پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: این استان، در حوزه تولید خودرو و قطعات خودرویی قطب تولیدی کشور است. چنانکه ٣٢٠ واحد تولیدی قطعات خودرو در استان داریم و ایران‌خودرو خراسان تاکنون بیش از یک میلیون خودرو تولید کرده است. طرح‌های مطالعاتی برای تولید خودرو هیبریدی در استان در حال انجام است و مجوزهای لازم نیز از وزارتخانه اخذ شده است.

شعارسال: قربان میرزایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید کنسانتره آهن و گندله در بخش فولاد استان افزایش داشته است، گفت: ذخیره قطعی سنگ آهن در منطقه سنگان و خواف ٢/١ میلیارد تن است و پیش‌بینی می‌شود تا ٢ میلیارد تن نیز افزایش یابد. این آمار نشان می‌دهد این مناطق ظرفیت بالایی برای تولید فولاد دارند.

وی ادامه داد: برای کاهش خام‌فروشی معادن در راستای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری از سال ٩۴ تاکنون اقدامات مهمی در این مناطق صورت گرفته است. اکنون ١۴ شرکت فولادی در این مناطق مجوز ایجاد کوره‌های فولادی گرفته‌اند. مطابق افق ١۴٠۴ خراسان رضوی باید ۵/٢٣ میلیون تن گندله، ٨/٢٧ میلیون تن کنسانتره و ١٠ میلیون تن فولاد خام در سال تولید کند. از ابتدای سال تا امروز حدود ٧ میلیون تن کنسانتره در معادن سنگان و خواف تولید شده است که تا پایان سال به ٣/١٣ میلیون تن می‌رسد. میزان تولید گندله نیز که تا پیش از این در استان صفر بوده است اکنون به ۵/١٢ میلیون تن رسیده است. تولید فولاد در استان اکنون یک میلیون و ٢۶٠ هزار تن است که تا افق ١۴٠۴ باید به ١٠ میلیون تن برسد.

کاهش نرخ بیکاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان رضوی کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اشتغال را مهم‌ترین برنامه اقتصادی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در این راستا در سال ٩۵ یک‌صد هزار شغل در استان ایجاد شد که این رقم در سال ٩۶ به ١٢۴ هزار رسید. در سال گذشته ١۶ درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شد و استان از این نظر حائز رتبه اول شد. هدف‌گذاری برای سال ٩٧ نیز ایجاد ١١٠ هزار شغل و سرمایه‌گذاری دوازده‌هزارمیلیارد تومانی و رشد دوازده‌درصدی صادرات است.

میرزایی گفت: طی ۴ ماه ابتدای سال ٨۴٩ هزار تن به ارزش ٧٢١ میلیون دلار از خراسان رضوی صادر شد. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ١٩ درصد و از نظر ارزشی ٢٩ درصد رشد داشته است. همچنین در ۴ ماه اول امسال ١١۴ هزار تن به ارزش ١٣٣ میلیون دلار واردات داشته‌ایم که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ١١ درصد و از نظر ارزشی ١٢ درصد رشد نشان می‌‌دهد. در مجموع تراز بازرگانی استان در ۴ ماهه ابتدایی سال ۵٨٨ میلیون دلارو مثبت بوده است.

وی افزود: صادرات نفتی و غیر نفتی در چهار بازارچه‌ مرزی استان ١٨١ هزار تن به ارزش ١٠٠ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٨١ درصد از نظر وزنی و ١٣۴ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است. برای مثال فقط در مرز دوغارون ٩٠میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ١٠٧ درصدی داشته است.

میرزایی با بیان اینکه بیش از ٩٠ درصد اقتصاد خراسان رضوی در دست بخش خصوصی است گفت: در ۴ ماه ابتدایی امسال ١٢۵ فقره سرمایه‌گذاری با ١٠ هزار و ٧۶٩ میلیارد ریال اشتغال‌زایی برای ٢٧٠۶ نفر ایجاد شده است. خراسان رضوی در مقایسه با کل کشور ٩ درصد در حوزه اشتغال و ٧ درصد در حوزه سرمایه‌گذاری بیشتر پروانه صادر کرده است.

وضعیت بازار استان

وی همچنین گفت: مقایسه قیمت‌ها در کشور با توجه به ٣٠ میلیون زائر سالانه مشهد و ۵/۶ میلیون نفر جمعیت ثابت این استان نشان می‌دهد شاخص قیمت‌ها در خراسان رضوی و مشهد پایین‌تر از متوسط کشوری است.

میرزایی ادامه داد: وضعیت نهاده‌های دامی، برنج، گندم، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، سایر اقلام و کالاهای اساسی به طور پیوسته در استان رصد می‌شود تا کمبودی در بازار ایجاد نشود. وی گفت: میزان گندم ذخیره شده در خراسان رضوی ۴۶٨ هزار تن است. موجودی کنونی شکر نیز ۶٩ هزار تن است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١٣۵ هزار و ۵۶۴ مورد بازرسی مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات بر بازار خراسان رضوی صورت گرفته است. در این چارچوب هشت هزار و ٢٠٠ مورد تخلف شناسایی و منجر به صدور ٣۵٠ میلیارد ریال حکم در مراجع قضایی شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شهرآرا، تاریخ انتشار: 4شهریور1397 ، کدخبر: 86117: www.shahraraonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
واقعا ای کاش به هتل های مشهد هم اون قدری برسن که هیچ عراقی ای به خودش اجازه نده بخواد تعرض کنه به ناموسمون البته اگر خبرش راست باشه! امیدوارم دروغ باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین