافرت شهروندان خارجی به جمهوری‌آذربایجان نیز ۹‌درصد افزایش یافته و از ۱۹۱ کشور یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر به این کشور سفر کردند. در بازه زمانی بررسی شده، مسافرت شهروندان کشورهای حاشیه خلیج فارس به غیر از ایران و امارات متحده عربی افزایش قابل‌توجهی داشته است. این در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی، در سال‌جاری مسافرت از کویت به جمهوری‌آذربایجان ۳/ ۳ برابر، از عربستان ۳ برابر، از بحرین ۷/ ۲ برابر، از قطر ۱/ ۲ برابر، از عراق ۱/ ۲۵‌درصد و از عمان ۵/ ۱۶ درصد افزایش داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار3شهریور 97، کدمطلب: 3431107، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین