پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۳۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
ولی داداشی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ سوال،‌ استیضاح و یا تحقیق و تفحص به عنوان ابزارها و اهرم‌های قانونی مجلس شورای اسلامی در دو ساله اخیر کاملاً مورد غفلت واقع شده بود اما رویکردهای اخیر در مجلس،‌ این وضعیت را به نحو مطلوبی تغییر داده است.

شعار سال: ولی داداشی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ سوال،‌ استیضاح و یا تحقیق و تفحص به عنوان ابزارها و اهرم‌های قانونی مجلس شورای اسلامی در دو ساله اخیر کاملاً مورد غفلت واقع شده بود اما رویکردهای اخیر در مجلس،‌ این وضعیت را به نحو مطلوبی تغییر داده است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد:‌ مجلس طبق وظیفه قانونی خود می‌بایست در قبال بی‌تدبیری‌ها‌ و یا سوء عملکرد برخی مسئولان و وزراء از خود واکنشی در خور توجه بروز داده و برای احقاق حقوق مردم که دقیقاً برای پاسداشت آن نیز وارد خانه ملت شده از حالت انفعال خارج شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس ابراز داشت:‌ مجموعه رویکردهای مجلس به ویژه در چند وقته اخیر که بالاخره از لاک خود بیرون آمده و سعی در استفاده بهینه و به جا از اهرم‌های نظارتی خود دارد قطعاً در روند تقویت جایگاه و نقش این نهاد مهم مردمی تأثیر به سزایی خواهد داشت.

داداشی با بیان اینکه تا دو سال قبل مجلس در حالت انفعال به سر می‌برد افزود:‌ به اعتقاد بنده اگر مجلس در سال‌های گذشته نظارت بیشتر و دقیق‌تری روی نحوه عملکرد بسیاری از وزارتخانه‌ها اعمال می‌کرد امروز شاهد این حجم از نابه‌سامانی‌ها و سوء مدیریت‌ها نبودیم.

وی غفلت مجلس را زمینه‌ساز بروز کوتاهی‌ها و بی‌تدبیری‌های موجود در برخی دستگاه‌ها دانست و بیان داشت:‌ اگر مجلس در همان ایام با استفاده از اهرم‌های بازدارنده خود نسبت به فراخوان و لزوم پاسخگویی برخی مسئولان پافشاری می‌کرد شاهد تشدید چنین وضعیتی نبودیم.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رشد روحیه عدم پاسخگویی را از جمله پیامدهای حرکت‌ انفعالی مجلس خواند و گفت:‌ بسیاری از مسئولان در دو سال اخیر گمان می‌کردند کسی نظاره‌گر رفتار و عملکردشان نیست بنابراین همچنان با خیالی آسوده برنامه‌های دلخواه خود را پیاده کردند.

نماینده مردم آستارا در مجلس رویکرد مجلس برای فراخوان وزرایی که با سوء عملکرد خود بسیاری از امور اقتصادی کشور را دچار اختلال کردند را امیدوار کننده دانست و افزود:‌ به علت بسیاری از این تصمیمات اشتباه فشارهای اقتصادی بسیار زیادی به آحاد مردم وارد شده است.

داداشی به استیضاح وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس نیز اشاره کرد و در مورد آن اظهار داشت:‌ گرانی‌های سرسام‌‌آور بازار داخلی،‌ ایجاد تنش در جامعه و بسیاری از تصمیمات دیگری که به مشکلات معیشتی مردم دامن زده از مهم‌ترین دلایل استیضاح وزیر اقتصاد توسط نمایندگان است.

وی اعمال این‌گونه اهرم‌های قانونی توسط مجلس را بسیار راهگشا اعلام کرد و ابراز داشت:‌ امیدواریم مجموعه این دست از اقدامات که اخیراً روند خوب و مطلوبی نیز در مجلس به خود گرفته است به رفع بسیاری از مشکلات موجود کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی بیانجامد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان، تاریخ انتشار 4 شهریور 97، کد مطلب: 11842، www. rooydadegila.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
0
0
ا.ف75
نظارت رو هم باید مجلس داشته هم نهاد های دیگه! وقتی یکیشون کمتر کار کرد اون یکی جبران کنه
ناشناس
France
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
الان وقت متهم کردن دستگاها نیس بجای اینکارا فکری بحال اوضاع نابسامان کتید م.ق۷۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین