پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۵۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
عضو سابق شورای شهر تهران می‌گوید قالیباف در دوران مدیریتش تمامی پروژه‌های عمرانی بزرگ خود را به شرکت‌های سپاه می‌سپرد و به دلیل اینکه سپاه از بودجه‌های بالایی برخوردار است، به سرعت پروژه‌ها تکمیل می‌شد و مردم نیز این روی سکه را می‌دیدند و علاوه بر آن همین واسپاری باعث ایجاد مفسده‌های بزرگی شد که بسیاری از آن‌ها نیز کشف شد

شعارسال:عضو سابق شورای شهر تهران می‌گوید قالیباف در دوران مدیریتش تمامی پروژه‌های عمرانی بزرگ خود را به شرکت‌های سپاه می‌سپرد و به دلیل اینکه سپاه از بودجه‌های بالایی برخوردار است، به سرعت پروژه‌ها تکمیل می‌شد و مردم نیز این روی سکه را می‌دیدند و علاوه بر آن همین واسپاری باعث ایجاد مفسده‌های بزرگی شد که بسیاری از آن‌ها نیز کشف شد.

نوع کارکرد و عملکرد شورا و شهرداری تهران بعد از گذشت یکسال، این روزها مورد نقد برخی از سیاسیون اصولگرا و حتی اصلاح‌طلب قرار گرفته است. آنها معتقدند برنامه شهرداری برای اداره شهر مشخص نیست و از سوی دیگر شورای شهر نیز نتوانسته نقش بارزی ایفا کند و بدون وابستگی جناحی تصمیم بگیرد. تحلیلگران در مقایسه نحوه شهرداری قالیباف با دوره جدید گفته‌اند، پیش از این شهرداری برای اداره شهر طرح کلی داشت و فارغ از اینکه در شهرداری فساد صورت می‌گرفت و رانت وجود داشت، اما هدف آنها مشخص بود و می‌دانستند قرار است با ساخت تونل و بزرگراه و امکانات شهری، تهران را توسعه دهند. این در حالی است که برنامه کلان تیم جدید شهرداری و حتی شورای شهر مشخص نیست. افشانی اعلام کرده طرح شهرداری شفاف را انجام خواهد داد و مجموعه شهرداری را مانند اتاق شیشه‌ای خواهد کرد. اگر چنین هدفی، هدف کلان افشانی باشد، باز هم برنامه‌های او با هدفش همخوانی ندارد. یکی از اعضای سابق شورای شهر در بررسی انتقادها به مدیریت پیشین و کنونی شهرداری با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. فاطمه دانشور می‌گوید: طرح جامع شهرداری یک طرح کلی است که از گذشته وجود داشته و شهرداری‌ها باید از آن تبعیت کنند. این طرح یک طرح فیزیکال است یعنی اینکه در کجا استفاده شود، کجا تراکم واگذار شود یا نشود و ... که به صورت کلی نقشه راه را تببین کرده است. اما جدا از این موضوع در شهرداری یک برنامه 5 ساله تدوین شده است که هر تیم جدیدی که بر سر کار می‌آیند ممکن است مطابق با نظراتی که دارند، آن را کمی تغییر دهند یا برخی از ابعاد آن را کم رنگ یا پررنگ کنند.

برخی از مردم حتی شهردار را نمی‌شناسند

دانشور می‌گوید: مردم نمود واقعی و ملموسی از شورا و شهرداری ندیده‌اند و حتی خیلی از مردم شهردار را نمی‌شناسند و صحبت‌های او را نشنیده‌اند که طبیعتا این موضوع اصلا خوب نیست زیرا مردم باید ارتباط تنگاتنگی با شهردار شهرشان داشته باشند. شهردار باید با مردم صحبت کند، طرح‌ها و نظرات خود را شفاف به آن‌ها بگوید ولی متاسفانه این ارتباط بسیار بسیار کمرنگ است و همین مسئله باعث بروز مشکلات میشود. در خصوص شورای شهر هم باید بگویم که به نظر می‌رسد که کار ریشه‌ای انجام نمی‌شود یا اینکه اعضا بیشتر فسادهای آقای قالیباف را نشانه گرفته‌اند. خوب فسادهای دوره قالیباف در گذشته و در شورای قبل هم اعلام می‌شد، هم فسادها را اعلام می‌کردند و هم به کارهای خودشان رسیدگی می‌کردند اما این دوره همه کارهایشان را رها کرده‌اند و فقط روی فسادها متمرکز شده‌اند.

شورای شهر برخی از تصمیمات مثبت گذشته را زیر پا گذاشت

دانشور با اشاره به اینکه شورای شهر جدید باید اقدامات خوب گذشته را کماکان ادامه دهد، گفت: احساس می‌کنم روی برخی از تصمیمات و اقدامات مثبت گذشته چشم‌پوشی شده است و بعضا بر روی برخی از آن‌ها پا گذاشته شده است.

او می‌گوید: یک سرمایه انسانی و اجتماعی 4 سال زمان گذاشته و تخصصش را به کار گرفته تا طرحی را تصویب کند اما افراد جدید آن‌ها را بایگانی می‌کنند. به نظر می‌رسد که باید زمان بگذرد تا اعضای جدید شورا و شهرداری کسب تجربه کنند اما متاسفانه زمانی که تجربه کسب کنند زمان تمام شده است. این چرخه معیوب در کشورمان ادامه دارد که نتیجه آن می‌شود از دست دادن فرصت‌ها.

قالیباف همه پروژه‌های بزرگ عمرانی خود را به شرکت‌های سپاه واگذار کرد

دانشور در تشریح مدیریت پیشین شهرداری می‌گوید: قالیباف در دوران مدیریتش بیشتر با شرکت‌های سپاه همکاری داشت. اینکه نیروهای نظامی بخواهند شرکت‌های اقتصادی را راه‌اندازی کنند، مفسده‌زاست. زیرا اساسا وظیفه سپاه مباحث نظامی، دفاعی و ایجاد امنیت است و ورودش به عرصه اقتصاد باعث کوچک شدن و ضعیف شدن بخش خصوصی می‌شود. آقای قالیباف برای اینکه بتواند پروژه‌های عمرانی بزرگ را راه‌اندازی کند آن را به دست شرکت‌های سپاه سپرد که به نظرم بخشی از مفاسد بزرگی که رخ داد هم به دلیل این بود که برخی از پروژه‌ها به دست شرکت‌هایی سپرده شد که خاستگاه نظامی داشتند. این موضوع دو بخش داشت اینکه پروژه‌ها دست شرکت‌هایی با بودجه بالا بود و آنها می‌توانستند به سرعت پروژه‌ها را پیش ببرند. دوم اینکه این مسئله باعث رشد و ایجاد مفسده‌های بزرگی می‌شد که بخشی از آن‌ها نیز علنی و کشف شد.

عضو سابق شورای شهر می‌گوید: مردم در یک جا نگاه می‌کنند و می‌ببیند چقدر پروژه‌های بزرگی افتتاح شده است و اثرات آقای قالیباف را بیشتر حس می‌کنند اما به سوی دیگر ماجرا چندان کاری ندارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از رویداد24، تاریخ انتشار7شهریور97، کدخبر: 143599، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا هم حس میکنم نقطه قوت قالیباف همین ارتباطش با مردم باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
کدمشون داره همه به فکر منافع خودشونه مثلا نماینده مردمین
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین